tuketici sorunlari hakem heyeti

haberleri ve son dakika gelişmeleri
174  adet haber bulundu.

Heyetin önündeki dosya sayısı 5.5 milyonu aştı

Heyetin önündeki dosya sayısı 5.5 milyonu aştı

Türkiye Bankalar Birliği ve Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) arasında geçtiğimiz ay yapılan toplantının detayları ortaya çıkmaya başladı.

25.07.2015Ekonomi
Hakem heyetinin adıyla dolandırıcılık yapılıyor

Hakem heyetinin adıyla dolandırıcılık yapılıyor

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, kredi kullanımında alınan "dosya masrafı" yüzünden ortaya çıkan dolandırıcıların bugünlerde yeni bir taktik geliştirdiğini, bu kişilerin Tüketici Hakem Heyeti'ne başvuranları arayarak onlara kararı kargolayacaklarını belirtip tüketicilerden 59 lira istediğini söyledi.

29.05.2015Ekonomi
Tüketici, elektrik kesintisi zararını isteyebilir

Tüketici, elektrik kesintisi zararını isteyebilir

Türkiye’yi karanlığa boğan elektrik kesintisi, kesintiden haberi olmayan tüketicilerin mağduriyetine ve tüketici örgütlerinin tepkisine neden oldu.

01.04.2015Ekonomi
Kuru temizlemede zarar gören cekete tazminat

Kuru temizlemede zarar gören cekete tazminat

Ataşehir'de bir kuru temizleme firmasında zarar gören ceketi için tüketici hakem heyetine başvuran müşteri haklı bulundu.Firmanın, kuru temizleme tutarının 10 katı tazminat ödemesine karar verildi.

29.03.2015Ekonomi
2 kuruşluk fatura korkuttu

2 kuruşluk fatura korkuttu

Bir cep telefonu operatörüne ait GSM hattını iptal eden Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu’na tüm borcunu kapatmış olmasına rağmen son ödeme tarihi 9 Mart 2015 olan 2 kuruşluk bir fatura geldi.

17.03.2015Ekonomi
Kamu pes etti özel direniyor

Kamu pes etti özel direniyor

Ziraat Bankası’nın, tüketici hakem heyetlerinden gelen kredilerden alınan dosya masraflarını mahkemeye gitmeden ödeyeceklerini açıklaması tüketicileri heyecanlandırırken, kamu ve özel bankaların yaklaşımı farklı oldu.Kamu bankaları Ziraat’i takip etme eğiliminde, özel bankalar direniyor.TBB ise, pazartesi toplanıp konuyu görüşecek.

14.02.2015Ekonomi
Yetkisiz servise, hakem heyetinden ceza

Yetkisiz servise, hakem heyetinden ceza

Arızalanan çamaşır makinesi için "yetkili servis" ilanı veren bir firmayı arayan tüketicinin, 320 lira ödemesine rağmen sorunun giderilmemesi üzerine başvuruda bulunduğu Bakırköy Tüketici Hakem Heyeti, vatandaşı haklı bularak, "yetkisiz" olduğu anlaşılan firmanın onarım için aldığı paranın iadesini kararlaştırdı.

10.02.2015Ekonomi
Bulaşık bırakırsan bedelini ödersin

Bulaşık bırakırsan bedelini ödersin

Satın aldığı bulaşık makinesi, bulaşıkları ‘bulaşık’ olarak bırakınca dava açan kadın, hâkimin evdeki keşfinin ardından haklı bulundu.Firma, keşif masrafı ve makinenin 1440 lira olan bedelini yasal faiziyle ödeyecek.

06.02.2015Gündem
İnternetten alışverişte taklit sitelere dikkat

İnternetten alışverişte taklit sitelere dikkat

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Hukuk Komisyonu Üyesi avukat Bayram Yazıcı, internetten alışverişte mağdur olanların sayısının her geçen gün arttığını belirterek, tüketicileri özellikle taklit siteler konusunda uyardı.

30.01.2015Ekonomi
Tüketiciye

Tüketiciye "hayalet firma" uyarısı

Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, "hayalet" gibi kendisini göstermeden, tüketiciyle karşı karşıya gelmeden, ürün ortada yokken satış yapan firmaların da kayıt altına alınması gerektiğini belirterek, "Kapıdan satışlarda olduğu gibi internet üzerinden (mesafeli sözleşme) satış yapacak firmaların da Gümrük ve Ticaret Bakanlığına kaydolup vergi alınması şartı getirilmelidir" dedi.

20.01.2015Ekonomi
Kayıp kaçak parasını tahsil etmede icra yöntemi

Kayıp kaçak parasını tahsil etmede icra yöntemi

Tüketiciler Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Nesih Tanrıverdi, tüketicilerin, elektrik faturalarından kesilen kayıp-kaçak bedelinin iadesini icra yoluyla da sağlayabileceğini iddia etti.Tanrıverdi'nin iddiasına göre kayıp kaçak bedelinin tahsil edilmesi için önce dağıtım şirketinden kayıp kaçak bedeli hesaplattırılmalı.Daha sonra dağıtım şirketine icra gönderilerek kayıp kaçak parasını almak için başvuru yapılmalı.

07.01.2015Ekonomi
Sistem tıkandı! Bir yıl sonrasına gün veriliyor

Sistem tıkandı! Bir yıl sonrasına gün veriliyor

BANKALARIN tüketicilerden tahsil etmiş oldukları, kredi kartı aidatı, kredi dosya masrafı, ekspertiz, ipotek fek ücreti gibi bedelleri 10 yıl geriye dönük iadesi yönünde karar almak için Tüketici Hakem Heyetlerine giden tüketicilere bir yıl sonrasına gün veriliyor.

08.10.2014Ekonomi
Milyonlarca banka müşterisini ilgilendiren karar

Milyonlarca banka müşterisini ilgilendiren karar

Isparta Barosu avukatlarından İsmail Özer Özgül, bir müvekkili adına bankadan talepte bulundu.Avukatın talebi, tüketici kredisi alan müvekkilden kesilen dosya masrafı ile ilgili belgelerdi.Banka görevlisi söz konusu belgeleri avukat ile paylaşmadı.Konu ile ilgili savcılığa suç duyurusu yapan avukat o banka görevlisine idari para cezası aldırdı.Bankacı cezayı ödedi; üstelik bankanın yaptığı kesintiler de müşteriye jet hızı ile ödendi.

23.09.2014Ekonomi
Kayıp kaçak bedeli için 'onurum zedeleniyor' dedi

Kayıp kaçak bedeli için 'onurum zedeleniyor' dedi

Milyonlarca aboneden elektrik faturaları üzerinden alınan kayıp-kaçak bedeli Afyonlu Oruçoğlu Holding’in patronlarından Oruç’u isyan ettirdi.Hakkı Oruç, alınan bedel için ‘İşlemediğim bir suç nedeniyle benden para alınıyor.Bu durum onurumu zedeliyor’ dedi mahkemeye gitti.Yargıtay’a kadar uzanan dosyada kazanan taraf Hakkı Oruç oldu.

26.05.2014Ekonomi
İnternetten alışveriş uyarısı

İnternetten alışveriş uyarısı

İNTERNET üzerinden alışveriş yapanların sayısı her geçen gün artarken mağduriyetler de yaşanıyor.Geçen yıl Manisa'da internetten alışveriş yapıp mağdur olanların sayısı 436 iken bu yılın ilk 45 günlük döneminde mağdur sayısı 700'e yükseldi.436 mağdurdan 343'ü Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurup, parasının iade edilmesini sağladı.

08.03.2014Ege
İnternetten alışveriş yapanlar aman dikkat!

İnternetten alışveriş yapanlar aman dikkat!

İNTERNET üzerinden alışveriş yapanların sayısı her geçen gün artarken mağduriyetler de yaşanıyor.Geçen yıl Manisa’da internetten alışveriş yapıp mağdur olanların sayısı 436 iken bu yılın ilk 45 günlük döneminde mağdur sayısı 700’e yükseldi.436 mağdurdan 343’ü Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurup, parasının iade edilmesini sağladı.

06.03.2014Teknoloji
Dosya masrafını almak isteyenler buraya koştu

Dosya masrafını almak isteyenler buraya koştu

MANİSA'da, bankalardan kullandığı krediden kesilen dosya masraflarını geri almak isteyen çok sayıda kişi Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı'na akın etti.2013 yılında toplam 2 bin 540 kişi yaklaşık 700 bin lira tutarındaki dosya masrafı parasını geri aldı.

20.02.2014Ege
Kıbrıs Gazisi'nin fendi bankaları yendi

Kıbrıs Gazisi'nin fendi bankaları yendi

Konya'da Kıbrıs Gazisi Mehmet Besler, 4 bankanın, çektiği krediye istinaden ve yıllık kart aidatı gibi çeşitli gerekçelerle yaptığı kesintileri, 5 ayrı şikayetle geri almayı başardı.Dijital televizyon hizmeti aboneliğini kesmeyen bir firma için yaptığı itiraz da haklı bulunan Besler, bir kısmı icra yoluyla olmak üzere parasını geri aldı.

14.01.2014Ekonomi
İşçi, bankayı icraya verdi dosya masrafını aldı

İşçi, bankayı icraya verdi dosya masrafını aldı

Bir otelde işçi olarak çalışan, üç çocuk babası Ramazan Şahiner, çektiği konut kredisi karşılığında kendisinden 1.200 TL dosya masrafı tahsil eden bankayı, ‘1 lira da olsa bankaya yedirmem’ diyerek icra yoluyla parayı tahsil etti.

25.12.2013Ekonomi
Dosya masrafını bankadan icra ile aldı

Dosya masrafını bankadan icra ile aldı

Ankara’da torna ustası olarak çalışan 2 çocuk babası Ertuğrul Aydoğdu, çektiği kredi karşılığında kendisinden 675 lira ‘dosya masrafı’ tahsil eden bankayı icra yoluyla dize getirdi.Tüketici sorunları hakem heyetinin haklı bulduğu Aydoğdu, karara rağmen ödemeye yanaşmayan bankadan parasını icra yoluyla tahsil etti.

04.12.2013Ankara
Bankayı dize getirdi

Bankayı dize getirdi

MANİSALI fabrika işçisi Muzaffer Keldi, 2008 yılında bankadan çektiği 31 bin 500 liralık kredinin dosya masrafı ve yapılandırma parası olan bin 472 lirayı geri almayı başardı.

26.11.2013Ege
Mahkemeden net karar: Banka dosya masrafı alamaz

Mahkemeden net karar: Banka dosya masrafı alamaz

Bir bankadan çektiği tüketici kredisinden kesilen dosya masrafı ve yeniden yapılandırma ücretini almak için Ankara İl Tüketici Sorunları Heyeti’ne müracaat eden tüketici, kararı mahkemeye taşıyan ve olumsuz cevap alan bankadan parayı tahsil etmeyi başardı.

22.11.2013Ekonomi
Şikâyetlerin yüzde 75’inde tüketici haklı

Şikâyetlerin yüzde 75’inde tüketici haklı

Meclis’ten geçen Tüketici Kanunu, 76 milyon vatandaşa önemli haklar getirirken, Hakem Heyetleri’ne yapılan şikayetlerin yüzde 75’inde tüketici haklı çıktı.

11.11.2013Ekonomi
Tüketicileri sevindirecek 2 önemli karar

Tüketicileri sevindirecek 2 önemli karar

1-‘Tüketici Hakem Heyeti’ mağazada yaşanan hırsızlıkları değerlendirdi: Mağaza sorumlu.2- Tüketici Mahkemesi’nin bankaları üzecek ‘kredi’ kararı: Masraf hukuk dışı.

07.11.2013Ekonomi
Uzmanlar uyarıyor: 'Uyarı yoksa fatura da yok'

Uzmanlar uyarıyor: 'Uyarı yoksa fatura da yok'

Yurtdışına iş veya tatil amaçlı çıkan çok sayıda kişi, Türkiye’ye dönüşlerinden kabarık cep telefonu faturası şoku yaşıyor.Bu konuda sorun yaşayan isimlerden biri de sanatçı Rojin oldu.778 liralık faturayı tüketici hakem heyetine taşıyan Rojin’e gönderilen faturanın 486 liralık kısmı iptal edildi.Benzer sorun yaşayan çok sayıda tüketicinin olduğu anlaşıldı.Yasaya göre GSM şirketi, yurtdışına çıkan abonesine uyarıcı bir mesaj göndermek zorunda.Tüketiciler Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu ‘uyarı mesajı yoksa fatura da yok’ diyor.

29.08.2013Ekonomi
İstanbul'da uymayan AVM'ye şok ceza

İstanbul'da uymayan AVM'ye şok ceza

Büyükşehir Belediyesi'nin ‘alışveriş merkezlerinin otoparkında ilk üç saatte ücret alınmaması’ yönündeki kararına uymayan alışveriş merkezini şikayet eden tüketici 3 saat dolmamamasına rağmen ödediği 5 TL'yi geri aldı.Belediye de sözkonusu alışveriş merkezine toplam 53 bin 92 lira idari para cezası kesti

05.07.2013Ekonomi
Ekspertiz ücreti yargıdan döndü

Ekspertiz ücreti yargıdan döndü

Murat Gündoğar, 2012 yılının Nisan ayında İstasyon Mahallesi Tepebaşı mevkisinde bulunan bir evi satın alabilmek için bankaya kredi başvurusunda bulundu.

15.04.2013Ankara
Bankaya ödediği ekspertiz ücretini geri aldı

Bankaya ödediği ekspertiz ücretini geri aldı

Elmadağ Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bir memurun istediği konut kredisini alamadığı bankaya ödediği ekspertiz ücretinin bir bölümünün iadesine karar verdi.

15.04.2013Ankara
Bankaya ödediği ekspertiz ücretini geri aldı

Bankaya ödediği ekspertiz ücretini geri aldı

Elmadağ Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bir memurun istediği konut kredisini alamadığı bankaya ödediği ekspertiz ücretinin bir bölümünün iadesine karar verdi.Bankanın, ödenen 580 liradan 280 lirasının iadesi kararının iptali için açtığı dava mahkemece reddedildi.

14.04.2013Ekonomi
Tüketicinin, bankaya karşı

Tüketicinin, bankaya karşı "otomatik talimat" zaferi

Alaplı ilçesinde otomatik ödeme talimatı vermediği halde bankadaki maaş hesabından, 15 yıl önce ölen bir abonenin elektrik faturasıyla ilgili kesinti yapılan fabrika işçisi, 246,43 liranın iadesi için başvurduğu tüketici hakem heyetince haklı bulundu.

10.04.2013Ekonomi
Kredi kartı aidatında istismar endişesi

Kredi kartı aidatında istismar endişesi

Tüketiciler Derneği (TÜDER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun Taslağı'nda yer alan “Bir defalığına kredi kartı aidatı alınması” konusunun yeni istismarlara yol açacağını savundu.

27.03.2013Ekonomi
Kredi masrafı ve kart ücretine itiraz bombardımanı

Kredi masrafı ve kart ücretine itiraz bombardımanı

Tüketici sorunlarında patlama yaşanıyor.Sadece Ankara’da Çankaya Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne yapılan başvuruların sayısı ilk üç ayda 10 bin 77’ye ulaştı.Başvuruların yüzde 90’ını banka şikayetleri oluşturdu.

23.03.2013Ankara
Araç sahipleri için kritik karar

Araç sahipleri için kritik karar

Bakırköy'ün Yeşilköy Mahallesi'nde oturan Halef Remzi V, sahibi olduğu otomobili oturduğu binanın önüne park etti.Fakat bir süre sonra eve gelen ceza yazıları ile şaşkına döndü.Toplam 114 park cezası kesilmişti.Ödemesi gereken tutar ise 691 TL olarak belirlendi.Halef Remzi V, duruma itiraz etti.Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne kesilen cezaları iptal ettirdi.

04.03.2013Ekonomi
Bankadan icra yoluyla parasını geri aldı

Bankadan icra yoluyla parasını geri aldı

Aliağa'da ev almak için çektiği kredinin dosya masrafının kendisine geri ödenmesi için Tüketici Sorunları Hakem Heyeti'ne başvuran öğretmen Nebi Öztaner, heyetin kararına rağmen parası iade edilmeyince dosya masrafı ücretini icra yoluyla tahsil ettirdi.

02.02.2013Ekonomi
Tüketici en fazla bankalardan şikayetçi

Tüketici en fazla bankalardan şikayetçi

Tüketici Hakları Derneği (THD) Genel Başkanı Turhan Çakar, tüketicilerin 2012’de en fazla bankaların uygulamalardan şikayet ettiğini söyledi.

29.12.2012Ankara
Milyonlarca aboneyi ilgilendiren karar

Milyonlarca aboneyi ilgilendiren karar

Kütahya 2.Asliye Hukuk Mahkemesi, bir doğalgaz abonesinin açtığı davada, dağıtım firmasının, abonenin yazılı başvurusu ve izni olmadan mekanik sayacı ön ödemeli sayaçla değiştiremeyeceğine karar verdi.

08.12.2012Ekonomi
Aidat inadı

Aidat inadı

UŞAK’ta özel sürücü kursu öğretmeni, kredi kartları yıllık aidatlarının geçmişe yönelik 10 yıl geriye kadar istenebileceği kararını örnek aldı.

24.11.2012Ege
46 liralık fatura ödenmeyince.

46 liralık fatura ödenmeyince.

Sivas Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, otomatik ödeme talimatı ve hesabında para bulunmasına rağmen 46,29 liralık faturası tahsil edilmeyince elektriği kesilen vatandaşın bankayla ilgili şikayetini haklı buldu.Hakem heyeti, kesinti nedeniyle buzdolabının arızalanması ve içindeki erzakların kullanılamaz hale gelmesi sonucu ortaya çıkan 4 bin 100 lira zararın, bankaca ödenmesine karar verdi.

19.11.2012Ekonomi
815 liralık yapılandırma yargıdan döndü

815 liralık yapılandırma yargıdan döndü

Manisa'nın Turgutlu İlçesi’nde bir bankadan aldığı konut kredisini iki kez yapılandıran öğretmen Ufuk Ağaoğlu, her iki yapılandırma esnasında kendisinden alınan toplam 815 TL'lik yapılandırma masrafının haksız yere alındığını ve geri iadesini talep etti.Tüketici Sorunları Hakem Heyeti iade kararı verdi.

20.09.2012Ekonomi
Bankanın aldığı 15 ayrı ücreti geri alacak

Bankanın aldığı 15 ayrı ücreti geri alacak

Kahramanmaraş Tüketici Sorunları İl Hakem Heyeti, bankanın tüketiciden aldığı 15 ayrı ücret kaleminin geriye dönük 10 yıl iadesine karar verdi.

17.09.2012Ekonomi
Yedi yıllık kredi kartı aidatını geri aldı

Yedi yıllık kredi kartı aidatını geri aldı

Biga ilçesinde, bir tüketicinin başvurusunu inceleyen Tüketici Sorunları İlçe Hakem Heyeti, geriye dönük 7 yıllık kredi kartı üyelik bedelinin iadesine karar verdi.

04.09.2012Ekonomi
Kredi kartında halkın umudu devlet

Kredi kartında halkın umudu devlet

Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mustafa Dinç, “Kredi kartı kullanıcılarının sadece yüzde 1'i aidatlarına itiraz ederek geri alıyor, kalan yüzde 99'u ise devletin kanun çıkararak duruma müdahale etmesini bekliyor.Bankalar bu durumu bildikleri için itiraz eden yüzde 1'lik kısmın aidatını geri ödemekte, kalan yüzde 99 ile kar rekorları kırmaktadır.Tüketicilerin hesaplarında görünen bu tür haksız kesintilere derhal itiraz ederek, haklarını aramaları doğru olacaktır.” dedi.

02.09.2012Ekonomi
Banka kredisinde ‘masraf’a iade

Banka kredisinde ‘masraf’a iade

Konya Selçuklu Kaymakamlığı Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bir öğretmenin bankadan çektiği krediye istinaden komisyon ve masraf adı altında kesilen 400 liranın iadesine karar verdi.

22.08.2012Ekonomi
Kapıdan dolandırıcılıkta yeni teknikler

Kapıdan dolandırıcılıkta yeni teknikler

Kapıdan satış yapan sözde pazarlamacıların, “Oğlunuza iş vereceğiz” veya “Çekilişle hediye vereceğiz” gibi vaatlerle ev hanımlarına ve yaşlılara senet imzalattığı bildirildi.

18.08.2012Gündem
Hakem heyeti haklı buldu mahkeme borçlu çıkardı

Hakem heyeti haklı buldu mahkeme borçlu çıkardı

Mersin’de Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na yaptıkları başvuru ile elektrik faturalarına yansıyan kayıp kaçak kullanım bedelini geri almaya hak kazanan 3 kişi, Tüketici Mahkemesi’nden gelen kararla şok oldu.

11.08.2012Ekonomi
8 lira kazandı 7 lirası yola gitti

8 lira kazandı 7 lirası yola gitti

ELEKTRİK faturalarına yansıyan kayıp-kaçak bedeliyle ilgili AYEDAŞ’a karşı zafer kazanan Aziz Sülün, “Sadece iki aylık faturama yansıyan kayıp-kaçak kullanım bedelini geri istemiştim.Bu yüzden alacağım para da sadece 8.21 lira tuttu” dedi.

02.08.2012Ekonomi
Kayıp-kaçak bedelinde 2.7 milyar lira umudu

Kayıp-kaçak bedelinde 2.7 milyar lira umudu

İstanbul 3’üncü Tüketici Mahkemesi elektrik dağıtım şirketlerinin faturalarına eklediği kayıp-kaçak kullanım bedelinin aboneye iadesine karar verdi.Bu da, 29 milyon elektrik abonesine, 2011 yılında 2.7 milyar lira olarak ödedikleri kayıp-kaçak bedellerini geri alma umudu doğurdu.Abonelerin tek tek dava açması gerekiyor.

01.08.2012Ekonomi
Homongolos siyaset!

Homongolos siyaset!

OKUR Mehmet Necati Güngör yazıyor:

09.04.2015Yalçın BAYER
Tüketici davaları

Tüketici davaları

Yasin bey merhaba.Evime aldığım televizyon bozuldu.

19.03.2015Yasin Girgin
Yargıtay’ın verdiği karar elektrik şirketlerini çarptı

Yargıtay’ın verdiği karar elektrik şirketlerini çarptı

Elektrik faturalarında yazan kayıp-kaçak bedeli için Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’ne başvurmuştum.

11.09.2014Yasin Girgin