"Esra Midilli" hakkında bilgiler ve tüm köşe yazıları Hürriyet Yazarlar sayfasında. "Esra Midilli" yazısı yayınlandığında hemen haberiniz olması için Hürriyet'i takip edin.

Esra Midilli

Modada ’ayrımcılığa’ son

15 Nisan 2008
Bu yaz kadınlar arasında ayrımcılık yapmayan tasarımcılar, bedenlere yönelik çalışmaktansa, iç seslerini dinleyip sadece görselliğe hizmet ettiler. Buna en çok vücut kusurlarını gizlemek isteyenler sevindi.

Size önemli bir tüyo; vücut kusurlarını rahatlıkla gizleyebileceğiniz bir sezon sizleri bekliyor. 70 ve 80’lerden kalma hippi ruhu, tasarımcıların form arayışları sonucunda ortaya çıkan bol ve volümlü giysiler, yüksek belli pantolonlar, uzun, dökümlü elbiseler, bol kaftanlar, tunikler yaratıcılığı da bir miktar devreye soktuktan sonra "kurtarıcınız" olacak. Tabii, bir de madalyonun öbür yüzü var. O da olabildiğince kadınsı görünmek isteyen, fiziğine güvenen kadınlar için yaratılan tasarımlar. Onlar var oldu ve hep olacak!

İlkbahar-yaz koleksiyonlarına baktığımızda tasarımcıların hayal dünyalarındaki modellerin yine kusursuz vücut ölçülerine sahip olduklarını söyleyebiliriz. Daracık pantolonlar, kadınları adeta heykele dönüştüren korse elbiseler, üst bedeni saran kemerler, mini şortlar ve elbiseler, çiçekler, puantiyeler de bunun göstergesi... Modacılar kulağımıza fısıldıyor; iyi bir tasarım onu gösterebilen bir vücudu hak ediyor! Ama ya onların iç dünyaları? Bol formlar, dökümlü kesimler, salaş pantolonlar ve tunik üstler diye haykırdı ve bunlar podyumlara taşındı.

n Elbise: Elbiselerin yazına hoş geldiniz! Önümüzdeki aylarda, tek bir parça hayatımızı kolaylaştıracak. Boya paletlerinin ilham verdiği sanatsal dokunuşlarla şekillenen elbiseler, uzun, diz boyu, gündüzleri dar, geceleri etekleri kabarık olarak günün her saatine uygun tasarlanmış. Hippi tarzı uzun elbiseler hemen hemen tüm koleksiyonlarda var. Gündüzleri iri baskılı ve desenli kotonlar, düz renkte viskon ve jarseler aksesuvarla farklı bir kimlik kazanıyor. Nerede bulabiliriz: V2K, DKNY, BCBG MaxAzria, Zara, Mudo Collections, Naked, TopShop, Twist, Park Bravo, Max & Co.

n Pantolon: Denimin yine ön plana çıktığı sezonda, her kesim ve kumaş var. Özellikle beyaz, bej, açık mavi tonlarının, taşlanmış siyah ve koyu lacivert tonları çok moda. Dar formlarıyla dikkat çeken pantolonlar kadar, göğüs altında biten yüksek belli modeller, hippi tarzında, paçalara doğru oldukça bol kesimli pantolonlar da dikkat çekiyor. Nerede bulabiliriz: Patrizia Pepe, Calvin Klein, Banana Republic, Network, Diesel, Mavi, Harvey Nichols, Miss Sixty, DKNY Jeans, Stradivarius, G-Star.

n Detaylar: Sanatsal etkileşim modadaki detaylara da el attı. Desenlerden sonra, heykeltıraşın elinden çıkmış gibi duran topuklarla farklı bir estetik anlayışı gündeme geldi. Bu yaz, Yunan etkisindeki sandaletler (Beymen, Vetrina, Vakko, Harvey Nichols) dışında platformlar üzerinde yükselmek isteyenler için çok seçenek var. Miu Miu, Balenciaga gibi tasarımcıların modelleri bir yana ülkemizde de Hotiç, İnci, Steve Madden, CHO gibi mağazalarda modellerin farklı yorumlarını bulabilirsiniz. El çantaları, yani "clutch"ların ebatları büyüdü. Gündüzleri de valiz tipi çantalardan hoşlanmayanlar bu tarz bir modelle mutlu olacaklar. Kalın bilezikler, şapkalar, kemerler ve iri kolyelerle süslenen bir sezon bizleri bekliyor.

Biraz country biraz hippi

n Beyaz: Uzun, beyaz danteller, özellikle yaka kısımlarında yer yer katlarla hareketlendirilmiş tunik gömlekler kadar, kollarda hacimli formlarla kendini belli eden ve bedene oturan ince "formal" gömlekler de bu yaz çok moda. Biraz "country" biraz da "hippi" tarzını andıran uzun elbiseler de kendini gösterecek. Sandaletler, tahta topuklu ve platformlu ayakkabılarla tamamlanan bu elbiseleri dilerseniz kemer veya iri bir kolye veya bileziklerle süsleyebilirsiniz. Nerede bulabiliriz: Mackha, Roman, Pull & Bear, Zara, Mango, TopShop, Afrodit, GAP, Beymen, V2K, İpekyol, Sarar.

Koy sepete

n Canlı renkler arasından sarı, turuncu, yeşili birbiriyle kombine edebileceğin her şey...

n İpek desenli tunik, tiril tiril, uzun bir elbise...

n Kısa bir ceket, cep ve dikiş detaylarıyla zenginleştirilmiş, farklı kol kesimleriyle dikkat çeken.

n Trençkot, şort, dar pantolon.

n Bağcıklı sandalet, dolgu topuklar.

n Metalik aksesuvarlar, yüzü kaplayan bir gözlük.

n Büyük el çantası, şapka, bere...

Modayı buradan takip edin

İstinyePark, WGSN (Worth Global Style Network) işbirliğiyle dünyaca ünlü defile analizcisi Sue Evans ile düzenleyeceği trend seminerinde 2008’in moda trendlerini masaya yatıracak. Alışveriş Merkezi’nin sokağında, Masa’da, 17 Nisan 2008 Perşembe günü düzenlenecek seminerde Evans, 2008 Yaz, 2009 Sonbahar-Kış ve İlkbahar-Yaz trendlerini, renklerini ve defile analizlerini açıklayacak.

Farklı renkler

Vedi yeni koleksiyonunu dört tema altında toplamış: Sofistike, 3dimention, Safari, Marine. Denim görünümlü kumaşlardan ipeğe, leopar desenli düğmelerden deri desenli kemerlere, plise, fırfıra, fiyonk ve dantele kadar farklı kumaş ve detaylarla süslenen tasarımlar arasında, kurvaze kesimler, flatolu cepler, önden geniş patlar ve kontras dar dokuma şeritler göze çarpıyor.

Değişim fark ediliyor

Çift Geyik Karaca yeni çekimleriyle yenilenen çizgisinin altını çiziyor. Koleksiyonunda şıklığı ve romantizmi vurgulayan marka, drapeler, büzgüler, kumaşlarda yaratıcılıkla işlenmiş jakar dokular, mimari desenler, floral motifler, kesme boncuklarla görsel bir zenginlik yaratmış.

İddia katın

İşin içine biraz iddia katmak isteyenlere Tosca Blu’nun Lanzarote serisini öneriyoruz. Özellikle sade bir giysiyle çok rahat kullanabileceğiniz bu modelin birkaç farklı rengi bulunuyor. Astoria ve Galleria Alışveriş Merkezi mağazalarında yeni koleksiyonu görebilirsiniz. Çantaların fiyatları, 259-329 YTL arasında değişiyor.

İdeal bikini-mayo nasıl seçilir

Sunset Mayo’nun tasarımcısı Hakan Yıldırım, bu yaz tasarladığı mayo, bikini, mayokini koleksiyonunda vücut kusurlarını gizleyen özel desenler ve kumaşlar yaptıklarını, farklı vücut tiplerine uygun kalıplar çıkardıklarını belirtiyor. Mayo alırken kadınların yapması gereken tek şey, vücut tipini iyi belirlemek. Yıldırım’a göre vücudunuzda sevdiğiniz yerleri ön plana çıkarırsanız kendinize güveniniz artar. Örneğin; boyuna çizgili mayolar zayıf gösterir! Deneylerle kanıtlanmıştır. Ayrıca:

n Dengesiz bir vücut yapınız varsa, tek parça ve dikine derin kupları olan mayoları denemelisiniz.

n Çok zayıfsanız, bu durumu kamufle etmek için iri desenli mayoları tercih edin.

n Küçük bir renk oyunu: Açık renk mayolar olduğunuzdan daha kilolu, koyu renk mayolar ise daha zayıf görünmenizi sağlar.

n Geniş kalçaları saklamanın en ideal yolu göğüsleriniz de uygunsa dikkati göğüslere çekmektir.

n Açık renkler daha çok dikkat çekeceği için üst kısmı açık, alt kısmı koyu renk ve desensiz olan mayolar gözleri kalçalarınızdan da uzak tutar.

n Göbeğiniz varsa, üçgen bikini asla giymeyin. Düz renk mayoları tercih edin. Desenli bir model giyerseniz, göbek kısmınızdaki desenlerle dikkatleri göbeğinize çekmiş olursunuz.

n Göğüsleriniz büyükse bikini üstlerinin altlara göre daha koyu renklerde olması, göğüsleri biraz daha küçük gösterir. Kesimi nasıl olursa olsun, balenli modelleri tercih edin.

n Küçük göğüsler için moda olan boyundan bağlamalı üçgen bikiniler, geometrik ve çiçek desenleri ideal. Yine de olmuyorsa, içi dolgulu push-up üstleri kullanmaktan başka çareniz yok. Bu arada straplez bikini üstleri de küçük göğüslü kadınlarda çok hoş duruyor.

Bunlara dikkat

n Renk seçerken teninizin koyulaşacağını dikkate alın.

n Alışverişe çıkmadan önce fazla yemek yemeyin.

n Mayo ile güneşleneceğinizi unutmayın. Dolayısıyla çabuk kuruyan mayoları tercih edin.

n Ayna karşısında oturup kalkın, ellerinizi kollarınızı hareket ettirin. İçindeyken rahat etmediğiniz bir mayo seçmemeye özen gösterin.

n Göğüs kapları çok önemlidir. Göğüsleri bastıran mayolardan kaçının. Aşağısı iyi olsun diye üstten fedakarlık yapmayın.
Yazının devamı...

Gisele sizler için seçti

8 Nisan 2008
Vogue gözlüklerinin 2008 ilkbahar-yaz sezonu kampanyasının yüzü olan ünlü top model Gisele Bundchen, seçtiği altı farklı gözlük için, altı farklı kadın kılığında. Çekimlerin perde arkası ise ilk kez Kelebek farkıyla sizlerle buluşuyor.

Dünyanın en ünlü markalarının reklam kampanyalarında görmeye alışık olduğumuz top model Gisele Bundchen, gözlük modasında sözü geçen bir markanın Vogue Eyewear’ın de yüzü. Dünyanın en çok para kazanan modeli olarak bilinen Bundchen, "Gisele Play Everyday Vogue Eyewear" kampanyası için yine objektiflerin karşısına geçti. Marka, dünyanın en çok kazanan top modeliyle çalışmalarında, modelin kişiliği ile bire bir örtüşen cesaretinin, özgün tarzı ve yenilikçi tavrının önemli rol oynadığını belirtti. Gisele içinse bu kampanyanın ayrı bir önemi var. Ünlü model koleksiyon yaratılırken, kendi stilini de ortaya koyan fikirleriyle birçok modele hayat verdi. Örneğin bu koleksiyonda bileğindeki, onun için de çok önemli olan yıldız dövmesi, gözlük saplarında Swarovski taşlarla süslenen bir figür olarak kullanılmış.

Gisele markanın DNA’sını ve değerlerini yansıtıyor

Kampanyanın dikkat çeken fotoğraflarında, ünlü moda fotoğrafçısı Mario Testino’nun imzası var. Testino, çekimlerde Gisele’den altı farklı kadın yarattı. Vogue Vintage, Vogue Glam, Vogue Rock, Vogue Hip Hop, Vogue Diva, Vogue Smart... Birbirini tamamlayan farklı kadınlar güneş gözlükleriyle tarzını ortaya koydu. Gisele özellikle "Gisele’s Select" koleksiyonunda ne istediğini bilen kadınlar için seçim yaptığını belirtiyor. Onun güzelliği ve cazibesi, eğlenmeyi seven güleryüzlü kişiliği, tüm bunların yanında ulaşılabilir tavırları markanın da vermek istediği mesajla bire bir örtüşüyor. Gisele’in seçtiği mini koleksiyon, altı gözlükten oluşuyor. Bu modelleri bu aydan itibaren birçok dergi ve yayının reklam kampanyalarında görmeye başlayacağız. Luxottica Group Pazarlama Müdürü, Fabio d’Angelantonio, "Vogue 1990 yılında Luxottica Group’un bir parçası oldu ve bugün hacim olarak ikinci markamız. Bu başarıyı Vogue Eyewear’in stiline, tasarımlarına, kalitesine, fiyat politikasına ve dağıtım ağına borçluyuz. 2006 yılından beri Vogue’la uluslararası pazarda da büyüdük. Şimdi, ’Gisele’s Select Vogue’ kampanyası ile yeni iletişim stratejimizi ve pazarlama gücümüzü artırıyoruz. Özellikle Gisele’in markanın DNA’sı ve değerlerini çok iyi yansıttığını düşünüyoruz" diyor.

Moda kurbanlarına göre seçim yapmadım

Vogue’un yeni kampanyası, markanın kişiliğini ve oyuncu ruhunu gözler önüne seriyor. Vogue Gisele’s Select koleksiyonunu, modayı seven ve kendi tarzını ortaya koyanlar için yarattığını belirten Gisele, "Modelleri moda kurbanları için seçmedim, çünkü Vogue kullanıcıları modanın şekil ve formlarıyla oynamayı seviyor ve günlük değişimleri takip ediyorlar" diyor.

Son yılarda gözlük modası da hızlı bir değişim içinde... Sadece bir detay olmanın ötesinde gözlükler, kadınların sık sık değiştirdiği, her sezon birden fazla satın aldığı zorunlu bir aksesuar haline geldi. Bunda birçok markanın gözlük modasına yön veren koleksiyonlarının etkili olduğu gibi, tasarımcıların koleksiyonlarında gözlüğü ön plana çıkarmasının da büyük rolü oldu. Dünya gözlük pazarında önemli bir paya sahip Luxottica Group bünyesinde yer alan Vogue Eyewear’in de çıkış noktası moda. Markanın Kreatif Direktörü Gianpietro Vigorelli, "Gözler gözlüksüz, çerçevesiz bir resim, kıyısı olmayan bir göl, ruhsuz bir vücut gibi olurdu. Vogue, fonksiyonel bir nesneyi, vazgeçilmez bir moda aksesuarı haline getirdi. Bugün gözlükler artık, yalnızca görmek için değil, seyretmek için de yaratılıyor" diyor.

Dünya lansmanı Ibiza’da yapıldı

Geçtiğimiz haftalarda Ibiza’da gerçekleşen "Gisele’s Select Vogue" dünya lansmanında yeni modellerini tanıtan Vogue, ünlü top model Gisele’in katılımıyla, ünlü oldukça renkli bir partiye ev sahipliği yaptı. Organizasyonda 2008 ilkbahar- yaz koleksiyonunun dışında, "Gisele’s Selects" mini koleksiyonu da tanıtıldı. Gisele’in sadece bir top model olarak değil, stil danışmanı olarak da yer aldığı koleksiyonun hazırlık aşamalarıyla ilgili videoda top model, gözlük seçimlerinin ruh haline ve tarzına göre değiştiğini dile getirdi.

Banallikten uzaklaş

Merkezi Milano’da olan Braccialini, görür görmez sizleri vitrinlerin önüne çekecek bir marka. Özellikle de "moda kurbanı kopya kadınlardan biri" değilseniz. Farklı ve sıra dışı detaylardan hoşlananların bir göz atmasını öneririm. İtalya başta olmak üzere, Avrupa’nın birçok önemli şehrinde, Moskova’da, Dubai’de, Şangay’da, Hong Kong’da, Pusan’da, ABD ve Londra’da mağazaları var. Bu hafta başından itibaren de Bağdat Caddesi’nde ilk nokta açılacak. 1954 yılında şirketi kuran ve bugün hálá fikirleriyle tasarım ekibine yön veren Carla Braccialini’nin felsefesi, yaratıcılığı, hayal gücü ile en üst seviyelere taşımak. Aile, "Monotonluktan ve banallikten uzaklaş" sloganıyla, tasarım ve sanatın, güçlerini birleştirdikleri bir marka yaratmış. Radyodan, kelebekten, kirpiden, otomobilden, palyaçodan bire bir esinlenerek yaratılmış çantalar dışında, koleksiyonda, detayların öne çıktığı, yine dikkat çeken baskı ve desenlerin başrol oynadığı modellere yer verilmiş.

Ünlü markalara tasarım yapıyor

Braccialini, kendi koleksiyonunun dışında, bugün John Galliano ve Alexander McQuenn, Vivien Westwood, RoccoBarocco gibi ünlü markalara çanta üretiyor. Markayı Türkiye’ye getiren Çetin Tekstil’in sahipleri Yiğit ve Orhun Çetin, "Braccialini’nin tüm ürünleri el yapımı. Çantalar dışında ayakkabı, kemer, cüzdan, anahtarlık gibi aksesuar grupları var. Üst gelir grubuna hitap ediyor. Geçtiğimiz yıllarda firma, "Tua" adında bir marka daha yarattı. Bu, daha genç bir koleksiyon ve fiyat aralıkları daha uygun. Bir sonraki adımda, ayakkabıları ve Tua’nın ürünlerini de getireceğiz" diyor. Braccialini çantalarının fiyatları, 500- 2000 YTL arasında değişiyor.

MODA HABER

Değişim başladı

Lee, ilkbahar-yaz sezonunda koleksiyonunu yeniliyor. Tasarımlarda göze çarpan detaylar, vintage tarzındaki jean’ler, rahat ve bol siluetler... Lee Jeans, her biri farklı bir yaşam tarzını anlatan dört bölümden oluşuyor; "24/7, Urban Drifters, Rock’n Roll, Rock Revisited ve VIP" ile çarpıcı bir yaz koleksiyonu ile tanışacaksınız.

Geleneksele yeni yorum

Çok kültürlü, dingin, lüks, mitolojik veya vintage... Farklı temalarıyla dikkat çeken Silk&Cashmere ilkbahar-yaz koleksiyonunda sıcak ülkelerin geleneksel giysisi olarak bildiğimiz ince kumaşlardan üretilmiş yakasız Kurta, Cezayir’de giyilen kapüşonlu Djalebba ve Uzakdoğu’nun simgesi Kimono yeniden yorumlandı. Marka ürün gruplarında moda renklerin hemen hemen tümünü kullanıyor.

Her ayakkabı bir çocuğu sevindiriyor

Blake Mycoskie, bir gün bir çiflikte otururken Arjantinli işçilerin giydiği kanvas kumaştan yapılmış ayakkabılardan esinlenerek -orijinal adıyla Alpargata- ayakkabı işi kurmaya karar veriyor. "Shoes For Tomorrow" yani TOMS, bugün açlık sorununa da dikkat çekiyor. Sistem çok basit: Bir çift TOMS alanların adına bir çift de ona ihtiyacı olan çocuğa hediye ediliyor. Marka, V2K designers, Vakkorama ve Vakkorama H20 adına Türkiye’ye getirildi.
Yazının devamı...

Tek parçalık flört

1 Nisan 2008
Tozlu raflardan podyumlara taşınan trendlerden biri de hemen hemen tüm ünlü markaların koleksiyonlarında yer alan tulumlar... 80’lerde yeniden Madonna’yla popüler olmuş, 60’larda Charlie’nin Melekleri ve Elvis Presley ile modanın gündemine girmişti. Bugün ise, farklı ellerde günün her saatine uygun olarak vitrinlerde yerini alıyor.

Kimi zaman erkeksi, kimi zaman son derece seksi görünen bu tek parçalık giysiyle flört eden kadınların bu ilgisi yaz boyunca tutkulu bir aşka dönüşecek. Sıcak günlerin gelmesiyle birlikte gramlık elbiselerini vitrinlere çıkaran ünlü markalar, ipeklilerle yarattıkları anahtar parçalarına ekledikleri bu özel tasarımla, bizlerin cesaretini bir kez daha sınayacak gibi görünüyor. Gündüzleri denim ve kotonların kullanıldığı tulumlar, şort, gömlek, ceket ve bol pantolonların birlikteliğinden, geceleri ise dökümlü elbiselerden esinlenilerek yaratılmış.

20 GRAMLIK GİYSİ

Giyilmesi, taşıması kolay; bir yandan da kesinlikle cesaret istiyor! Çünkü ipek ve ipek satenler özellikle geceleri giyilen tulumların da ana malzemesi olmuş. Uçuşan elbiselerin hayat verdiği modellerde straplez kesimli üstlerle yaratılan görünüm son derece iddialı ve sofistike... Özellikle klasik elbiselerden hoşlanmayanlar için ideal. Gündüzleri ise Prada triko koton karışımı kumaşlarla şehirli kadının gardırobunu zenginleştirmiş. Yaklaşan ilkbaharda gündüzleri sandalet ve trençkotlarla giyilen tulumlar, geceleri, yüksek tahta topuklu ve platformlu modellere ihtiyaç duyuyor. Kalın bileklikler ve parlak takılarla tamamlanıyor. Hacimli ve dökümlü modellerinin dışında, Stella McCartney koleksiyonunda öne çıkan çiçek desenliler, Ferre’nin canlı morları, Versace’nin kum bejleri çok beğeniliyor.

CESARETİNİZİ ÖLÇÜN

İyi haber, bu tek parçalık rahat giysinin 80’leri andıran o görüntüden sıyrılarak hayatımıza girmiş olması... Mini şortlu versiyonları, sandaletler veya platformlu ayakkabılarla uyum içinde sizleri günden geceye taşıyacak. Son derece seksi bir görünüme sahip bu tasarımların, genç kız imajına sahip bu cesur modelleri, babydoll altları veya ceket şort kombinasyonlarının bir yansıması olarak çıkıyor karşımıza...

YUNAN ETKİSİ

Gladyatörlerlerin sandaletlerinden esinlenerek yaratılan modeller, ünlü markaların şimdiden "en çok satanlar" listesine girdi.

Yazın ilhamını, gladyatörlerin sandaletlerinden alan modelleri sık sık görmeye hazır olun. Tıpkı göründükleri gibi, son derece rahat olan bu modeller, gece veya gündüz mekan, zaman tanımayacak. Her kombinasyonun altına giyilebilecekleri gibi, sahillerden gecelere de taşınabilecekler. İşin belki de en çok dikkat çeken kısmı, bu sandaletlerin 2000’li yıllarda evrimini gerçek anlamda "tamamlamış" olması. Diz kapağına kadar yükselen modellerde Miu Miu, Sophia Kokosalaki, Kenzo, Givenchy renk ve kıvrımlarla oynamış. Ortaya bir heykeltıraş edasıyla tasarlanmış, sanat eserleri çıkmış. Bodrum’da da yıllardır görmeye alışık olduğumuz Yunan sandaletleri ise dore ve lame yorumlarının yanı sıra, yalın ve sofistike görünümleriyle dikkat çekiyor. Bu grupta benim de favorim yılan dokulu olanlar... Turkuvazlarla süslenen tasarımlar ise oldukça Akdenizli ve plaj için seçtiğiniz dökümlü elbiselerle tamamlanıyor.

MODA HABER

İlhamı gökkuşağından

Tita, yeni sezonda canlı renkleri öne çıkarıyor. Yeşil ve beyaz ağırlıklı olarak tercih edilirken siyah, mavi, kırmızı ve sarı renklerin farklı tonları şık kombinasyonlara hayat veriyor. Hafif kumaşlar, iddialı desenler sportif dokunuşlarla özel bir yaz kreasyonu yaratıyor. Tita, yazın sıcak ve enerji dolu duygusuna atıfta bulunurken, modern kadının hareketli yaşamında aradığı rahatlığı da tüm çizgilerine yansıtıyor.

Renklerin buluşması

Giyim sektörünün önde gelen firmalarından TheGooll, ilkbahar-yaz sezonuna hızlı bir giriş yaptı. İlkbaharın tüm renklerini ürünlerinde kullanan firma, çok uygun fiyatlara kalite ve şıklığı da buluşturdu. Kış sezonunun son indirimini de müşterileriyle buluşturan TheGooll, şıklığı ön planda tutan kadınların tercihi.

Doğayı şehre taşıyor

Vakko’nun 2008 ilkbahar-yaz koleksiyonunda, doğa şehre taşınıyor. Renk ve desenlerini tropikal ormanlardan alıp, romantik elbiselerine taşıyan Vakko kadını her zaman olduğu gibi yine dikkat çekici detaylarla farkını ortaya koyuyor.

Sadece doğal

Yaz modasında ağırlığını hissettiren tasarımlar arasında tahta platform topuklar, bilezikler, çantalara eklenen detaylar, hasır etkisi tasarımcıların doğayla kurdukları bağın bir sonucu. Birçoklarımızın tercih ettiği toprak tonları, haki ve lacivert gibi popüler renklerle de kusursuz bir uyum içinde olan bu malzemeler önümüzdeki aylarda çok moda olacak...
Yazının devamı...

Sizleri birer yıldız yapacak

25 Mart 2008
Bu yaz gökyüzünden yıldızları, doğadan çiçekleri, gökkuşağından renkleri çalıyoruz.

2008 ilkbahar- yaz koleksiyonları tanıtılırken izleyenleri en büyüleyen şeylerden biri de modanın dirilişine tanık olmaktı. Yeni formlar üzerine çok fazla kafa yoran tasarımcılar, tam da renkleri ve baskıları unuttular diyorduk ki, yaz beklentilerin aksine "sanatsal boyutu" yüksek, cesur renklere ve detaylara sahne oldu. Şovlarda bu kez aksesuvarları öne çıkarmak yerine, baskılar ve renkleri kullanan ünlü markalar, modasının hiç geçmeyeceğini düşündüğünüz puantiye ve çizgileri yine var etmeye devam ediyorlar. Çizgiler hemen hemen tüm renklerde karşımıza çıkerken, Karayip Korsanları’nı podyuma taşıyan Gaultier’in seksi denizcileri, Chanel’in kırmızı beyaz ceketleri içindeki sportif prensesleri, Missoni ve Kishimoto’nun dinamik kadınları kendinden emin adımlarla ilerlemeyi sürdürüyor. Siyah beyazın zaferi ise sıcak günlerde puantiye ile bir kez daha vurgulanacak. Valentino ve Givenchy bu gerçeği bizlere anlatmak için birbirinden çarpıcı tasarımlara imza atmışlar ve elbiselerini büyük noktalarla süslemişler.

Yıldızlar başrolde

Kreatif Direktörü Stefano Pilatti ile yeniden doğuşunu kutlayan Yves Saint Lauren, Chanel gibi yıldızları tasarımlarıyla buluşturan markalar arasında. Chanel’in en sportif yazlarından birine tanık olmaya hazır olun. Lagerfeld’in şaşırtan dehası feminenliğin tanımını her sezon yeniden yapmamıza neden oluyor. Denim kombinasyonları, bileklerine taktıkları küçük çantaları ve yıldızlarla süslü ipek elbise ve tulumları içinde boy gösteren top modeller, çok sportif bir görsellik sunuyor bizlere. Elbette couture ve lüksün kendini hissettirdiği bir yorumla. Amerikan bayrağının detaylarını ve renklerini koleksiyonuna ilham kaynağı yapan Lagerfeld, ipek şifonlarını süslediği yıldızlarını lacivertle buluştururken bu simgeyi demode bulanların aklını karıştıryor. Yıldızları gökyüzünden çekip, kendi gerçekliğimizin bir parçası yapıyor. YSL’nin elbiselerinde parlaklığıyla göz kamaştıran bu sembol, stiletto’larında, aynalı cam kolyelerinde ve kemerlerde başrol oynuyor. Elbiselerin üzerlerine eklenen yıldızlar parlaklıklarıyla göz kamaştırırken Pilati yıldızlar için "Evrenin, hayatın ve rüyaların simgesi" diyor.

Geçtiğimiz aylarda 34. yaşını kutlayan Kate Moss, Lagerfeld’in kendisine hediye ettiği lacivert ipek Chanel tulumuyla basının karşısına çıktığında yazın moda raporuna "yıldızları" eklemişti. Sonrasında model, aynı serinin ipek gömlekleriyle de farklı davetlerde boy gösterdi. Elbette bunu gündelik hayatta kullanmak zor ama moda çevreleri yine de bu sembolün "en sınırları genişletilebilir" trendlerden birini yarattığını söylüyorlar. Topshop gibi trend takipçisi birçok marka da sizleri bir "yıldız" haline getirmek için askılarına bu tarz parçalar eklemişler. Ancak yine de herkes bu konuda temkinli davranıyor, sadece özel hale getirmek istediği parçalarını yıldızlaştırıyor. Bir elbise veya ceket gibi...

Tişörtlerde ’art noeveau’ ruhu var

İstanbul hayranı, dünyaca ünlü tasarımcı Anna Sui Kelebek’e Naked için tasarladığı tişörtlerin hikayesini anlattı.

"Olduğun gibi ol ve öyle giyin" sloganıyla yola çıkan, Unitim Grubu’nun yeni konsept mağazası Naked, tanınmış 80 giyim markasını çatısı altında topladı. Anna Sui gibi dünyaca ünlü tasarımcılar marka için özel ürünler tasarladı. Bohem şıklığın öncüsü Sui, yeni tasarımlarını Kelebek’e anlattı.

n Naked için bir tişört yaratma fikri nasıl ortaya çıktı?

- Bu fikir ilk duyduğumda çok hoşuma gitti. İstanbul’da bu tarz mağazaların açılıyor olması çok heyecan verici. Hiçbir yerde bulamayacağınız en moda kıyafetleri bu butiklerde bulabiliyorsunuz. Bu da benim için önemli.

n Tasarımın çıkış noktası ne oldu?

- Tişörtü tasarlarken art nouveau hareketinin Viyana’daki öncülerinden sanatçı Koloman Moser’in bir posterinden ilham aldım. Uluslararası nitelikteki bu dekoratif üslup, Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde farklı isimlerle ortaya çıktı. Avusturya’daki adı, "Secessionstil".

n Tasarım çizginizin kendine özgü enerjisini bu tişörtlere nasıl yansıttınız?

- Bütün tasarımlarımda art nouvea akımından esinlendim. Gelecek sonbahardaki koleksiyonumda, 1960’ların rock posterlerindeki art nouveau stilini ve soyut desenlerin karışımlarını kullandım. Naked tişörtlerinin de bu tarza yakın olmasını istedim.

n Naked’dan başka hangi ürünleriniz olacak?

- İlkbaharda yeni Anna Sui parfümü Dolly Girl Lil’ Starlet ile tanışacaklar.

n Daha önce Türkiye’ye geldiniz mi?

- İstanbul’a iki yıl önce gelmiştim ve şehre tam anlamıyla aşık oldum!

n Yaz modasında neleri ön plana çıkardınız?

- 1930’lu ve 40’lı yılların Hollywood’daki ihtişamını yansıtıyor tasarımlarım. En çok Sable Starr, Cyrinda Foxe, Jane Forth ve Donna Jordan’dan ilham aldım.

n Hangi aksesuvarları öneriyorsunuz?

- Küçük hasır şapkalar, iki renkli peruklar! Ayrıca bilekte simli çorapların ipek şemsiyeler ve yılan derisi platformlara çok yakışacağını düşünüyorum.

MODA HABER

Bir telefonla bikini siparişi

Tıpkı online supermarket alışverişleriniz gibi, hiçbir farkı yok. OYE bikini markası hayatınızı daha da kolaylaştırmak için evlere bu bikini mayo hizmetini başlatmış. Web sitesinden istediğiniz model ya da modelleri telefon ederek sipariş ediyorsunuz, modeller ertesi gün evinize bırakılıyor. Karar verirken arkadaşlarınızın ve yakınlarınızın fikrini almak için tam 48 saatiniz var.

Sonra kararınızı bildiriyorsunuz. Kapınızda ödeme yapıyorsunuz. www.open-youreyes.com

OYE Beymen dışında, V2K Designers’da, online olarak da www.chichiqueen.com de bulunuyor.

Poşu moda oldu

Mavi Jeans’in yeni ilkbahar-yaz koleksiyonunda yer alan yemeni, poşu ve şallar, markanın etnik kültürlerden beslenen stilini ön plana çıkarıyor. Akdenizli ruhuyla tasarladığı ürün ve aksesuvarlarıyla temalarını oluşturan tasarım ekibi, son yıllarda tüm dünyada trend haline gelen yemeni, poşu ve şalları farklı bir yorumla kombinasyonlarına eklemiş.

Bu yaz erkekler, etno-maskülen

Şıklığına önem veren erkekler için Tween, yaz aylarında minimal, yalın formlar ve etnik detayları kullandı. Koleksiyonda apoletler öne çıkarılırken, dar formlu gömlek ve pantolonlara adapte ediliyor. Kaftan yakalı gömlekler ise stil sahipleri içinÉ Ana renkler, taş, kum ve mavinin tonları.

Şeker gibi

Geçtiğimiz yıl Marc Jacobs koleksiyonuyla hayatımıza giren babetler, bu yıl Twigy’nin şeker gibi yorumuyla yeniden karşımızda. İçine özel Amazon reçineleri katılarak hazırlanan ve anti bakteriyel özellik taşıyan rengarenk modeller, İnci ve Twigy mağazalarında bulunabilir. Fiyatı: 39.90 YTL.
Yazının devamı...

Hollywood'da doğdu, ünü hızla yayılıyor

18 Mart 2008
Bugün Los Angeles’ta ünlü butiklerde satılan Taka’nın Paris Hilton, Mischa Barton gibi çok ünlü müdavimleri var.

Tania Eskenazi Gürüşcü, bundan 2.5 yıl önce Taka adlı markayı kurduğunda, ürünlerini butiklere verdikten 3.5 ay sonra Paris Hilton, Britney Spears, Lindsay Lohan, Mischa Barton gibi ünlülerin üzerinde görebileceğini belki hayal bile edemiyordu. Bu süre zarfında, yine ABD ve İtalya’nın birçok önemli programında tanıtıldı, reality şovlardaki ünlü dizi yıldızlarının üzerinde kendini gösterdi. Giyim kuşamları stil danışmanları tarafından yönetilen, tercih ettikleri markalarla bol sırlı anlaşmalara imza atan ünlüler nasıl oldu da, önceleri modern Anadolu motifleriyle, oyalarla süslü, tülbent kumaşından üretilen bu plaj kıyafetleriyle buluştu? Bunu cevabını Tania Eskenazi Gürüşcü şöyle açıklıyor: "Tüm dünya ’celebrity sytle’ olarak bilinen Hollywood tarzını takip ediyor. Biz bence doğru ürünlerle, doğru zamanda, doğru noktalarda olduk. Hatta eski ortağım ilk dönemlerde bir ortamda Nicole Richie ile karşılaşmış, Richie tasarımlarımıza bayıldığını daha fazla parça almak istediğini söylemiş. Los Angeles’ta Taka dünyanın en ünlü dizi ve film yıldızlarının da uğradığı stil sahibi butiklerde; Avrupa’da ise daha şık ve lüks, çok katlı mağazalarda, Gucci veya Missoni’ye komşu noktalarda satılıyor."

Hiç denenmemiş bir şey yarattım, dikkat çekti

Tania Eskenazi Gürüşçü, kumaş üretimi konusunda uzman tekstilci bir aileden geliyor. Markayı yaratmadan önce tülbentten ürettiği parçaları Los Angeles’ta yaşayan halasına göderiyor: "Halam sahne sanatları üzerine eğitim aldı ve geniş bir çevresi var. Gönderdiğim ürünleri Hawaii’ye giderken yanında götürmüş, çok ilgi gördüğü için döndüğünde benim orada bu işi yapabilmem için bana çok destek oldu." İlk katıldığı fuarda bol bol sipariş alan Tania Eskenazi Gürüşçü, bu ilgiyi şuna bağlıyor: "Yarattığım ürünler, yani tülbentten yapılmış, oya gibi detaylarla süslü parçalar, dünyada daha önce hiç denenmemişti. Katıldığım ilk fuarda "resort wear" olarak sundum koleksiyonu. Kadınların plajda giyebilecekleri bu seksi ve şık parçaları görünce çok ilgilendiler."

Geleceğin Pucci’si

10 parçalık bir koleksiyonla kendini dünyaya tanıtan Taka’nın 2008 yaz koleksiyonunda bugün 200’ün üzerinde model var. Tülbent çok sınırlayıcı olduğu için artık daha kalın pamuklu kumaşlar ve ipek üzerine çalışıyor ekip. Baskılarda ise Anadolu’daki her şey onların ilham kaynağı olabiliyor. Asıl başarı ise her şeye rağmen tasarımlarda oryantal bir etkinin bulunmaması. Yabancı basında artık daha çok bilinen markanın, Türkiye’yle olan bağı da "Turkish Delight" gibi cümlelerle özetleniyor. Eskenazi:

"İtalya’da ajansım bir gün bana, ’Sen gelecekteki Pucci’sin’ dedi. Bu beni çok mutlu etti" diyor.

Bohem şıklığın markası

"Taka, bohem bir şıklığı özetliyor. Bu yaz Los Angeles’tan gelecek bir fotoğrafçıyla Çeşme Alaçatı’da bir çekim yapacağız. Alaçatı sokaklarında hippi görünümlü kızları bohem kombinasyonlarla görüntüleyeceğiz" diyor. Çeşme’de her yaz ortalama 1000 parça Taka ürünü satılıyor. Eskenazi Gülüşçü: "Özellikle yazın Türkiye’de de gazete ve dergileri açıp da ürünlerimizi görmek çok güzel. Artık ciddi bir Türk müşteri kitlemiz de var diyebilirim. Şimdi sırada Taka Beach var. Bu alt markada bikini ve mayolar, havlular, plaj çantaları, şapkalar, pareo’lar elbiseler de olacak."

Taka giyen ünlüler arasında Nicole Richie, Lindsay Lohan, Paris Hilton, Mischa Barton, Sienna Miller var. Yaz koleksiyonda fiyatlar, 150-350 Dolar arasında değişiyor.

MODA HABER

Çevre dostu

C&A, organik tarım yöntemleri kullanılarak üretilen ve üretim aşamasında sentetik gübre ya da başka herhangi bir kimyasal madde kullanılmayan organik pamuk "Bio Cotton" koleksiyonunu sizlerin beğenisine sunuyor. 25 Mart-9 Nisan tarihleri arasındaki dönemi Bio Cotton haftası olarak kabul eden markada, rengarenk tişörtlerden, iç çamaşırlara kadar birçok ürünü bulmak mümkün.

Attığın adıma dikkat

Doğal ton ve desenlerin hakim olduğu Aldo ayakkabı koleksiyonunda sezonun en moda modellerini bulabilmeniz mümkün. Yaz aylarında ince topuklu stiletto’lara yeniden hayat veren marka, tahta apartman topuklarla moda tutkunlarını da unutmuyor.

60’lı yıllarda romantizm

Beymen Club’ın Andrea Pompilio tarafından hazırlanan ilkbahar-yaz koleksiyonu, ağırlıklı olarak romantik ve vintage görünümlü parçalardan oluşuyor. İlhamını 60’lı yıllardan alan tasarımlarda ana renkler turuncu, sarı, nil yeşili, turkuvaz, lile, gri, kum beji ve safari tonları. Sıra dışı kombinasyonlarla, farklı doku ve renkleri bir araya getiren marka, koton, koton ipek, saten, şifan, vual ve keteni sıkça kullanmış.

El yapımı özel tasarımlar

Alef Mücevher Atölyesi’nin kurucusu, mücevher tasarımcısı Yeşim Yüksek, "500 Wedding Rings" adlı evlilik yüzüklerinin yer aldığı kitaba girmeye hak kazandı. Amerika’nın prestijli yayınevlerinden Lark Books’un bu eseri, tasarım okullarında kaynak olarak kullanılıyor. İki yüzük, "Deco Bride" ve Gothic Bride", 18 ayar altın ve okside gümüşten tamamen elde hazırlanmış.

Yine sıra dışı yine ironik

Miss Sixty Kreatif Direktörü Wichy Hassan, 2008 ilkbahar-yaz koleksiyonunda Andy Warhol’un 1966 yapımı kült sanat evi filmi The Chelsea Girls’den ilham aldı. İlk kez 70’li yılların dışında, bol malzemeli bir döneme, 60’lı yıllara göndermeler yapan marka, geleneklerine sadık kalarak yine seksi ve ironik tasarım anlayışını sürdürüyor. Kuralı yine bozmayarak ne istediğini bilen, moda zevkleri konusunda iddialı kadınlara sesleniyor.

Miss Sixty, sezonda yine zıtlıklardan yaratılan bir şıklıkla karşınıza çıkıyor. Lüks ipekler, şifon parçalar, yeniden yorumlanan giysilerle buluşturuldu. Pop-art geometrik baskılar üzerinde kullanılan heyecan verici renkler arasında limon sarısı, leylak, çikolata kahvesi var. Elbiseler, denimler ve trençkotlar beli ortaya çıkarak şekilde tasarlanmış. Sadece gün içinde değil, geceleri de yüksek bel pantonlonlar, cigar modeller, diz üstü etekler ve kısa ceketlerle kombinleniyor. İtalyan orijinli marka, kısa sürede Hollywood’u da fethetmeyi başardı. Her sezon defileyi izlemeye gelen isimler arasında, Demi Moore, Hilary Swank ve Mischa Barton gibi ünlü yıldızlar var.

Sezon açılışlarla renklendi

Yeni sezona damgasını vuracak açılışlardan birini de hiç şüphesiz Banana Republic yaptı. Birçoklarınızın yakından tanıdığı markanın 15 Mart’ta Kanyon’da açılan ilk mağazası, aynı zamanda Avrupa’nın da ilk butiği olma özelliğini taşıyor. Kendini, lüks, rahat, ulaşılabilir olarak tanımlayan Banana Republic, modern, yenilikçi kadın ve erkekleri hadefliyor ve yarattığı tasarımlar yalın ve giyilebilir olması nedeniyle geniş kitlelere ulaşıyor.

FİBA Holding bünyesinde faaliyet gösterecek Banana Rebublic, birkaç aya kadar mağaza sayısını artıracak.
Yazının devamı...

Modaya erkekler yön veriyor

11 Mart 2008
O dönemlerde DKNY gibi açılan tanınmış markalarla lüks, ulaşılabilir ya da ulaşılamaz kavramları da moda sözlüğümüze girmiş oldu. İlklerden olmasından mı, bunca yıl sadece Nişantaşı içinde yer değiştirmesinden mi bilinmez, DKNY birçokları için ulaşılması zor bir imaja sahip. Ve yıllar sonra, bu snob semtin sessiz sokaklarından, İstinyePark’ın tüm gün kalabalığı azalmayan koridorlarına taşındı. Şimdi onu yeniden keşfetmeye gelenlerin kafalarındaki soru işaretleri birer birer siliniyor. DKNY bu yaz renkleri kullanırken cesaretini Rio’nun hiç bitmek tükenmek bilmeyen ritminden almış. Zaten vitrinlerden size böyle bir enerji de geçiyor. Merakla beklenen sezonu, markanın temsilcisi Zeynep Ekşioğlu’ndan dinledik.

Balon formlara veda ediliyor

"Modada uzun zamandır konuşulan balon formlar, yavaş yavaş veda ediyor. Bence erkekler de bu görüntüden çok sıkıldı. Modaya aslında onlar yön veriyor da diyebiliriz. Kadınları daha kadınsı kıyafetler içinde görme arzuları tasarımcıları bambaşka form, kumaş ve aksesuarlar kullanma konusunda teşvik ediyor. Örneğin kemer; hemen hemen her kombinasyonda var, mini eteklerle bacaklar daha çok sergileniyor, straplezler omuzları vurguluyor. Koleksiyonda pantolonların bellerinin iyice yükseldiğini görüyoruz; maskülen - kadınsı görüntünün ardında ise şort ceket, pantolon ceket takımları var.

Esin kaynağı Rio

2008 ilkbahar - yazında DKNY’nin esin kaynağı Rio. Karnavalın o renkliliği, enerjisi koleksiyona yansımış. Ekşioğlu: "En büyük ilgi, cıvıl cıvıl renklerdeki albenili elbiselere... İpek olmaları onları lüks ve kadınsı kılıyor. Küçük bir aksesuarla günün her saatinde kullanabiliyorsunuz. Ayrıca DKNY’nin çanta koleksiyonu, markanın LVMH grubu tarafından satın alınmasından sonra bambaşka bir kimlik kazandı. Burada her tarza uygun ulaşılabilir fiyat aralıklarında ürün bulabilmek mümkün."

Sonunda Nişantaşı’ndan çıktı

Yıllar sonra İstinyePark’ta ikinci mağazasını açan DKNY, alışveriş merkezinde hiç şüphesiz, sadık müşterileri dışında daha çok kişiye ulaşıyor. Ekşioğlu: "Mağaza hiç boş kalmıyor. Alışık olduğumuzdan farklı olarak her giren bir şeyler alıp çıkıyor. Oysa biz Nişantaşı’nda böyle bir tempo yaşamıyorduk. Tüm müşterilerimizle dost olduk. Gelen uzun saatler kalıyor, gardırobunu düzüyor gidiyor.

Ayrıca tüm satış ekibimizin stil danışmanı olarak çalışması onlara yardımcı oluyor. Hatta, müşterilerini o kadar iyi tanıyorlar ki, bazen vakti olmayanlara kendileri seçip bir takım ürünler yolluyorlar. Bunun dışında yıllardır kurdukları dostluk nedeniyle birlikte tatile çıkıp, özel günlerde birbirlerine hediyeler yolluyorlar. Biz, "VIP Müşteri Hizmetleri" olarak tanımlayabileceğimiz hizmetler arasında, satış elemanlarımızla kurduğumuz ilişkileri önemsiyoruz. İlk açıldığımız günden beri bizimle çalışan insanlar var. Onlar da bizden ayrılmak istemiyor, biz de onları bırakmıyoruz."

Bütün gün ne giyeceğim diye düşünmek istemeyen, ne istediğini bilen biriyseniz, DKNY’nin renkli dünyasına hoşgeldiniz. Marka tam 14 yıl sonra Nişantaşı’ndan sonra İstinyePark’ta ikinci mağazasını açtı. Ve şimdi kendini daha çok anlatmayı hedefliyor.

MODA HABER

Lagerfeld filminden alınacak çok ders var

Geçtiğimiz hafta, dünya moda devlerinden Chanel’in tarihine adını altın harflerle yazdıran Karl Lagerfeld’in hayatından kesitler sunan "Lagerfeld Confidentiel" filmini izledim. Türkiye’ye Vakko işbirliği ile getirtilmiş. Zaten ünlü tasarımcının kendi adını taşıyan koleksiyonu da sadece Vakko ve V2K’da satılıyor. 90 dakikalık filmi izlemek için çok nedeniniz var: Lagerfeld’in olaylara bakış açısı, özel yaşantısıyla ilgili açıklamaları, neden "farklı" olduğunu anlatmaya yetiyor. Özellikle filmin bir bölümü var ki, bir Türk olarak düşündürüyor. İstanbul, Ankara ve İzmir’deki Mars Sinemaları’nda gösterimde olacak filmi Vakko Card sahiplerinin hafta boyunca ücretsiz izleme şansı olacak.

İstanbul Fashion Lab moda tutkunlarını bekliyor

Arzu Kaprol, Bahar Korçan, İdil Tarzi, Hakan Yıldırım, Hatice Gökçe, Özlem Süer ve Ümit Ünal’ın kurucu üyesi olduğu Moda Tasarımcıları Derneği’nin bu ilk uluslararası etkinliği İstanbul Fashion Lab, Tophane-i Amire’de üç gün, moda tutkunlarını ağırlayacak. Tıpkı yurtdışında olduğu gibi özel şovları izlemek için önceden bilet (www. biletix.com) almak şart.

Sıra dışı "kemik" stand

Ünlü tasarımcı Alexander McQueen tarafından PUMA için hazırlanan "Bones" adlı eser; insan iskeletinden ve pumanın sırt omurgasından iham alınarak hazırlanmış. Birleşik fiberglas ve hafif metal malzemeden üretilen iki metre uzunluğundaki bu heykelin tasarlanma amacı, McQueen’in, 2008 ilkbahar-yaz sezonunda PUMA için hazırladığı modelleri sunmak.

Hollywood onu seviyor

Reem Acra dünyasına hoş geldiniz! Sadece Hollywood yıldızlarının kırmızı halı, gala ve parti kıyafetlerinde değil, lüks gelinlik koleksiyonlarında da imzası bulunan tasarımcı Acra, 2008 ilkbahar - yaz sezonu için canlı renkler, çiçekler, kıvrımlar, ışıltılarla süslü bir koleksiyon hazırlamış. Bugün ABD’de lüks markaların buluşma noktası olarak bilinen Bergdorf Goodman, Neiman Marcus ve Saks Fifth Avenue çok katlı mağazalar zincirlerinde satılan koleksiyon, ülkemizde Harvey Nichols’da sizlerle buluşuyor. Tasarımcının bu yazki düşlerinde romantizm ön planda. Bedenini cesurca sergilemekten kaçınmayan kadınları düşünerek silüetleri ön plana çıkarmış ve gece elbiselerinde beli daha da ortaya çıkaran kemerler kullanmış. İpek şifonlarla yaratılan uçuşan elbiseler dışında etek uçlarındaki volanlar, balon formlu takma kollar sizleri bu çarpıcı görselliğe ortak ediyor.

Tanınmış Hollywood yıldızlarının birçoğunun gardıroplarında Reem Acra imzalı elbiseler görmek mümkün. Bunlar arasında Beyonce, Catherine Zeta Jones, Halle Berry ve Eva Mendes var.
Yazının devamı...

Savaş podyumda devam ediyor

4 Mart 2008
Yaz sezonunda sadelikten uzaklaşan tasarımcılar, yaratıcılıklarını detaylar ve desenler üzerinde kullanıyorlar bu kez. Sanat ön plana çıkarken, geçmişe ya da geleceğe ait hikayeler, bedenlerde farklı kimliklere bürünüyor.

Drapeler, sanatsal elbiseler, Doğu-Batı sentezleri, fantastik detaylar, modernize edilmiş etnik dokunuşlar, baskılar, desenler... Bunların hepsi, tasarımcıların yalınlıktan daha uzak, iç dünyalarındaki zenginliği ve renkliliği ortaya koymak istedikleri bir yaza özlemin yansımaları... Bu noktada, yüzümüzü, kıyafetlere ruhunu veren aksesuarlara çeviriyoruz; heykel topuklar, bir dantel gibi işlenen deriler, taşlarla süslü çantalar, çılgın renk kombinasyonu, göze çarpan boyutlar bizi ilk bakışta bile şaşırtmıyor. Moda dünyasının kadınlara sunduğu onlarca trend, binlerce ürün seçeneği arasında başlayan bu içsel savaşta kendi stilini yaratabilenler sezondan zaferle çıkıyor. İşte tasarımcıların karmaşık ruhunun sezonda yarattığı zenginliklerden biri; gerçek savaşçı kadınlar yaratmak! Afrika’nın savaşçı kabilelerinden başlayan bu yolculuk, korsanların denizlerine, oradan da Avrupa’ya; İngiltere’ye, Fransa’ya uzanıyor.

Yeni silahõm aksesuarõm

Detaylarda kendini gösteren bu trend, beli saran deri kemerler, bilekleri saran bantlar, metal çiviler, şapkalar, desenler ve renklerde kendini gösteriyor. Alexander McQuenn, Jean Paul Gaultier, Proenza Schouler, Oscar De La Renta bu görselliği elbiseleri süsleyen detaylarda, Diane Von Furstenberg ise kabilelere özgü desenlerde yakalamış. Asker desenleri, çok olmamakla birlikte yine gardıroplarımıza geri dönüyor. En çok ayakkabılarda hissedilecek bu etki, Yunanlı savaşçıların sandaletlerine sahip çıkmış. Topuklu modellerde ahşabı tamamlayan metal çiviler ve bilekleri saran bantlar ön planda.

Etnik desenler; tüylerle ve ponponlarla süslenen miğfer modeli asker şapkaları; üstlerde apoletlerden ilham alınarak yaratılan dikişler; kapriler, asker yeşili, taba, bej, bu şıklık "savaşında" avantaj yakalamanız için kullanacağınız güçlü silahlardan sadece bazıları...

İlhamını, ilkel kabilelerin savaşçılarından, askerlerden alan tasarımcılar, özellikle aksesuarlarda simgeleri, metalleri ve baskıları yoğun olarak kullandılar.

Podyumlarda görülen miğfer etkili asker şapkaları, üniforma etkisi veren dikişler ve detaylar güçlü kadın etkisini artırıyor.

MODA HABER

Geçmişi terk ediyor

BGN yaz sezonunda fütüristik, oyuncak bebek renklerine yepyeni yorumlar getiriyor. Tasarımların çıkış noktası ise geçmişi terk ederek geleceği değiştirmek. Çok yönlü stil anlayışı sayesinde yine kadının farklı hallerini yansıtacak seçenekler ortaya koymuş. Elbiseler, bluzlar koleksiyonunun favorileri.

Dans, enerji ve moda

Dansı, hayatın kendisi olarak gören Nike kadını, tutkusunu kendine has stiliyle kıyafetlerine yansıtıyor. Şehir dansının harmonisiyle birleşen orijinal çizimler, rutin dans hareketlerine eklenen ve heyecan katan figürler gibi enerjiyi hep canlı tutuyor. NikeWomen’ın çarpıcı tasarım detayları arasında, performansı artıran kumaşlar, farklı şekillerde kullanılabilen giysiler, terlemeyi önleyen havalandırma delikleri var.

Rotamız, Kuzey Afrika

Geçtiğimiz hafta, Mavi Jeans’in ilkbahar - yaz koleksiyonu ile tanıştık. Akdenizli markanın bu kez rotası, çöller şehri Babylon’dan başlayıp, egzotik ve orman yeşillerinin buluştuğu Exo-Camo, oradan da mimarisiyle büyüleyen Tanca’ya uzanan bir Kuzey Afrika yolculuğu. Bu yaz denimde gri ve kum beji favorim. Lindy’nin yanı sıra, düşük belli, geniş paçalı Kay ve Cora’ya bir göz atın derim.

Takıları da beğeniliyor

Saat konusundaki iddiasını Bijoux koleksiyonuna da taşıyan Swatch, tasarımlara karar verirken modanın izinden gidiyor. Çiçek figürleri, farklı desen ve formların hayat verdiği koleksiyonda, abartılı ve göze çarpan modeller olduğu kadar, son derece sade ve ağırbaşlı duruşa sahip seçenekler de var.

Altındaki imzaya dikkat

Seyahatlerinizde lüks, konfor ve kaliteyi buluşturam Samsonite bu konudaki öncü misyonunu, modayı da yanına alarak devam ettiriyor. Markanın Yaratıcı Direktörü Quentin Mackay, "Siz taşıdığınız şeylersiniz" derken aslında haksız da değil. Günlük yaşamda çanta, ayakkabı ve giysi seçimine ne kadar önem veriyorsanız, valizinizin de bunun bir parçası olmasını istemeniz çok doğal. Geçtiğimiz günlerde Kanyon’daki Samsonite mağazalarında gördüğüm lüksü ve tasarımı birleştiren Black Label koleksiyonlarına dikkat! Bundan sonra sadece bu imzayı taşıyan daha birçok konsept mağazayla da tanışacağımızın müjdesini şimdiden vereyim. Alexander McQuenn imzalı "BoneBag"ler bir moda ve tasarım harikası değil, aynı zamanda çok kullanışlı. Ve Vintage koleksiyonu pembe, mor ve bej renkleriyle kadınların olmazsa olmazları arasında yerini alıyor. Black Label yaşam biçiminizin bir yansıması ve sizlere sundukları sadece bunlarla sınırlı değil. Mutlaka keşfedin derim.

Yaşasın sokak modası

Replay, 2008 yaz koleksiyonunun altında Yaratıcı Direktör Sergio Arreghini’nin başında olduğu Replay Style Dept’i yarattı. Arreghini, "Yaz temalarında bize ilham veren farklı tarzların birleşimiydi. Çünkü yaptığımız herhangi bir tarz ya da stil yaratmanın ötesinde, bir bakış açısıydı. Modern hayata ayak uyduran ancak modern hayatın esiri olmayan tasarımlar yaptık" diyor.

Yeni sezonda Replay’de "sokak modası" yeniden yorumlandı; erkekler daha ağırbaşlı bir duruş sergilerken, yaratılan kombinasyonlarla kadınların görünümünde romantizm söz sahibi oldu.

n Sezonun denim modasında gerçek oyuncular kimler?

- Beyaz, gri kanvas, plant indigo, strech kumaşlardan yapılan jeanler ve pantolonlar ile yeşil beyaz ve grinin hakim olduğu hafif ketenler ve ipek üstler ön planda. İnsanın modern hayattan kopmadan kendine dönüşünü anlatan koleksiyonda tabii ki hiçbir endüstriyel işlemden geçmeden renklendirilmiş parçalar da bulunuyor. Özellikle jean’lerde doğal efektlerle oluşturulmuş yansımalar dikkat çekici.

n Trendlere ne kadar bağlısınız?

- Modern hayata ve geçmişe dönük herşeyden ilham aldık. Ve ortaya hem trendleri yansıtan hem de trendlerin dışında bazı çizgileri barındıran tamamen bize, "Replay"e özgü çağdaş bir koleksiyon çıktı.

n Replay’i farklı kılan ayrıntılar neler?

- Her koleksiyonda kendi kimliğini ve orjinalliğini bir kez daha ortaya koymayı amaçlıyor. Kendini yeniden keşfetmeyi seviyor. Dolayısıyla hiç kıyaslama yapmıyor. Tasarımlar, kendini keşfetmekten korkmayan, yenilikçi ve özgür insanlar için hazırlanıyor.
Yazının devamı...

İç dünyanızdaki değişime hazır olun

26 Şubat 2008
Else, romantik ve sofistike tasarımlarıyla sadece özel günlerde değil, günlük yaşantımızda da iç dünyamızı ele geçirmek için yaratılmış.

Girişimci genç tasarımcılar artmalı! İşte onlardan biri; Ela Onur. Henüz 26 yaşında ve çok fazla örnekleme yapamayacağınız bir alanda, iç çamaşırında, kendi markası "Else"i yaratmış. Ve sadece Türkiye pazarında değil, başta Amerika olmak üzere, Avrupa, Uzakdoğu ve Ortadoğu’da birçok noktaya ulaşmak istiyor. Hayallerini gerçeğe dönüştürme aşamasında ona birçok tanınmış yabancı marka için iç çamaşırı aksesuarları üreten aile şirketi bilgi birikimiyle destek oluyor. Ela kendini şanslı hissediyor çünkü, bu işte başarılı olmak için kumaş ve model seçiminden önce, kalıp ve malzemelerin gücüne inanıyor. Kendi küçük atölyesinde ekibiyle birlikte, hayal ettiği üç farklı kadın için, koleksiyonlar üretiyor. Ürünleri iki yıldır ABD’de iç bazı çamaşırı butiklerinde satışta. Ülkemizde ise Mendo’s mağazalarında, internet üzerinde chichiqueen.com da bulunabilir. İşte Else’in öyküsü...

n Else nasıl doğdu?

- 2006 yılının sonlarında doğdu. Aile işimizin iç çamaşırı aksesuarları olması, tanınmış yabancı markalar için üretim yapması, benim bu alanda bir marka yaratmakla ilgili hayallerimi gerçekleştirmeye, bu konuda teknik bilgi ve deneyim kazanmama yardımcı oldu. Ayrıca tüm dünya, iç çamaşırında kumaş ve dantellerini bizim ülkemizden satın alıyor.

n Türk pazarında iç çamaşırına olan ilgi markalaşmayı destekleyecek kadar yoğun mu?

- Türkiye’de şık iç çamaşırı, malesef sadece anlamlı günlerde, yılda belki 3-5 gün giyiliyor. Oysa ki yurtdışında bu anlayış çok farklı. Kadınlar, dış giyimine verdikleri özeni iç giyime de gösteriyorlar. Şık ve seksi modelleri, gündelik yaşamlarında da kullanıyorlar.

SÜTYEN TAM BİR MÜHENDİSLİK HARİKASI

n Markanın yola çıkış amacı nedir?

- Kadınların, iç dünyalarında da kendilerini mutlu, rahat ve güvende hissetmelerini sağlamak. Onlar, erkeklere göre daha duygusal, kırılgan, ve bir o kadar da güçlüler. Aynı zamanda da duygusal değişimlerini daha yoğun ve sık yaşıyorlar. Tasarlarken bu farklı ruh hallerini dikkate aldım. Bu nedenle, üç farklı koleksiyonum var.

n İç çamaşırı yaratmanın zorlukları neler?

- İç çamaşırı yaratmak gerçekten çok zor, çünkü oluşumunda tahmin edebileceğinizden çok daha fazla detay var. Model ve kalıp oturtmasıyla başlayan ve aksesuarların uyumunu sağlamakla devam eden bu süreçte, göğse doğru destek verilmesi ve bu desteğin kalıcı olması gibi ayrıntılar önem taşıyor. Ürettiğiniz model sofistike ve şık olduğu kadar, içinde kendinizi rahat ve güvende hissettirmeli.

n Yapım hikayesi nedir?

- Örneğin, sütyende harika bir mühendislik var. İç çamaşırı yaklaşık 10-12 farklı aksesuarın birleşmesinden oluşuyor. Ve bunların birbiriyle her açıdan uyumu çok önemli. Malzemeleri seçerken, özellikle askıların esneme ve tutuculuklarını dikkate alıyorum. Ürünler aile şirketimizden ve Marks & Spencer onaylı olduğu için herhangi bir sararma, renk atma, çekme, bozulma gibi bir sorunumuz olmuyor. Bir de kullanılan kap çok önemli.

MODA HABER

Şaşırtmaya devam ediyor

Que bu yaz, teknolojiyi tasarımlarına taşıyor. Yenilikçi, cesur ve şaşırtıcı olarak tanımlanan tasarımlarda, postmodern çizgiler ön planda. Koleksiyonda hacimlerle oynanmış, tanımlanamayan ana renkler kullanılmış ve nostaljik detaylara ağırlık verilmiş. Özgün kıyafetler, gümüş aksesuarlarla tamamlanıyor.

Seçeneğiniz çok

Byblos Blu, Scervino Street, Seventy, Blu Marine, Anna Sui, Cengiz Abazoğlu markalarının şık koleksiyonlarını bulabileceğiniz Homestore, yeni sezonda ağırlıklı olarak poplin elbiseler, dökümlü pantolonlar, mini ceketler, desen ve işlemelerinin canlı renklerle buluştuğu tunik bluzlara yer vermiş.

Çıkış noktası yalınlık

İpekyol, 2008 ilkbahar - yaz sezonuna da top model Carmen Kass ile devam ediyor. 60’lı ve 80’li yılların kadını daha modern tasarımlarla karşınızda... Sadeliği ön planda tutan koleksiyonda, beyazın yanı sıra bej, taş ve pudra tonları, her tür mavi, pembe, mor, fuşya, sarı ve nar çiçeği gibi sevilen renkler öne çıkıyor.

Adımlar ışıldıyor

Parmak arası terlik deyince akla gelen dünyaca ünlü Havaianas, yeni sezonda, sınırlı sayıda üretilen, swarovski taşlarla süslü bu modelleriyle konuşulacak. Sadece Beymen’de satılacak özel Havainas’lar sokak tarzına ışıltı ve lüks eklemek isteyenler için...

Modanın "baskı"sı altındayız

Rengarenk baskıların öne çıktığı 2008 yazında renk ve desen oyunlarına teslim oluyoruz.

Öncelikle belirtelim; romantik bir yaz sizleri bekliyor. Tüy kadar hafif, uçuşan ipek elbiseler, gökkuşağının renklerini taşıyan desenlere teslim olurken, mini elbiseler, etekler ve aksesuarlarda çiçeklerin gücü öne çıkıyor. Podyumlarda, Ralph Lauren, Stella McCartney, Cavalli, Etro, Emilio Pucci, Dolce&Gabbana, Balenciaga, Prada, Dries Von Noten ile yeni mevsime uyanan çiçekler, en karmaşık ve yoğun haliyle hayatımıza yeniden girdi.

Sadece desen değil, sanat eseri

Tasarımcıların yeni mutluluk kaynağı desenler arasında fırça darbeleriyle yaratılan sanatsal soyut çalışmalar kadar, batik ve geometrik denemeler göze çarpıyor. Minimalist bir tarzı olanlara modanın önerisi, desenleri detaylarda ve aksesuarlarda kullanmaları. Sizin için buradaki tek engel ise, eğer kendinizi ayrıcalıklı hissetmek için tarzınızda desenlerden kaçıyorsanız, nasıl bir seçim yapmanız gerektiği... Önümüzdeki günlerde sezonun en moda tasarımlarına birlikte bir göz atacağız. Ama bu konuda sizlere ilk önerim, işe desenli alt veya üst parçaları almakla başlayıp kendi kombinasyonlarınızı yapmanız. Lüks markalar ise bu konuda ayrıcalık yaratmak için, kendi desen ve kumaşlarını yaratmış ve koleksiyonlarında birçok parçanın sınırlı sayıda olmasına dikkat etmiş.
Yazının devamı...