Çikolata ve şeker pazarında 250 milyon dolarlık bayram

ÇİKOLATA ve şeker üreticileri bu bayram, klasik ürünleri farklı lezzetlerle kaynaştırarak, tüketicileri damak tadından yakaladı.

250 milyon dolarlık ikramlık şekerleme pazarında, sütlü ve bitter olarak ayrılan madlen çikolatalara fındık, fıstık gibi farklı lezzetler eklendi. İkramlık şekerlerde ise karamel ve meyve aroma dolgularına, lokum ve sütlaç gibi Türk tatları katıldı.

YILLIK satışları 1.5 milyar dolara ulaşan şekerleme sektöründe, bayram sevinci yaşanıyor. Ürettikleri her 4 çikolatadan birini, her 9 şekerden de ikisini sadece iki bayram döneminde satmayı başaran üreticiler bu bayram, klasik ürünleri farklı lezzetlerle kaynaştırarak, tüketicileri damak tadından yakalama yolunu seçti. 250 milyon dolarlık ikramlık şeker ve çikolata pazarındaki firmaların rekabeti, yeni ürünlere kaydırması, sütlü ve bitter olarak ayrılan madlen çikolatalara fındık, fıstık gibi farklı lezzetlerin eklenmesini sağladı. İkramlık şekerlerde ise karamel ve meyve aroma dolgularına, lokum ve sütlaç gibi Türk tatları da eklendi. Bu bayram, ikramlık ürünlere lokumdan sonra boyutu küçültülmüş helva da eklendi.

YENİ ÜRÜNLER: Şeker Bayramı’na yeni ürünlerle giren Cadbury Kent, sütlü ve bitter olarak ayrılan madlen çikolataya, fındık parçacıkları, ikramlık şekere de lokum, sütlaç, incir ve ceviz aromaları eklerken Şölen, lale desenli tarçın ve fındık dolgulu Tulipano adını verdiği yeni çikolatasını piyasaya sürdü. Ülker, sütlü ve bitter çikolatayı kaynaştırmak suretiyle oluşturduğu çift renkli Amente’yi, Elit ise çilek ve meyve dolgulu hediyelik şekerle ön plana çıkmaya çalışıyor. Pazarın yeni oyuncularından ChocoFlora, ilk kez bu bayram, piyasada yerini alırken, Seyidoğlu’da klasik helvanın boyutlarını küçülterek, yeni ürünü Helvacıkla ikramlık şekerleme pazarına girmiş oldu.

HEDEF 150 BİN TON: Arkadaşımız Mehtap Özcan’ın yaptığı araştırmaya göre, 2005 yılında 126 bin ton, 2006 yılında 135 bin tonluk şekerlemenin satıldığı Türkiye’de, bu yıl 150 bin tonluk satış hedefleniyor. Bu satışın, 20 bin tonu sadece şeker ve kurban bayramlarında gerçekleştiriliyor. Sadece şeker bayramından önce satılan ikramlık şekerlerin toplam cirosu, 80 milyon YTL’yi, hediyelik çikolata da, 120 milyon YTL’yi buluyor. Bayramlar, Türk kahvesi satışlarını da önemli oranda tetikliyor.

İSTANBUL SATIŞ LİDERİ: Ramazan ve Kurban Bayramı’nda her 3 çikolata ve şeker satışından biri, İstanbul’da gerçekleşiyor. İstanbul’u Ankara izliyor. Türkiye’de kişi başına 1.5 kilogram çikolata tüketilirken, İsviçre’de 10.2 kilogram, Almanya’da 9 kilogram, Fransa’da 4.9 kilogram çikolata tükmetimi gerçekleşiyor. İkramlık çikolatada, fiyat ve kalite kadar gösterişli ve albenili ambalajlar tercihte önemli rol oynuyor.

Çikolata pazarında bölgelere göre durum

Bayramlık çikolata satışlarının yüzde 53’ü Marmara Bölgesi’nde gerçekleştirilirken, Marmara satışlarının yüzde 64’ünü, Türkiye satışlarının da yüzde 35’ini İstanbul tek başına oluşturuyor.

Marmara’nın ardından ikinci sırada yer alan İç Anadolu’nun payı da yüzde 16’yı buluyor.

Ülker, bayramlık çikolata pazarında lider konumda bulunuyor. İkramlık şekerde ise Cadbury Kent yüzde 26’lık payla ilk sırada.

Bayram döneminde ikramlık şeker satışlarındaki artış, 4 kata ulaşıyor. Türkiye şeker pazarının büyüklüğü 150 milyon dolar.

Şeker tüketiminde batı bölgelerinde meyveli ve hafif aromalılar, doğu bölgelerde ise tereyağlı, kahveli ve yoğun kıvamlı şekerler tercih ediliyor.

Batı bölgelerinde yumuşak, doğu bölgelerinde ise sert bonbonlar ön plana çıkıyor.

Bayram için özel hazırlık

ŞEKER Bayramı olması nedeniyle, şekerli ürünlerin, özellikle de çikolata ve sert şeker satışlarının diğer aylara oranla oldukça arttığını söyleyen Elit yetkilileri, "Perakende satış noktaları bayramlarda satış organizasyonlarını, eğilimlerini ve odaklarını şekerli ürünlere daha çok veriyorlar. Özel kataloglar hazırlanıyor, market içlerinde şekerli ürünler için özel standlar kuruluyor" dedi.

Yüzde 60 pay alıyor

CADBURY Kent Kurumsal İlişkiler Genel Müdür Yardımcısı Ömer Taşçı, "Biz pazarı hediyelik ve ikramlık şekerlemeler diye tanımlıyoruz. Hediyelik ve ikramlık çikolatalar da bu pazarda yer alıyor ve bu pazarın yüzde 60’lık bir kısmını oluşturuyor. Toplam hediyelik ve ikramlık şekerlemeler pazarının büyümesindeki en önemli kaynağı da yine bu ürünler oluşturuyor" dedi.

Yazarın Tüm Yazıları