Baklava 3.5 yılda dönüyor

Güncelleme Tarihi:

Baklava 3.5 yılda dönüyor
Oluşturulma Tarihi: Nisan 25, 2016 15:58

Tatlı sektörü Türkiye’de 20 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Bu alanda zincir restoranlarla büyüyen markalar girişimci avına çıktı. Türkiye’nin en eski markalarından olan Seyidoğlu, 30 bin dolarlık franchise bedelini 3.5 yılda geri döndürüyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’de hızla büyüyen tatlı sektörü bu alana yatırım yapan zincir markalarla ciroyu 20 milyar dolara çıkardı. Günde ortalama 600 ton baklavanın üretildiği Türkiye’de 30 bine yakın marka bulunduğu tahmin ediliyor. Sektörde son yıllarda zincirleşme çalışmalarının arttığını dile getiren Seyidoğlu Yönetim Kurulu Üyesi Tamer Dönerkaya, “30 bin dolarlık franchise giriş bedelimiz bulunuyor” dedi. Bu alana yatırım yapmak isteyen girişimcilere tavsiyelerde bulunan Tamer Dönerkaya, bu alanda marka olmuş restoranların bir adım önde olduğunu anlattı. Dönerkaya, şu bilgileri verdi:

SEKTÖR NASIL BÜYÜYOR
- Ciro 20 milyar doları aşıyor.
- Günlük baklava üretiminin 600 ton olduğu tahmin ediliyor.
- Türkiye’de tatlı üreticisi firma sayısı 30 bini buluyor.
- Toplam çalışan sayısı 450 bin civarında.
- Bu alanda makine ve ekipman üreten firma sayısı ise 400’den fazla.
- Son 5 yılda sektör ortalama yüzde 10 civarında büyüyor.

YATIRIM NASIL GERİ DÖNER
- Girişimcilerimizden 30 bin dolar franchise bedeli alıyoruz.
- İnşaat maliyetlerimiz restoranın büyüklüğüne ve konseptine göre değişiyor.
- Kazan-kazan esası olmayan iş birliklerine sıcak bakmıyoruz.
- Eğer yatırımın geri dönüşünde sorun olacaksa karşı tarafa iletiliyor.
- Genelde 3.5-4 yıl içerisinde yatırımın geri dönüşü oluyor.

KRİZE KARŞI DAYANIKLI
- Tatlı, kafe ve restorancılığın kazancı çok iyi.
- Yeni markalar da çıkıyor ancak kendini ispatlamış markalarla çalışmak riski düşürüyor.
- Geleneksel tatların inovatif bir şekilde sunularak geniş bir kitleye hitap etmesi önemli.
- Yüksek kâr marjı sayesinde krizlerden minimum etkileniyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!