‘Hayatta kendin için birşeyler yap’ dendiğinde akla ilk gelen fikirlerden biri hobi sahibi olmaktır. Kimisi hevesle başlar ve devam eder. Ancak çoğu başlasa bile yoğunluğu bahane ederek bırakır. Oysa uzmanlara göre hobi sahibi olmak hem iş hayatı hem de özel hayat için çok önemli. Şirketler de artık bu bilinçle hareket ederek çalışalarını hobi kazanmaya teşvik ediyor.
#HobiÜniversiteye kapağı attık, artık rahatız deme dönemi biteli çok oluyor. Üniversite lise sonrası rahatlama değil iş hayatına adım atma süreci olarak görülüyor. Kariyer planlamasının üniversitenin ilk yıllarında yapılması ve harekete geçilmesi gerekiyor. Üniversite hayatını hem akademik hem de sosyal olarak iyi bir şekilde geçirmek; derslere girmenin yanında seminer ve sertifika programlarına katılmak, iş ve staj fırsatlarını değerlendirmek gerekiyor. Bu aynı zamanda sektörler hakkında fikir vereceği için iş dünyasına da giriş yapılmış olunuyor. Şirketlerin de istediği bu: İş hayatını biraz da olsa bilen genç mezunlar.
Global Girişimcilik Haftası Başkanı Jonathan Ortmans, Türkiye’deki girişimcilik ortamını değrlendirerek, “Genç, dinamik ve yeniliğe açık olan Türkiye’de girişimciler her zaman yükselişe odaklanan boğalar gibiler. Türkiye dünyaya ilham veriyor. İstihdam genç şirketlerle artıyor” dedi.
Sivaslı Halil İbrahim Gül, 1977’de 12 yaşında taşındığı İstanbul’da kaynakçı ustası oldu. Askerlik dönüşü, çalıştığı şirkete ortak girdi. Merter Keresteciler’de tekstilcilere çelik çatılar yapan Gül, onların yönlendirmesiyle raf üretimine başladı. Sanayicilere ve lojistik şirketlerine ‘akıllı depo rafları’ üreten Gül’ün şirketi Temesist Raf, 2009’da 15 milyon lira ciro yaptı.
Mercan Raf, Shell'in 12 ülkedeki akaryakıt istasyonlarında satış noktalarının raflarını kuruyor. İlk etapta olimpiyatlara hazırlanan Yunanistan'daki Shell'lerde işbaşı yapan firma, Rusya Federasyonu'ndaki Shell projeleri başlarsa, üretim ve istihdamı üçe katlayacak.
Kár marjları düşük, rekabet şartları ağır, yeni müşteri bulmak zor. Çözüm önce mevcut müşteriyi elde tutmak, sonra da yeni müşteriler kazanmak. Çağrı merkezleri bu aşamada devreye giriyor, müşteri memnuniyetini artırıyor. Türkiye'de beş bin kişinin çalıştığı çağrı merkezi sektöründe pazarın yüzde 60'ını Global Bilgi şirketi elinde tutuyor. <br>