Siyasetçilerin sosyal medya sahteciliği

Kadıköy Belediyesi sosyal medyada esprili iletişim tarzıyla “Belediyeler soğuk ve bürokratik olur” algısını buruşturup attı. Önceden insanların sadece şikayet etmek için başvurduğu hesap, zamanla “Sevgili Belediyem” ile başlayan cümlelere araç olmaya başladı.

Haberin Devamı

İnsanlarla “Biz de size karşı boş değiliz”e varan diyaloglar, sosyal medyada belediyenin duyuru amaçlı attığı tweet’lerden çok daha fazla paylaşıldı.
Belediyenin dört kişilik genç sosyal medya ekibi, yerel seçimler öncesinde adayların sosyal medyayı nasıl kullandığını inceledi.
Tespitleri şöyle...

SİYASETÇİLER JAMAİKALI TAKİPÇİLERE TWEET ATIYOR

- Politikacılar ve yerel yöneticiler dijital iletişimi tek yönlü propogandif bir araç olarak görüyorlar. Bu yüzden başarılı kampanyalar yapılmıyor. Zorlanınca da yapay yöntemlere başvuruluyor.

- Türkiye’de Twitter’ın algoritmalarını bozacak kadar sahte kullanım söz konusu. Sahte takipçi sağlayan birçok site var. Şu an birçok parti lideri ve belediye başkan adayı Jamaikalı takipçilerine tweet atıyor.

500 LİRAYA TT YAPAN SİTELER VAR

Haberin Devamı

- Trending Topic (TT) adlı liste ülkemizdeki kullanım nedeniyle tamamen çöktü.
Otomatik olarak aynı tweet birçok kullanıcıdan atılabiliyor. Parayı veren TT’yi alır durumundayız. Yolsuzluk operasyonlarıyla ilgili sosyal medya savaşı tamamen bunun üzerine kuruluydu.
Twitter’ın reklam olarak sunduğu TT ücreti 15 bin dolar ama sahte yöntemlerle bunu sağlamanın bedeli 15 ile 20 bin TL arasında değişiyor. 500 TL’ye bunu sağladığını iddia eden siteler bile var.

1 MİLYON TAKİPÇİ 1500 TL

- Takipçi piyasasında ise bin takipçi 15 TL, 1 milyon takipçi 1500 TL, 500 Retweet 5 TL. Bazı siyasi partilerin sosyal medya çalışması bu yöntemler üzerine kurulu. Bu da sosyal medyanın çökertilmesi anlamına geliyor. Hâkim olamadığın mecrayı işlevsiz hale getir mantığı hakim.

KRİZ DÖNEMİNDE ORTALIKTA YOKSANIZ ARTIK YOKSUNUZ

- Sosyal medyada şeffaflık, hesap verilebilirlik ön planda olmalı. Adaylar, siyasetçiler kriz anlarında insanlara hızlı bir şekilde doğru bilgi vermek zorundalar. Gece yarısı bile olsa açıklama gerektiren bir durum varsa mutlaka dikkatli bir şekilde sosyal medya hesaplarını kullanmalılar. Böylesi durumlarda ortalıkta görünmüyorsanız artık yoksunuz.

TAKİPÇİ SAYISININ BÜYÜSÜNE KAPILMAMALILAR

- Adaylar şimdiye kadar sosyal medyada yer almamışlarsa kısa bir seçim kampanyası sürecinden harikalar yaratmayı düşünmemeliler. Kente dair fikirlerini sunmalı ve insanların görüşlerini almalılar.
Rakipleri kullansa dahi sahte hesap ve takipçi gibi yöntemlere başvurmamalılar.
Takipçi veya beğenen sayısı gibi rakamların büyüsüne kapılmasınlar. TV sunucuları bir zamanlar “70 milyon bizi izliyor” derdi.
Paylaştıkları içerikleri milyonlar görmüyor ve öyleymiş gibi davranmanın bir anlamı yok.

Haberin Devamı

- Dil ve üslup önemli.
Nihayetinde dostlar arasında sohbet etmediklerini asla unutmamalılar. Basit bir hata tüm çalışmaya mal olabilir.
Ondan kaynaklı olsun olmasın, hata durumunda özür dilemek şart. Seçildiğinde sosyal medyayı kent yönetiminde nasıl kullanacağına dair adayların aklında bir yol haritası da olmalı.

Yazarın Tüm Yazıları