Yılın ilk yarısında ikinci el araç fiyatlarındaki artış oranı sıfır kilometrenin iki katını geçti. Ocak-Haziran 2023 döneminde sıfır kilometre araç fiyatları yüzde 28 zamlanırken, ikinci el araç fiyatları yüzde 70 arttı. Aradaki uçurum her yaz satışlarını arttıran ikinci el piyasasına da yansıdı. Uzmanlar, sıfır otomobil alamayanların ikinci ele yöneldiğini ancak ‘balon’ fiyatlar ve krediye erişim sıkıntıları nedeniyle satışların sönük geçtiğini söyledi.
#Sıfır Kilometre Araç FiyatlarıYıla hızlı başlayan Türkiye otomotiv pazarında mayıs ve haziran ayları duraklama dönemi oldu. Temmuzda ise hem sıfır hem de ikinci elde hareket bekleniyor. Ancak fiyatlar da yükselmeye devam ediyor. 150 bin TL’nin altında yalnızca 3 model kaldı. 150-200 bin TL aralığında ise 66 seçenek bulunuyor. Yılın 7. ayının satışları olduğu kadar, günlük kiralama sektörünü de hareketlendirmesi bekleniyor.
#GazetehaberleriOtomobil alırken en önemli kriterlerden biri de hiç şüphesiz yakıt tüketimi. Yakıt tasarrufunu ön planda tutan sürücülerin bir hayli fazla olması, otomobil üreticilerinin de bu yönde araç üretmelerini tetikliyor. İşte 2018’in en az yakıt tüketen araçları
#En Az Yakıt Tüketen AraçlarTürkiye’de Renault markasını 13 yıl aradan sonra toplam satışlarda lider yapan, Dacia markasını ise en çok satan 6. marka haline getiren Renault Mais, çalışanlarını da unutmadı. ‘Sen varsan biz 1iz’ sloganıyla grup toplam 705 çalışanına ocak ayında birer maaş şampiyonluk ikramiyesi dağıttı. Dünyada ise Mercedes rekor satış sonrası 130 bin çalışanına, Porsche 20 bin çalışanına benzer primler verdi.
#Renault2017 yılının ilk yarısında satılan 1 milyon 200 bin adet araç ile Türkiye’de 2. el otomobil pazarına ilişkin kapsamlı bir araştırma gerçekleşti. Araştırmada, Türkiye’de ikinci elde en çok satan markalardan, modellere, bölgelere göre en çok satanlardan, yaşına göre en çok tercih edilen modellere kadar bir çok dikkat çekici veri ortaya çıktı.
#Ford Fiesta HatchbackYeni bir araç almak için kolları sıvayan ve belli bir bütçenin üstüne çıkamayanlar, bu haber sizin için. Bu günlerde otomobil fiyatlarını araştırmaya başlayan birinin ilk kurduğu cümle büyük ihtimalle "Yok kardeşim fiyatlar uçmuş, 0 araç alınmaz" oluyordur.
#0 OtomobillerTürkiye’de otomobil satışlarının yüzde 52’sini oluşturan ‘orta’ yani C sınıfında hakimiyet her ne kadar sedan modellerde olsa da son dönemde hatcback satışlarında da hızlı bir büyüme yaşanıyor. Bugün toplam satılan C sınıfı otomobillerin yüzde 25’ü hatcback araçlardan oluşurken, VW Golf’ün açık ara lider olduğu sınıfta yeni Astra ve yeni Megane ile 2016’da rekabetin kızışması bekleniyor.
#OtomobilYeni Megane üretimini İspanya’ya kaptıran Oyak Renault, boşluğu Clio ve Fluence ile doldurmaya hazırlanırken, motor üretiminde ise yeni müşteri buldu. Oyak Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, Bursa’da ürettikleri 1.5 litre dci motoru Renault ve Dacia’dan sonra Mercedes’e de satacaklarını açıkladı.
Kiralama sektörünün son dönemde hızlı büyüyen en genç oyuncularından ‘Çelik Motor Filo Kiralama’ hedeflerini yükseltti. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, 2013 yılında 15 bin olan araç parklarını 2014’te 17 bine çıkaracaklarını belirterek, “En geç 2017’de pazar lideri olmayı hedefliyoruz” dedi.
İnce ayar çekilen yeni teşvik paketinin Cumhuriyet tarihinin en cömert desteği olduğunu belirten Ekonomi Bakanı Çağlayan, amaçlarının hem yerlilik oranlarını artırmak hem de Türk markası yaratmak olduğunu söyledi. Çağlayan, “Bu destekle artık yerli oto markasının yanı sıra yerli hafif ticari araç markasını da bekliyoruz” çağrısını yaptı.
BUGÜN kapılarını açan İstanbul Autoshow 2012 Fuarı, 4 farklı modelin dünya prömiyerine ev sahipliği yaptı. Renault'un B segmentindeki sedan temsilcisi Symbol ve kompakt sınıftaki üyesi Fluence dünyada ilk kez Türkiye'den tanıtıldı. Peugeot'nun yeni sedan temsilcisi 301 ve Citroen'deki kardeşi C-Elysee de dünya tanıtımını İstanbul'da gerçekleştirdi.
Bursa Oyak Renault Fabrikaları’nda üretilen elektrik motorlu Fluence’ın nihai tüketiciye satışına başlandı. Fluence Z.E. yüzde 3 vergi oranı ile 64 bin 900TL tavsiye edilen fiyatla satışa sunuluyor. Bu fiyat, Fluence'in dizel versiyonu olan Privilège 1.5 dCi EDC 110 bg versiyonu fiyatına eşdeğer.
Renault Mais, Türkiye'de Mart 2012’de satışa sunacağı elektrikli Fluence'in satış fiyatını 3 ay öncesinden belirledi. Şirket, Fransa merkezle yaptığı sıkı pazarlıklar sonucunda Fluence Z.E.’nin fiyatını, dizel Fluence’ın altına indirdi. 100 kilometrede 2.5 liralık elektrik harcayan otomobilin fiyatı 60 bin lira olarak açıklandı. Böylece elektrikli Fluence’a 60 bin lira ödeyen bir tüketici, İstanbul’dan Ankara’ya sadece 10 liraya gidebilecek.