GeriKişisel Bakım Göbeğinizden kurtulun!
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Göbeğinizden kurtulun!

Göbeğinizden kurtulun!

"Göbeğinizin yaşam tarzınızla ilgili olduğunu hiç düşündünüz mü? İşte size kendinizi yeniden yaratmanız için 10 öneri..."

Protein yüklenin

Karbonhidratlar su tutucu etkisi olan moleküllerden oluşurlar. Proteinler ise idrar sökücü özelliğe sahiptirler. Her öğününüze, nişastalı karbonhidratların şişirici etkisini gidermek için bir parça protein eklemeyi unutmayın.

Göbeğinizden kurtulun

Stresinizi kontrol edin

Baskı altındayken beyniniz sindirim sürecinizi hızlandıran veya yavaşlatan, şişkinlik, kabızlık veya ishal gibi sorunlara neden olan stres bileşimi adında bir enzim salgılar. Kendinizi stres altında hissettiğiniz anlarda sindirim kaslarını rahatlatan nane çayını deneyin.



Süt tüketimini takibe alın

Karnınız her süt içişinizde şişiyorsa, vücutta gaz birikimine neden olan laktoz sorununuz olabilir. Laktozsuz süt tüketmeye çalışın. Gün içinde birkaç defa olmak üzere 3 hafta az miktarda tüketilen süt sindirim sisteminin laktozu parçalamaya alışmasını sağlamak için iyi bir egzersiz olduğunu gösteriyor.

Göbeğinizden kurtulun

Doktorunuza görünün

Kronikleşen ve karın ağrıları, kabız veya ishal sorunlarıyla birleşen şişkinlik bir bağırsak probleminin habercisi olabilir.



Tuz tüketiminizi frenleyin

Sodyum vücut hücrelerinin su tutmasına neden oluyor ve vücutta şişkinlik başlıyor. En önemli tuz kaynakları soya sosu, tavuk çorbası ve köy peynirinde bulunur.

Göbeğinizden kurtulun

Tatlılar

Bal, meyve ve meyve sularında doğal olarak bulunan früktoz vücutta gaz birikimine ve şişkinliğe sebep olabilir. Üst sindirim sistemimiz her defasında çok az miktar früktozu öğütebiliyor ve miktar aşımı ince bağırsaklarda gaza dönüşüyor.

Açıklanamayan gaz ve şişkinlik sorunlarının hemen hemen yarısı früktoz sindirememe durumuna bağlıdır. Eğer früktoz konusunda hassas olduğunuzu düşünüyorsanız kendinize sınırlamalar getirin. Mesela bir meyve, yarım bardak meyve suyu veya 2 çay kaşığı bal yemeyi deneyin.