Bora Aksu: Moda artık daha ’oyuncu’

Londra’da yaşayan ünlü tasarımcı Bora Aksu, moda dünyasındaki değişimleri, yeni projelerini ve ilkbahar-yaz koleksiyonunu Kelebek’e anlattı.

Modayı dış dünyayla kurduğu bir iletişim şekli olarak tanımlayan Bora Aksu, modanın merkezi olarak kabul edilen Londra’nın birçok kez ödüllendirdiği genç ve başarılı bir isim... Geçtiğimiz hafta düzenlenen "Lüks" konferansını izlemek üzere Herald Tribune’ün davetlisi olarak İstanbul’a gelen tasarımcıyla, "Yüzüklerin Efendisi" ve "Truva" filmlerinin kostümlerini hazırlayan Artisan grubu ile yeni ortaklığını, modanın bugünü ve geleceğini konuştuk.

Kadınlar, kadın gibi olmayı özlediler

Modada artık tek bir trend’den bahsetmek söz konusu değil. Kadınların daha kadınsı olmaya başlayacakları dönemler geliyor. 80’ler ve 90’larda ortaya çıkan grunge akımının bile önümüzdeki dönemlerde feminen yorumlarına tanık olacağız.

Rahatlık rafa kalkıyor

Aslında kadınlar bohem ve sportif tarzların öne çıktığı son yıllarda rahata çok alıştılar. Bu biraz, küçük kızların annelerinin kıyafetlerini giymelerine benziyor. Bu nedenle, sürekli değişecekler. Dar kıyafetler ve yüksek topukları giyecek ve ardından hemen eski hallerine dönecekler. Moda daha "oyuncu" olacak.

Türk kadınlarının kendilerine güveni tam değil

Kadınlar eskiye oranla kendilerine daha çok güveniyorlar. Moda artık onlar için sadece bir araç... Trendleri birebir almak yerine, istedikleri gibi uyguluyorlar. Ama maalesef bu durum Türkiye’de daha oturmadı. Nedeni de Türk kadınlarının tam olarak kendilerine güvenmemeleri... Önümüzdeki sezonlarda moda onlara "kişisel" zevklerini ortaya koymaları ve oyun oynamaları için yeni fırsatlar tanıyacak.

Sportif detaylar couture’le buluşuyor

Kadınsı bir görünümün özlemini duyan kadınlar, rahatlığı reddedemiyor. 2007 ilkbahar-yazında spor kıyafetlerden ilham alınarak yaratılmış detaylar, couture bir yorumla sunuluyor. Spor kıyafetleri tamamen simli kumaşlardan yapmak, sportif detayları topuklu ayakkabılarda görmek gibi...

Kopyalanmamak için ayrışmalısınız

Amacım sürekli yeni kesimler ve şekiller bulmak... Düşünsenize; defile yapıyorsunuz ve akşamına tüm dünya sizin koleksiyonunuzu internetten görüyor. Bu nedenle tasarımcılar öyle kumaşlar, detaylar ve kesimler kullanıyorlar ki, bir kişinin direkt fotoğrafı görerek bunu yapabilmesi mümkün olamıyor. Yani bir şekilde ayrışmak gerekiyor.

Tasarım lüks olmaktan çıkıyor

Lüks, herkes için ulaşılamaz olanı anlatan bir kavram. Bir tasarımcı olarak, bir kıyafetin yapımının 10 gün alacağını biliyorsam, fiyatını düşünmeden bunu yapmak istemem bana göre bir lüks... Son yıllarda tasarım bir şekilde lüks olmaktan çıkarılmaya çalışılıyor. Bu nedenle de yakında lüksün tanımı bir daha yapılacak. En son Victor&Rolf, H&M ile işbirliği yaptı. Bu ortaklıklar sayesinde amaç tasarımı ulaşılabilir kılmak.

Yazın adı; "Dokunulmazlık"

Royal Opera ve Balesi’nin yeni sahneleyeceği bir gösteri için benden dans topluluğunun kostümlerini hazırlamam istendi. Hazırlık döneminde sık sık onların provalarına gittim, notlar aldım, resimler çektim. Bu esnada, giydikleri şeyler çok ilgimi çekti. Provada son derece rahat edilen bu kıyafetlerden sonra, sahneye çıkarken daha şık kostümler giyiyorlardı. Yani bir anlamda sporla lüks buluşuyordu. Koleksiyonumu o kare üzerine kurmak istedim. Bu nedenle ilkbahar-yaz, sporun couture ile karşılaştığı bir nokta oldu.

O sırada Converse New York bana sponsor oldu. Oradan yüzlerce ayakkabı geldi. Ben onları ayakkabı formlarından çıkarıp kıyafetlerde kullanmaya başladım. Adı "Dokunulmazlık"... Bence çok gizemli bir koleksiyon. Pasteller ve ışıltı, korseler ve jarseler bir araya geliyor. Zıtlıkların birlikteliğinden rahat ve lüks bir görünüm doğuyor.

Film tadında bir defile

Görselliğiyle tüm dünyayı kendine hayran bırakan "Yüzüklerin Efendisi" ve "Truva" filmlerinin kostümlerinin yaratıcıları, ilk kez bir tasarımcı için; Bora Aksu için kolları sıvadı.

Bora Aksu, şubat ayında Londra Moda Haftası’nda tanıtacağı 2007-08 sonbahar-kış koleksiyonunda, izleyicilere sanatsal bir şov sunmaya hazırlanıyor. Aksu, konuyla ilgili şunları söylüyor: "Yeni koleksiyon için ’Yüzüklerin Efendisi’ ve ’Truva’ filmlerinin kostümlerini hazırlayan ünlü İngiliz firma Artisan ile çalışmaya başladık. Onlar, tasarladığım birtakım parçaların metal ve deri kalıplarını yapmaya çalışıyorlar. Bu herkes için sürpriz olsun diye çok ayrıntı vermiyorum, ama bu parçaları final grubunda kullanacağım. Bence artık sanat ve moda iç içe. Bu da bizi yaratırken sınır tanımama konusunda özgür kılıyor. Bu defilede daha sanatsal bir yaklaşım var. Heykeli kumaşla nasıl buluşturabilirim diye düşündüm ve kendimi çok yaratıcı olan bu insanlarla bir arada buldum. Simon, Artisan’ın başındaki isim... O da daha önce modayla ilgili hiçbir şey yapmadıkları için en az benim kadar heyecanlı."

Metal ve deri yakınlığına dikkat!

Bu kış metal, koleksiyonlarda sadece kıyafeti tamamlayan aksesuvar olarak değil, onları süsleyen zengin detaylar olarak kullanılıyor. Kış modasında, kıyafetlerin üzerinde küçük metal formlar, zımbalar, fark edilir bir görünüm yaratmak için sıkça kullanılıyor. Özellikle yumuşak derilerin öne çıktığı bu aylarda, pantolon ve ceketler zımbalanmış görüntüsüyle daha modern bir görünüm kazanırken, ince kumaşlar da metal süslemelerle biz kadınların iddia arayışlarına cevap veriyor.

Sezonda çok moda olan kovboy tarzı çizmelerin metal zımbalarla tamamlanan modelleri, mini siyah elbiseler ve dar pantolonlarla çok daha kadınsı bir tarz yaratmak için ideal. Kendine güvenen kadınların tercihi deri pantolonlarda ise ceplerin etrafında yoğunlaşan bu detaylar, en sade halinizle bile bir fark yaratıyor. Çanta ve kemerlerde de gördüğümüz zımbalar, yaz koleksiyonlarında da taşlarla birlikte jean’leri süsleyecek; bilginize...

MODA HABER

Bir tasarım harekatı

Orka Group’un "Türk" uygarlığının sahip olduğu simgeleri ve yaşam kültürünü tüm dünya insanlarının da keşfetmesini sağlamayı amaçlayarak yarattığı BTURK tişörtlerinin ambalajları çok ilginç... Tamamen doğal malzemeden üretilen ambalajlar, padişah fermanını andıran mühürlü kutular olarak tasarlanmış. BTURK Tween vitrini, mağaza dekoru ve özel ambalajıyla önümüzdeki günlerde çok konuşulacak. Koleksiyondaki fiyatlar 89-119 YTL arasında değişiyor.

Yüzde 50’ye ilgi büyük

Yılbaşı alışverişleri markaların indirim oranlarını yükseltmesiyle giderek hızlanıyor. Her zevke ve yaşa hitap eden ürün grupları ve zengin koleksiyonuyla dikkat çeken Afrodit, yeni yılı yüzde 50 indirimle karşılıyor. Afrodit mağazalarından alışveriş yapanlar, beğendikleri ürünlere etiket fiyatının yarısına sahip olabilecekler.

Yeni yaşam merkezi

İstanbul’da yeni açılan Colony Outlet Alışveriş Merkezi, YKM Outlet, Decorium, Mudo, Step, Fahri Kuz, Adil Işık, Herry, Y-London, Vivid, Pierre Cardin, Abbate, Siemens, Soley gibi büyük markaları buluşturuyor. Yemek katı ve sinema salonlarıyla sadece alışveriş değil bir yaşam merkezi olan mekanda, bir önceki sezonun ürünlerini ekstra indirimlerle satın alırken, yeni sezonda da yüzde 50-60’a varan indirimleri takip edebilirsiniz.

Benim olmalı

Yeni yıl alışverişleri başladı

Yılbaşı alışveriş temposunu hızlandırmak isteyenler, Machka’nın 18 farklı renk seçeneğine sahip ince kaşmir twin setlerine, taş işlemeler ve aksesuvarlarla zenginleştirilen trikolarına bir göz atabilirler. Twin setler 139-159, trikolar ise 319-389 YTL arasında.
Yazarın Tüm Yazıları