Türk oyun şirketi Zuuks Games, oyun ekosistemini ve otomotiv sektörünü buluşturan yeni anlaşma haberini duyurdu. Anlaşma kapsamında, Almanya merkezli kamyon ve otobüs üreticisi Daimler Truck AG’nin modelleri, Türk şirketinin simülasyon oyunlarında lisanslı olarak yer alacak.
#OyunAksaray'da, Mercedes-Benz Türk Kamyon Fabrikasının ara eleman ihtiyacının karşılanması için destek sağladığı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, kamu ve özel sektör için ürettiği çeşitli ürünlerle geçen yıl 2 milyon lira ciroya ulaştı.
#Mesleki Ve Teknik Anadolu LisesiAlman Mercedes-Benz, dünyadaki en iyi kamyon fabrikası olarak değerlendirdiği Aksaray’a 5 yıl içinde 130 milyon Euro yeni yatırım kararı aldı. Bu yatırımla birlikte Aksaray’a yapılan toplam yatırım 400 milyon Euro’yu bulacak. Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Wolf-Dieter Kurz, bu yatırımla birlikte ürettikleri araçlardaki yerli parça oranını 3 kat artırmayı planladıklarını söyledi.
Ekonomideki canlanmanın önemli bir işareti de kamyon ve kamyonet üretiminden geldi. Global krizle birlikte dibe vuran kamyon, kamyonet üretimi, 2010’un ilk 6 ayında patlama yaşadı. Kamyonet üretimi yüzde 851, büyük kamyon üretimi ise yüzde 222 arttı. Bu iyileşme üreticilerin kârlarına da yansıdı.
Türkiye’de çekici kamyon segmentindeki pazar payını artırmak için yıl sonundan itibaren Aksaray fabrikasında Actros modelinin üretimine başlayacaklarını anımsatan Mercedes-Benz Kamyon İletişim Direktörü Uta Leitner, “Bu yatırım kararının alınması 1 yıl sürdü. Yeni pazar arayışına Türkiye üzerinden çıkacağız. Çünkü, Türkiye artık bizim için yeni bir pazar değil. Buradaki üretimin ağırlığı ihracat olacak. Bu sayede yeni pazarlara ulaşacağız” dedi.
Alman otomotiv devi Mercedes, dünyanın en çok satan kamyonu Actros’u Aksaray fabrikasında üretme kararı aldı. 12 milyon Euro’luk ön yatırımla aralıktan Aksaray’da yılda 1000 adet Actros üretilecek. Mercedes-Benz Kamyon Grubu Direktörü Yarış Pürsün, “Actros üretimi bir mesajdır. Yani Türkiye’ye güvenimiz çok büyük. Bu yatırımın devamı var ve gelecek” dedi.
Mercedes-Benz Türk, ’İstanbul Ticari Araçlar ve Yan Sanayi Fuarı’nda hafif ticari araç modellerinin yanı sıra Atego, Axor ve Actros serilerinden oluşan geniş model yelpazesiyle yer alıyor. Mercedes-Benz, Aksaray’daki tesislerinde ürettiği Atego ve Axor model kamyonları tüm dünyaya ihraç ediyor.
Almanya’nın ardından en çok kamyon sattıkları Türkiye’ye odaklandıklarını belirten Mercedes Benz Latin Amerika ve Avrupa Kamyon Direktörü Hubertus Troska "Burada her zaman dalgalanma oluyor ama bunları ciddiye almıyoruz. Tüm bu krizlere dayanmaya değerdi. Ülkeniz nasıl olsa toparlanıyor" dedi.
Türkiye'ye 20 yılda 200 milyon Euro tutarında yatırım yaptıklarını belirten Mercedes-Benz’in Avrupa ve Latin Amerika Kamyon Bölümü Başkanı Hubertus Troska, "Bundan sonra gelecekte yeni model ve ürünleri ’Türkiye’nin nasıl bir katkısı olabilir’ düşüncesiyle geliştireceğiz" dedi.
Türkiye, Mercedes-Benz’in Avrupa’da Almanya’dan sonra en büyük kamyon pazarı oldu. Mercedes-Benz Türk Kamyon Satış ve Pazarlama Müdürü Bahadır Özbayır, Türkiye’nin 2004 yılında 8 bin 303 adet kamyon satışıyla Almanya’nın ardından tüm Avrupa’da ikinci sırada yer aldığını söyledi.
Yatırım Danışma Konseyi Toplantısı’nda görüş ve önerilerini hükümet yetkililerine anlatma fırsatı bulan DaimlerChrysler Ticari Araçlar Grubu CEO’su Andreas Renschler, ‘Önemli bir üretim üssümüz haline gelen Türkiye’deki vergi sistemi hiç de istikrarlı değil. Ayrıca bürokrasi çok yavaş işliyor’ dedi.