Yıldızların altında alışveriş

Perşembe akşamı İstanbul’da üç ayrı yerde düzenlenecek Fashion’s Night Out’ta bu kez mağazalar ikramdan çok yaratıcı çözümlere yöneliyor.

Haberin Devamı

Bu perşembe akşamı İstanbul’da ikincisi düzenlenecek olan Fashion’s Night Out’un (FNO) fikir babası Vogue.
2008 krizinin ertesinde, hem ABD hem de dünyada perakende sektörü yavaşladığında Amerikan Vogue’unun editörü Anna Wintour bir alışveriş gecesi düzenleme fikrini ortaya attı. Amaç, modanın ekonomiyi nasıl canlandırdığının altını çizmekti.
Vogue Türkiye’nin genel yayın yönetmeni Seda Domaniç, “Moda sadece podyumda yürümekten ibaret değil, çok sokağa değen bir şey. FNO modanın ekonomiyi canlandırmadaki gücünü anlatmak üzere ortaya çıktı. Moral gecesi gibi bir şeydi” diyor.
2009’da ilki New York’ta yapılan etkinlik, dünyanın dört bir yanına yayıldı. O dönem bir kerelik düşünülen etkinlik moda sektörüne hareket getirip perakendecileri mutlu edince devamını getirme kararı alındı. Vogue dergisi dünyanın her yerinde etkinliğin koordinatörü.
Etkinlik 18.00’de başlayıp gece 01.00’e kadar devam ediyor. Katılımcı markalar ve mağazalar o geceye özel etkinlikler düzenliyor. Modayı yaratanlar tüketiciyle buluşuyor. Beğendiğiniz bir tasarımcıyla tanışabiliyor veya bir moda editöründen bir kıyafeti en doğru nasıl giyeceğinize dair fikir alabiliyorsunuz. Tasarımcı, tüketici ve modellerin buluşma gecesi olduğunu söyleyebiliriz.
Ünlülerin desteği de burada önemli. Ünlülerin gücü kullanılarak etkinliğe insan çekiliyor. Bu yıl Pascal Nouma, Özge Ulusoy, Tülin Şahin ve Burcu Esmersoy gibi isimleri FNO’da göreceğiz.
Bu geceye özel koleksiyon yapan tasarımcılar var. Mesela Dilek Hanif ilk hazır giyim markasını FNO’da lanse edecek.
Sosyal sorumluluk projesi yapanlar var. Park Bravo dergilerin eskitilmiş kağıtlarından taçlar yaptı. Onlardan elde edilen gelir bir çevre kuruluşuna bağışlanacak.
Vogue, Zeynep Tosun’a tasarlattığı tişörtlerin gelirini Türkiye Otizm Vakfı’na bağışlayacak.
Midnight Express ve Kumpanya 62, Berlin’in önde gelen tasarımcılarını İstanbul’a davet etti. Onların tasarımları İstanbullu modaseverlerle buluşacak.
Volkswagen bu geceye özel bir otomobil tasarladı. “White Night” adlı seri ilk kez bu gece gösterilecek.
Nişantaşı, İstinye Park ve Bağdat Caddesi’nde düzenlenen etkinliğe geçtiğimiz yıl 1000 mağaza, 570 marka, 700 bin tüketici katılmış, 6 saatte 50 milyon liralık ciro yapılmıştı. Bir sene önce aynı günkü satışlarını geçen yıl FNO’da 5 kat artıranlar olmuştu. Yine indirimler var. Kimisi yüzde 20, kimisi yüzde 25 indirimle mallarını satışa sunacak.
Domaniç, bu yıl mağazaların çok daha hazırlıklı, interaktif olduğuna dikkat çekiyor: “Çoğu, tasarımcı, editör davet ediyor, tüketiciyle etkileşimi yakalamaya çalışıyor. Geçen yıl daha çok ikram ve müzik ağırlıklıydı. Bu yıl ikramdan kopup yaratıcılığı öne çıkarıyorlar.”
ABD’de bir sürü şehirde FNO yapılıyor. Domaniç, Türkiye’de de başka şehirlerden talep geldiğini ancak etkinliği şimdilik İstanbul ile sınırlı tuttuklarını söylüyor, “Biraz daha oturmasını bekliyoruz” diyor.

Haberin Devamı

Vogue, FNO’da neler yapıyor?

Haberin Devamı

- Nişantaşı’nda iki, İstinye Park ve Bağdat Caddesi’nde birer stant kuracak. Stantlarda Zeynep Tosun’un yaptığı tişört ve FNO çantaları satılacak. Virgin müzikleri yapacak, İstinye Park’ta Salih Saka çalacak.
- Vogue editörleri farklı mağazalarda hem giyim kuşam hem de güzellik konusunda tüyolar verecek.
- Mağazalarda “Vogue seçti” köşeleri olacak.
- Vogue kapak çekimleri olacak. İsteyen herkes kendini Vogue kapak kızı olarak görebilecek.
- “Ne giydim” köşeleri olacak. İsteyenlerin fotoğrafları çekilip ne giydiklerinin yazıldığı fotoğrafları Vogue’un sitesinde yayımlanacak.
- Bir blogger yarışması düzenlenecek. Kazanan, düzenli olarak Vogue’un internet sitesinde yazacak.

Yazarın Tüm Yazıları