Ticari taksiler yatırım aracı olmaktan çıktı. Taksi plakaları bundan 5 yıl önce yaklaşık 1.5 milyon liraya satılırken ve İstanbul’da bu tutara 4-5 daire alınıyordu. Bugün 6.3 milyon liraya alıcı bulmayan taksi plakaları İstanbul’da ancak tek daire alabilir seviyeye düştü. Taksi plakasını yasal olmasa da galericiler aracılığıyla kira verenler 25-27 bin lira gelir elde ederken 6.3 milyon lirayı mevduat faizine konsa aylık gelir 262 bin 500 liraya ulaşıyor. Plaka kiralamak isteyenler de otomobil için verecekleri 1 milyon lirayı faize koysa ayda 40 bin lira faiz geliri elde edebiliyor. İTEO Başkanı Eyüp Aksu, taksi plakası fiyatlarının en az 20 milyon lira olması gerektiğini, tarifelere de yüzde 100’ün üzerinde zam yapılmasını istediklerini söyledi. Birleşik Taksi Şoförleri Derneği Başkanı Hüseyin Duman, taksilerin yarım günlük yevmiyelerinin 900-1000 lira arası değiştiğini belirtti.
#Taksiİstanbul'da ticari taksilere yönelik tepkiler artarken işin arka planında neler olduğu merak ediliyordu. Taksi plakası kiralamadan şoförün kazancına kadar birçok noktaya değindik. Her ay binlerce lira kazanan ve yüzde 92'si kirada olan ticari taksilerin vergi ödemediği gerçeği ortaya çıktı. Yasal boşluk nedeniyle kiralamadan doğacak olan vergiler hiçbir suretle tahsil edilmiyor. Birleşik Taksi Şoförleri Derneği Başkanı Hüseyin Duman "Kiralamaya yönelik hiçbir vergi ödenmiyor. Galerici, mal sahibi ve kiracı bu işi kendi arasında yapıyor. Devlete bildirilmiyor." açıklamasında bulundu.
#TaksiTürkiye'de ve dünyada, bu yıl enerji sektörü oldukça yoğun gelişmelere sahne oldu. Türkiye'nin hava sahasını ihlal eden Rus uçağının düşürülmesi, Türk Akımı doğalgaz projesi görüşmelerinin durdurulması, ülke genelinde yaşanan elektrik kesintisi, bir yılı aşkın süredir devam eden İran ve P5+1 ülkelerinin nükleer müzakerelerinin sonuçlanması ve İtalyan Eni şirketinin Mısır açıklarındaki Zohr sahasındaki doğalgaz keşfi, 2015'e damgasını vuran önemli enerji gelişmeleri arasında yer aldı.
#2015VW'den yapılan açıklamada, Almanya Federal Motorlu Ulaşım Dairesi (KBA), Federal Ulaştırma Bakanlığı ve VW'nin ortaklaşa yaptıkları soruşturma sonunda 800 bin aracın değil, 36 bin aracın emisyon seviyesinde tutarsızlık olabileceği bildirildi.
#AvrupaVW'den yapılan açıklamada, Almanya Federal Motorlu Ulaşım Dairesi (KBA), Federal Ulaştırma Bakanlığı ve VW'nin ortaklaşa yaptıkları soruşturma sonunda 800 bin aracın değil, 36 bin aracın emisyon seviyesinde tutarsızlık olabileceği bildirildi.
#VolkswagenVolkswagen'de 800 bin otomobilin daha emisyon riski taşıdığı ortaya çıktı... Alman otomobil devi Volkswagen (VW), yürütülen iç soruşturmalar kapsamında araçların karbondioksit (CO2) emisyonu seviyelerinin tespiti esnasında tutarsızlıklar belirlendiğini ve çoğunluğu dizel motorlu olmak üzere yaklaşık 800 bin aracın bu durumdan etkilenmiş olabileceğini bildirdi. Eğer sonuç böyle çıkarsa şirketin hileli araç sayısı 11 milyon 800 bine çıkacak.
Alman otomobil üreticisi Volkswagen (VW), yürütülen iç soruşturmalar kapsamında araçların karbondioksit (CO2) emisyonu seviyelerinin tespiti esnasında tutarsızlıklar belirlendiğini ve çoğunluğu dizel motorlu olmak üzere yaklaşık 800 bin aracın bu durumdan etkilenmiş olabileceğini bildirdi.
#AvrupaDoğuş Otomotiv, VW'nin ABD'deki egzoz emisyon testi manipülasyonu haberlerinin ardından kamuoyunun bilgisinde olan EA 189 EU5 motor tipindeki dizel araçlar ile ilgili olarak, Türkiye'de satışa sunulan tüm araçlarının, Türkiye'nin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu duyurdu.
#AlmanyaDoğuş Otomotiv, VW'nin ABD'deki egzoz emisyon testi manipülasyonu haberlerinin ardından kamuoyunun bilgisinde olan EA 189 EU5 motor tipindeki dizel araçlar ile ilgili olarak, Türkiye'de satışa sunulan tüm araçlarının, Türkiye'nin resmi mevzuatlarına, sürüş ve yol güvenliğine uygun olduğunu duyurdu.
#AçıklamaGaziantep ve Mardin’deki trafik kazaları Türkiye’deki yaşlı ağır ticari araç parkı ve bakımsız araçların yollarda tehlike saçtığı gerçeğini yeniden ortaya koydu. “Fren patlaması diye bir şey yoktur, bakımsız araç vardır” diyen uzmanlar, tonlarca yük taşıyan araçların kaplama lastikler ve zamanında değiştirilmemiş fren ekipmanlarıyla kazaya davetiye çıkardığını belirtti. Türkiye’de 17’yi bulan ağır ticari araç yaş ortalaması ise yaşanan kazalarda bir diğer önemli etken.
#LastikManisa’da 6 kişinin yaşamını yitirdiği kazanın ardından önceki gün de Balıkesir’de kontrolden çıkan otobüs 15 kişiye mezar oldu. Aynı gün İzmir'in Kemalpaşa ilçesinde minibüsün şarampole yuvarlanması sonucu ise 8 kişi hayatını kaybetti. Bugün de Uşak'ta devrilen otobüsteki 30 kişi yaralandı. Ardı ardına yaşanan faciaların ardından gözler otobüs firmalarına ve yol güvenliğine çevirildi. Bu felaketler neden yaşanıyor, nasıl önlem alınmalı? Uzmanı anlattı...
#Otobüs KazalarıTrafikte araçların çevreye verdiği zararları minimuma indirmek üzere bir takım önlemler alınmaktadır. Trafiğin yanı sıra sanayi işlemlerinde de emisyon kontrolleri yapılmaktadır. Alınan bu önlemlerden bir tanesi de emisyon testlerin yapılmasıdır. Bu kapsamda emisyon testleri araçlarda aranan hususlardan bir tanesidir. Peki, emisyon testinin yapılması ile çevreye verilecek olan hangi zararın önüne geçilmektedir? Bu testlerin hangi aralıklar ile yapılması gerekmektedir? Emisyon testleri sonucunda araçlara ne belgesi verilmektedir? İşte, emisyonun tanımı ve ölçümü hakkındaki tüm detaylar.
#Emisyon Nedir?Pandemi nedeniyle uçak seferleri hâlâ çok az. Hiç uçulmadığı günler bile oldu. Gökyüzü belki de gerçekten bir nefes aldı. Oksijenine doydu. Ama 2019 yılına baktığımızda milyonlarca uçak seferi ile karbon emisyonu neredeyse tepeler yaratıyordu. Yukarısı kirleniyor. Geçici çözüm SAJF. Bir tür atık karışımı. Horul horul yakılan jet yakıtı kerosen içine katılıyor.
#YAZARSanayi Bakanlığı 25 Temmuz’da internet sitesinde ilginç bir konuyu görüşe açarak, tartışma başlattı. OSD üyesi bazı firmaların daha önce bir yıl ertelenen ‘yeni emisyon müktesebatı’na geçişi 1.5 yıl daha ertelemek istediklerini duyurdu. Halihazırda 1 yıldır Avrupa’ya istenilen nitelikte yeni faz motorlu araç üretip ihraç eden bu şirketler, iç pazarda ise eski faz motorları satıp ilave 10-12 bin TL maliyet avantajı elde etmeyi amaçlıyor.
#EMRE ÖZPEYNİRCİ