İstanbul dünyaya kendini kanıtladı

Globalde 90 farklı Fairmont Oteli’nin dünya başkanı olan, 1907’de kurulan ikonik zincirin marka ve stratejilerinden sorumlu ismi Yiğit Sezgin ile UEFA Şampiyonlar Ligi final maçını izledik. Dev organizasyonun İstanbul turizmine katkıları üzerine konuştuk. İşte Türkiye turizmine doping etkisi yapan maçtaki sohbetimizden anekdotlar...

Haberin Devamı

Boğaziçi’ne yeni otel
Accor Otelleri bünyesinde geldiği Fairmont Otelleri dünya başkanlığı pozisyonuyla Türk turizm dünyasına haklı bir gurur yaşatan Yiğit Sezgin ile Atatürk Olimpiyat Stadyumu’nda oynanan UEFA Şampiyonlar Ligi final maçını izledik.
İstanbul dünyaya kendini kanıtladı
Sezgin, 116 yıllık bir markanın başına geçerek, dünya çapındaki 90 otelin ve açılacak 40 yeni otelin bir Türk iş insanı olarak başkanı haline geldi.
Fairmont sadece bildiğimiz konseptte beş yıldızlı otelleri değil şatolar ve golf otelleri de olan, popüler tarihin birçok anına ev sahipliği yapmış bir marka. Birleşmiş Milletler kuruluş sözleşmesinin imzalandığı, ilk James Bond filmlerinin çekildiği, Christian Dior’un kariyerindeki ilk defilesini düzenlediği Fairmont, buna benzer sayısız tarihi ana mekân olmuş ikonik bir marka.
Hatta “Stay Iconic”–“İkonik Kal” temalı bir proje başlatarak farklı sanatçılar ve alanındaki ünlü global isimlerle bu mirası canlı tutacak uluslararası etkinlikler serisi başlatacaklarmış.
Maçı izlerken Yiğit Sezgin’den aldığım güzel haber ise; Accor Grubu’nun Türkiye turizmine yatırımlarını artırarak Fairmont markasıyla Boğaz hattında yeni bir oteli 2024’te açacağı oldu.
Keza Haliç’teki Tersane İstanbul’da 4 yeni otel markasının açılma sürecinin devam ettiği bilgisini de aldım.
Kısacası grubun İstanbul’a ve Türk turizmine güveninin tam olduğunu gördüm.
İstanbul dünyaya kendini kanıtladı

Haberin Devamı

Harika bir başlangıç
UEFA Şampiyonlar Ligi final maçının İstanbul’da oynanmasını değerlendiren Yiğit Sezgin, Türkiye’nin, 2023’ün deprem ve ekonomik zorluklarla geçen günlerini turizm sektörü adına geride bıraktığını söyledi:
“Pandemi sonrası çılgınca başlayan seyahatlerin globalde azaldığını görüyoruz. Ama Türkiye buna rağmen potansiyelini koruyor. UEFA final maçı gibi global organizasyonlar bu potansiyeli artıran faktörler. İstanbul, böylesine bir etkinliğe ev sahipliği yaparak, turistlere eskiden geldikleri gibi otelleri, restoranları, yeni havalimanı, Galata Port’u, yenilenen AKM’si ve tüm kültürel değerleriyle bölgesinde bir turizm ve eğlence merkezi olduğunu hatırlattı.
Kendisini dünyaya kanıtladı. Global etkinliklerin ülkemizde devam etmesi için bu maç harika bir başlangıç oldu. Bu rüzgârı arkamıza alıp ülke olarak turizm dünyasında oluşan bu pozitif algıyı iyi değerlendirmemiz gerekiyor.”

Haberin Devamı

Ünlü isimlerle partiler
Şüphesiz İstanbul’a gelen turistler, maç öncesinde ve sonrasında düzenlenen görkemli partilerin heyecanını da yaşadı. Benim gittiğim ilk parti, Türkiye’nin 6. Cumhurbaşkanı Fahri Korutürk’ün torunu olan Vanguart Saatleri’nin sahibi Mehmet Korutürk’ün Haliç’teki Tersane İstanbul’da düzenlediği eğlenceydi. Partiye yurtdışından ve Türkiye’den birçok ünlü isim katıldı.
İstanbul dünyaya kendini kanıtladı
Misafirlerin çoğunun tekneleriyle geldiği gecede ünlü Fransız piyanist Sebastian Tellier performansıyla herkesi büyüledi. Korutürk, maç gecesi Halas teknesinde de davet verdi. Davette yabancı isimlerle beraber Meryem Uzerli, Tuba Ünsal ve Çağlar Ertuğrul gibi Türkiye’den ünlü oyuncular vardı.
Katıldığım bir diğer etkinlik ise Süzer Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Baran Süzer’in The Ritz-Carlton Otel’deki penthouse dairesinde verdiği partiydi. “Emily in Paris” dizisinin oyuncusu Lucien Laviscount, Victoria’s Secret modeli Valery Kaufman, manken ve oyuncu Sasha Luss gibi global ünlüleri buluşturan gece, İstanbul’da son yıllarda katıldığım en uluslararası partilerden biriydi.
İstanbul dünyaya kendini kanıtladı

Yazarın Tüm Yazıları