En yeni TV’yi alıp fiyatı kafaya takan teknolojiyi bir yıl geriden izleyebilir

İNGİLİZ Kesa Grubu bünyesindeki teknoloji marketleri zinciri Darty’nin Türkiye CEO’su Nedim Esgin, önce Türkiye tüketici elektroniği pazarının geçen yılki toplam cirosunu aktardı:

Haberin Devamı

- Türkiye tüketici elektroniği pazarı geçen yıl yüzde 15 büyümeyle 25.5 milyar liraya ulaştı. Tecnical super store (TSS) olarak adlandırılan organize teknoloji marketlerinin pazardaki payı yüzde 24’e yükseldi.

Ardından marka ve adetlere dikkat çekti:

- Türkiye pazarında 850 markanın 35 bin model ürünü vitrinlerde, raflarda yer alıyor. Geçen yıl bu marka ve modellerden 65 milyon adet satıldı. Bizim
mağazalarımızda 10 bin model ürün bulunuyor.

Sonra model yenileme hızı üzerinde durdu:

- Beyaz eşyada yılda iki kez, küçük ev aletlerinde yılda bir kez, televizyonda yılda bir kez, cep telefonlarında sürekli model yenilenmesi trafiği yaşanır. Pazardaki ürünlerin toplam yüzde 40’ı her yıl yenilenir.

Son teknoloji ürünlerin Türkiye’ye geliş hızına işaret etti:

- Televizyonlarda dünya ile aynı anda en yeni ürünler Türkiye pazarına girer. Tablet ve notebook’lar 1.5-2 ay sonra gelir. iPhone hariç cep telefonlarında da en yeni ürünler anında Türkiye’de pazara sunulur.

Türkiye televizyon pazarında büyük ekrana doğru kayma yaşandığını vurguladı:

- Nisan ayı televizyonda yeni ürünlerin vitrine çıktığı dönemdir. Yeniler devreye girince önceki modeller kampanya kapsamına alınır. Bu da o ürünleri yüzde 25 dolayında ucuzlatır.

- Bu durumda televizyon alırken teknolojiyi bir yıl geriden mi izlemek daha doğrudur?

- Ben öyle birşey diyemem. En yeni teknolojiyi alan fiyatı kafaya takmasın. 2-3 yıldan önce de televizyonunu değiştirmesin. Sadece böyle bir tavsiyede bulunabilirim.

Bu ipuçları sonrasında Türkiye pazarının Avrupa’da giderek öne çıktığını vurguladı:

- Türkiye, 25.5 milyar lira ile tüketici elektroniği pazarıyla Avrupa’da Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya ve İspanya’nın ardından 6’ncı sırada yer alıyor. 2012’de Hollanda’yı geride bıraktık. Türkiye’de perakende sektörünün önü çok açık.

Türkiye’de tüketici elektroniğinde bayilik sisteminin hep gücünü koruyacağını savundu:

- Avrupa’da bayilerin pazardaki payı yüzde 20’lere kadar düşmüş durumda. Bizde de gerileme yaşanıyor. Ancak, bizde bayilerin payı yüzde 50’nin pek altına düşmez. Çünkü, bayiler Anadolu’da hâlâ yüzde 50 oranında senetle satış yapıyor. Ayrıca üreticiler de kendi bayilerini hep destekliyor.

Nedim Esgin çok öne çıkarılmasını istemese de benim bu sohbetten aldığım en önemli mesajlardan biri şu oldu:

Televizyon alırken teknolojiyi bir yıl geriden izleyenin parasının yüzde 25’i cebinde kalır...

Haberin Devamı

Dakikada 10 ürün satıyor yeni mağazalar da geliyor

Haberin Devamı

DARTY Türkiye CEO’su Nedim Esgin, 13’ü İstanbul’da olmak üzere 2012’de 28 mağazaya ulaştıklarını belirtti:

- Pendik’teki Viaport açılırken orada alışverişin canlı olabileceğini kestirememiştik. Şimdi İstanbul’un Avrupa yakasında 23 Nisan’da açılması planlanan Vialand’da yerimizi alıyoruz. Ardından Aqua Florya mağazamız açılacak. Gaziantep’te de bir mağaza hazırlığımız var. Yıl sonuna kadar bunlara 2-3 mağaza daha eklenebilir.

Darty mağazalarında dakikada ortalama 10 ürün satıldığını kaydetti:

- Mağazalarımıza ayda 1 milyon ziyaretçi giriyor.

Yazarın Tüm Yazıları