Ben de şu soruları sormuştum: Tren, hızlı gelip hızlıca da hareket eden bir araç, o trenin üzerine nasıl tırmanmış? Oradaki güvenlikler, istasyon görevlileri o esnada ne yapıyorlarmış? Vatman fark etmeseydi neler olurdu? Ayrıca ‘Kafamda deli sorular’ diye de not düşmüştüm.
*
EGO Genel Müdürlüğü’nden açıklama geldi. Açıklamada önce 18 Mart akşam 18.18’de gerçekleşen olayın nasıl gerçekleştiği anlatılmış:
“OSB İstasyonu istikametinde hareket etmekte olan tren sürücüsü, ‘Harikalar Diyarı İstasyonu’ ile ‘Fatih İstasyonu’ arasında bulunan tel örgülerden bir şahsın hattın içerisine kaçak giriş yaptığını bildirmiştir. Yolcu ve sistem emniyeti gereği olarak olayın gerçekleştiği bölgenin enerjisi kesilerek, tren hareketleri durdurulmuştur. Hatta giren şahsın normal dışı davranışlarda bulunması ve kaçmaya çalışırken bir şekilde trenin üstüne çıkması üzerine, polis ekipleri çağırılmıştır. İstasyona gelen polis ekipleri, uzun uğraşlar neticesinde şahsı ikna ederek trenin üzerinden aşağı inmesini sağlamışlardır. Saat 18.35 itibarıyla hatta enerji verilerek tren hareketleri yeniden başlatılmıştır.”
Şikâyet üzerine Etimesgut İlçe Emniyet Müdürlüğü ekipleri, EGO şoförü C.B’yi yakalayarak gözaltına alıyor. Kendisinin çok sayıda suç kaydı olduğu da ortaya çıkıyor. Yurt dışına çıkış yasağı konularak adli kontrol şartıyla serbest bırakılıyor.
*
EGO Genel Müdürlüğü, “Sürücü personelin hatalı olduğu anlaşıldığından derhal disiplin işlemi başlatılmıştır. Süreç hassasiyetle takip edilmektedir” açıklaması yapıyor.
*
Keşke o hassasiyet bu kadar suç kaydı bulunan ve muşta ile otobüsün direksiyonuna geçebilen birisini şoför yapmadan önce de gösterilseydi.
Hem Ankara Büyükşehir Belediyesi için hem de ilçeler için aday olan isimlerden hiç gür sesle engellilerin kentte günlük yaşamını kolaylaştıracak proje ve vaatler çıkmıyor...
Proje kitapçıklarında uzadı uzadıya projeler var ama söylemlerde yok.
*
Engellilere engel olan kaldırımlar, kaldırımın ortasına dikilen keskin köşeli trafik ve adres levhaları, EGO otobüslerinde bir çalışıp bir çalışmayan sesli bilgilendirme ekranları, metrolarda sesi duyulmayan anons sistemleri, kaldırımlardaki karman çorman sarı izli yollar... Hepsi birer kent ayıbı...
*
Ben görmedim, mesela Braille alfabesiyle bir seçim kitapçığı ya da broşürü hazırlayan bir aday oldu mu? Hiç kimse ‘Al kardeşim bunlar da benim senin için hazırladığım projeler’ dedi mi?
Bu kentte yaşayan sağlıklı bireyler için vaatler var da engelliler üvey evlat mı?
CHP Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkan Adayı Mansur Yavaş’ın da 2024-2029 Projeleri Tanıtım Toplantısı’nı takip ettim. İşte izlenimlerim…
*Toplantı başlamadan önce DJ ve sunucu, salonu hareketlendirdi.
*’Az laf çok iş’ vurgusu vardı.
*Salonda Türk bayrağı dağıtılıyordu, parti bayrağı yoktu.
*CHP’nin ilçe belediye başkan adayları da yoğun ilgi gördü.
*Mansur Yavaş, eşi Nursen Yavaş ile salona cep telefonu ışıklarıyla yapılan gösteri eşliğinde girdi.
*
Meclis üyeleri, geçen çarşamba toplu bir fotoğrafla Meclis’e veda etti. Peki Meclis’in beş yılı nasıldı? Buyurun beraber bakalım…
*Canlı bir Meclis’ti. Hem gündemi canlıydı hem de yayınları.
*Ankara’nın uzun süre alışık olmadığı bir Meclis’ti. Çünkü CHP’nin yönetimde, AK Parti’nin ise üye sayısıyla çoğunlukta olduğu bir Meclis’ti.
* İlk dönem toplantılarında izleyici locasının dolu olduğu, son dönemde kimselerin uğramadığı bir Meclis’ti.
*Tansiyonu yüksek bir Meclis’ti.
*Zaman zaman arbedelerin yaşandığı bir Meclis’ti.
*
*Dolmuşları da dahil ettiğimizde 1 milyonu aşan toplu taşıma kullanıcı sayısının...
*Popülerliğini kaybeden, artık ismi bile anılmayan bisiklet yollarının...
*Düşmeye başlayan ev fiyatlarının...
*Martta ilkbaharı yaşatan havaların...
*Dört bir yanımızı saran parti bayrakları ve aday afişlerinin...
*Cadde ve sokaklarda gitgide artan Togg’ların...
Farkında mısınız?
*Rakibi Mansur Yavaş’ın vaatlerini tek tek sıraladı ve yapamadığını anlattı.
*ABB yönetimine var olan sorunlar ve tamamlanamayan işler üzerinden yüklendi.
*Sık sık Keçiören’de yaptığı proje ve çalışmalardan örnekler verdi.
*Projelerini açıklarken toplu taşıma ve trafik sorununu ilk sıraya almış durumdaydı.
*Metro projeleri arasında birinci sıra Esenboğa Havalimanı metrosuydu. Koru ile Eryaman’ı, Ümitköy ile Batıkent’i metro ile bağlama projeleri, Ulubey-Önder-Solfasol ve Siteler bölgesine metro, Yenikent’e metroyu uzatma projelerini görünce metro konusuna iyi çalıştığı dikkat çekiyordu.
*Otobüs kartlarına para yükleme sorununun çözümüne kadar detaylı bilgiler paylaştı.
*24 saat metro
“Balcı’nın Mamak adaylığına itiraz gelecek mi” diye merakla bekleyenler, gelen destek karşısında şaşırdı. Balcı, Mamak için AK Parti’den aday adayı olan isimlerle bir araya geldi, birlik ve beraberlik görüntüsü verdi.
*
Mevcut Mamak Belediye Başkanı Murat Köse, sık sık Asım Balcı’ya destek veriyor.
*
Sincan Belediye Başkanı iken Melih Gökçek’in ardından Ankara Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na gelen Mustafa Tuna, eski Mamak Belediye Başkanı Mesut Akgül, Mamak’ta Belediye Başkanlığı da yapan eski Elmadağ Belediye Başkanı Gazi Şahin... Liste uzayıp gidiyor... Topyekûn Balcı’nın seçim çalışmalarında yanındalar...
Mesut Akgül-Asım Balcı-Mustafa Tuna