GeriEkonomi Çok satanlar atağı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Çok satanlar atağı

Çok satanlar atağı

Martta otomobil satışlarının yüzde 13 düşmesiyle birlikte markalar en çok satan modellerinin yenilenmiş versiyonlarını hızla pazara sunmaya başladı.

Önümüzdeki hafta açılacak İstanbul Auto Show fuarıyla yeni model atağının hızlanması beklenirken, bu hafta Toyota en çok sattığı modeli Corolla’nın 50. yaşına özel geliştirilen versiyonunu, Peugeot Türkiye’de büyük talep gören 301 modelinin yenisini, Dacia ise 4x4 pazarının lideri olan Duster modelinin otomatik versiyonunu satışa sundu.

DACIA DUSTER EDC

LİDERLİK İÇİN OTOMATİK DOPİNG

TÜRKİYE’de Duster modeli ile 2013’ten beri 4x4 sınıfının lideri olan Dacia, beklenen otomatik vitesli modeli Duster EDC’yi 82 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla pazara sundu. Duster’ın otomatik vites versiyonu Türkiye’de 4x2 1.5dCi EDC 110 beygir dizel seçeneği ile müşterileriyle buluşuyor. Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, Dacia markasının Renault Grubu çatısı altında lanse edildiği 2004 yılından bu yana dünyada ve Türkiye’de büyümeye devam ettiğini belirterek, “Binek otomobil pazarında otomatik vites pazarının payı yüzde 58 oranında. Bu pazarda yer almak ve uzun zamandır müşterilerimizden gelen yoğun otomatik vites talebine cevap verebilmek üzere Duster EDC’yi pazara sunuyoruz, üstelik “ulaşılabilir” felsefesinden ödün vermeden… Dacia, 2016 yılını toplam pazarda 8. Marka olarak tamamladı ve 4,8 pazar payı elde etti. 2017 yılında Dacia 6. sırada yer alıyor. Duster ise C SUV segmentinin lideri. Duster EDC’nin, Dacia’nın gücüne güç katacağına ve Türkiye’de marka sıralamasında üst sıralara taşıyacağından hiç şüphemiz yok” dedi.  

YENİ PEUGEOT 301

FİLO PAYI AZALACAK

FRANSIZ Peugeot’nun B sedan sınıfındaki başarılı modeli 301 yenilenerek 58 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Satışa sunulduğu 2012 yılından bu yana 393 bin adet satan, Türkiye’de de Fransız markanın en önemli kozu haline gelen 301 artık güncel Peugeot modelleriyle aynı tasarım dilini bünyesinde barındırıyor. Dik konumlu radyatör ızgarası, gövde ile aynı düzeyde bulunan farlarıyla daha dinamik ve çekici bir görünüme kavuşan yeni 301, markanın imzası niteliğinde olan LED gündüz farlarıyla da dikkat çekiyor. İspanya’daki Vigo fabrikasında üretilen yeni 301 hakkında konuşan Peugeot Türkiye Genel Müdürü Laurent Pernet “Bu yılın ilk 3 ayında kendi sınıfında yüzde 28 pazar payı elde eden 301, yeni hali ile başarısını devam ettirecek” dedi.  Türkiye’de şu ana kadar 50 bin adet 301 sattıklarını hatırlatan Pernet, 2017 yılında 12 bin adetlik satış ile pazar payını yüzde 20’ye çıkartmayı hedeflediklerini belirtti. 2016 yılında Türkiye’de satılan 301’in yüzde 80’inin filodan oluştuğunu kaydeden Pernet şunları söyledi: “Yeni modelin lansmanı ile yüzde 70 filo ve yüzde 30 perakende satışı hedefliyoruz. Bu da perakende satış ağırlığının yüzde elli artması anlamına geliyor.”

50. YILA ÖZEL TOYOTA COROLLA

REŞAT ALTINI GİBİ

44.1 milyon adetlik satışla dünyanın en çok tercih edilen otomobili olarak erişilmesi güç bir rekorun sahibi olan Toyota Corolla 50’nci yaşını kutluyor. 1966 yılında “insanların otomobili” olmak üzere tasarlanıp üretilen Corolla,  Toyota’nın 80 yıllık tarihi içinde bugüne kadar satılan her 5 modelden 1’ini temsil ediyor.  Şu anda 11’inci nesli satılan Corolla’nın 1994’ten itibaren 7’nci nesli Türkiye fabrikasında üretilmeye başlandı. Toyota, Corolla’nın 50’nci yılı dolayısıyla Life, Touch, Active ve Advance donanım seviyelerinden sonra 50’nci yıla özel olarak üretilen “Premium 50. Yıl” versiyonunu satışa sundu. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Türk halkının da çok sevdiği bir otomobil olan Corolla’nın 1990-2003 yılları arasındaki yıllık satış ortalaması 14 binli adetlerde iken, 2015 yılından itibaren 34 binli adetler seviyesine ulaştığını belirterek, “2016 yılında toplamda 52 bin 832 adetlik satış rakamıyla Toyota olarak yeni bir rekora imza atarken Corolla modelimiz 33 bin 225 adetlik bir satış gerçekleştirmişti. 2017 yılı için Corolla satış hedefimiz ise 37 bin civarında olacak. Corolla kıyasıya bir rekabetin yaşandığı otomotiv pazarında markamızın itici gücü. Corolla’nın bir diğer özelliği ise sorunsuz bir model olduğu için ikinci el satışında değerini bulması ve kolayca satılabilmesi.  Corolla’yı bu yüzden “ikinci elde reşat altını” şeklinde tanımlıyorum“ dedi.

Yorumları Göster
Yorumları Gizle