Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Gözaltı torbası neden olur ve nasıl giderilir

Aynaya baktığında pek çok kişiyi rahatsız eden gözaltı torbaları, genetik ve çevresel faktörlerin dışında bazı hastalıklar sebebiyle ya da beslenme biçiminden kaynaklanabiliyor. Örneğin aşırı tuz tüketenlerin vücudunda tuza bağlı sıvı birikimi oluşabiliyor, bu durum böbrekleri yorduğundan gözaltı torbaları ortaya çıkabiliyor.

Gözaltı torbaları henüz başlangıç evresindeyse neden oluştuğunu tespit etmeye çalışmak önemlidir. Bazı kişiler çok yoğun, doğru dürüst haftalık tatil bile yapamayarak, çok fazla seyahat ederek, sık sık uykusuz kalarak, düzgün beslenemeyerek çalışmak zorunda kalabiliyor.
Eğer gözaltı torbalarının yoğun tempodan kaynaklandığı düşünülüyorsa, hastanın uykusuz kalmamaya özen göstermesini, bulduğu tüm fırsatları dinlenerek geçirmesini isteriz.
Bunun yanı sıra gözaltında etkili bazı dinlendirici ve sıkılaştırıcı dermokozmetik ürünleri hekim önerisiyle kullanmak da yeterli olabilir.
Genetik faktörler ve yaşlanmaya bağlı olarak ilerlemiş torbaların ise basit yöntemlerle giderilmesi ne yazık ki mümkün değildir.
Bu durumda plastik cerrahi uzmanına başvurmakta fayda vardır. Operasyonla bu fıtıklaşan bölüm çıkarılarak, bölgenin daha gergin ve genç görünmesi sağlanabilir.
Ancak bu operasyonu alanında uzman bir hekimin yapması gerekir. Aksi halde gözlerin ifadesinde olumsuz bir farklılık doğabilir.

GÖZALTI TORBASINA KARŞI ALINACAK 6 ÖNLEM
1- Uykuya dikkat: Gözaltı torbalarının en önemli sebebi, yorgunluk ve düzensiz uykudur. Ancak günlük koşturmaca içinde düzenli ve sağlıklı uyumak her zaman mümkün olamayabilir. Önerimiz, üst üste iki gün uykusuz kaldıysanız, üçüncü gün mutlaka her zamanki saatinizde yatıp uyumanızdır.
2- Düzenli beslenin: Aynı şekilde düzensiz beslenmekten de kaçınmalı, günlük temponuzda üç ana, iki de ara öğün yemeye çalışmalısınız. Bu sizi hem zinde tutar hem de vitamin, mineral ihtiyacınızı karşılamanıza yardımcı olarak halsizlikle, yorgunlukla baş etmenizi sağlar.
3- Bol su için: Sıvı tüketimine özen göstermek, yeterli miktarda su içmek çok önemlidir. Su, cildin nemlenmesini sağlayan birincil kaynaktır. 4- Çok tuz ödem yapar: Çok tuzlu yiyeceklerden kaçınmalısınız. Çünkü tuz vücuttaki ödemi artıran bir maddedir. Özellikle dışarıda yemek yediğinizde zaten gereğinden fazla tuz alacağınız için, evinizde yediğiniz yemeğe ekstra tuz atmamaya özen göstermelisiniz.
5- Hekime danışarak kozmetik kullanın: Kozmetik ürünler kullanıyorsanız mutlaka bir dermatoloji uzmanına danışmalısınız. Çünkü cilt yapınıza uymayan, aşırı yağlı bazı yüz kremlerini kullanmak da gözaltında şişliklere neden olabilir. Mecbur değilseniz suda erimeyen makyaj malzemelerinden de uzak durmalısınız. Bu maddeleri yüzünüzden ya da gözlerinizden çıkarabilmek için yine yağlı temizleyiciler gerekebilir. Bunlar da gözaltında tahrişe yol açabilir. Alerjik bünyeniz olduğunu biliyorsanız sizde alerjiye neden olduğunu bildiğiniz, yiyeceklerden, kozmetiklerden uzak durmanızda yarar vardır. Gözaltı şişmelerine karşı bazı dermokozmetik ürünler vardır. Bu ürünler yağlı olmayan, suda eriyen, jel bazındadır. Ama hekim önerisiyle kullanılmalıdır. Söz konusu dermo kozmetik ürünlerin içeriğinde gözaltı bağ dokusunu güçlendiren C vitamini bulur ve C vitamini ödem toplanmasını önler.
6- Sırt üstü uyuyun: Sırt üstü yatmak size çok kolay gelmeyebilir. Zira herkesin alıştığı bir uyuma şekli vardır. Ancak gözaltı torbaları olanlara sırt üstü yatmaları önerilir. Bu sayede cildin daha gergin kalması, kırışmaması sağlanmış olur.


X