Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Türkiye’nin en romantikleri Ege’den

Malum dün sevgililer günüydü.

Eşler ve birbirini sevenler aldıkları armağanlarla duygularını ve aşklarını birbirlerine bir kez daha ifade etti. Konu özel günler olunca bu konuda yapılan tüketici araştırmaları dikkatimi çeker hep...

Markalar bu tür araştırmaları genellikle iyi okuyamadıkları için çeşit çeşit kampanyalar ile hazırlandıkları bu özel günlerde genellikle hedefledikleri satışları pek yakalayamazlar.

Örneğin; son olarak yapılan ''Master Index Sevgililer Günü'' araştırması gibi. Araştırma Türk tüketicisinin sevgililer günü hakkındaki görüşleri, bu özel gün için ayırdıkları bütçe ve aldıkları hediyeler konusunda ilginç bulguları ortaya koyuyor.

Siz bakmayın televizyonlardaki 300-400 liralık çakma tek taş pırlanta reklamlarına. 'Master Index’e göre; Türk halkının sevgililer günü için ayırdığı bütçe toplam 100 TL. Bu 100 TL’yi de kredi kartı ile yapıyor.

Her iki kadından biri sevgilisi ya da eşine giyecek hediye edeceğini söylerken, erkeklerin favori hediyesi ise çiçek…

Araştırmaya göre, Türk halkının yüzde 43'ü sevgililer gününü kutlamayı planlarken, yüzde 57'si sevgililer gününü kutlamayı hiç düşünmüyor.

Sevgililer gününü kutlamayan grubun yüzde 42'si buna neden olarak sevgilisinin olmamasını gösteriyor. Yanlış okumadınız Türk halkının nerdeyse yarısının sevgilisi yok.

Sevgililer gününü kutlayanların oranı üst gelir grubunda yüzde 64, alt gelir grubunda ise yüzde 23.

20-34 yaş arasında yüzde 50'nin üzerinde olan sevgililer günü kutlama oranı, yaşla birlikte azalarak 55 yaş üstünde yüzde 18'e kadar düşüyor.

Sevgililer günü kutlamasının bölgesel dağılımına bakıldığında ise Ege Bölgesi'nin yüzde 51'lik kutlama oranı ile başı çektiği görülüyor. Yani buna göre “Türkiye’nin en romantik insanları Egeli” diyebiliriz. Akdeniz Bölgesi'nde yaşayanlar ise yüzde 46 ile ikinci sırada geliyor.

Sevgililer gününü kutlayacaklarını söyleyenlerin yüzde 84'ü bu kutlamayı sadece hediye eşliğinde yapıyor. Yok öyle mum ışığında romantik yemekler.

Halkın yüzde 5'lik kısmı ise hediye alıp almama konusunda bile kararsızlardan. Yani “Şimdi ne gerek var hediyeye. Bu tür günler insanlar para harcasın diye icat edilen uyduruk şeyler” diyenlerden…

Araştırmaya katılanların yüzde 63'ü sevgilisinin ya da eşinin hediye beklediğini düşünürken, yüzde 16'sı ise sevgilisi veya eşinin bir hediye beklentisinin olmadığı görüşünde…

Bu tür özel günler öncesi markalara tavsiyem tüketici eğilim endekslerini dikkatli okumaları. Yoksa bin bir umutla hazırladıkları kampanyalar hüsran ile sonuçlanabilir.

 

Ertan Acar’ı Hürriyet Benim Sayfam veya http://www.facebook.com/ertanacar001 ya da http://www.twitter.com/ertanacar’dan takip edebilirsiniz... <ı style="mso-bidi-font-style: normal">

X