Türkçede ‘70’ eğitimcileri böldü

Güncelleme Tarihi:

Türkçede ‘70’ eğitimcileri böldü
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2023 07:00

Ortaokullarda sınıf geçme puanının Türkçe’de 70’e, diğer derslerde 50’ye yükseltilmesi eğitim camiasını ikiye böldü. Bazı eğitimciler düzenlemenin eğitime olumlu etki sağlayacağını söylerken, bazı eğitimciler düzenlemenin bir katkısı olmayacağını savundu.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından ‘Okulöncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği’nde yapılan bir dizi değişiklik ile ortaokul öğrencilerinin sınıf geçme puanları yükseltildi. Sınıf geçme puanı Türkçe dersi için 70, diğer dersler için 50 oldu. Eğitim dünyası kararı farklı görüşlerle değerlendirdi:

DİLLERİ DÜZELECEK
* Prof. Dr. Zeynep Kızıltepe (Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi):
“Türkçe için 70 puan öğrencilerin şimdiye kadar alışık olmadığı bir yükseklikte bir not. Önceden daha düşük notlarla çok rahat geçiyorlardı. Ancak Türkçenin daha zor geçilen bir ders olması olumlu bir yaklaşım. Çünkü gençler sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullanıyor ve burada kullandıkları dili kısaltıyor ve bozuyorlar. Ayrıca bu alışkanlıkları akademik yaşamlarına da yansıyor. Türkçeleri inanılmaz bozuk. Diğer yandan biz sınav merkezli bir eğitim yapıyoruz. Aslında sınavlar bilgi içindir biz bilgiyi sınav için öğreniyoruz. Dolayısıyla öğrenci sınavda bir konu çıkacaksa ve bundan başarılı olmak için yüksek puan alması gerekliyse çalışıyor. Bu sebeple kararın olumlu etkisi olacağını düşünüyorum.

Haberin Devamı

OKUDUKLARINI ANLAYACAKLAR
* Prof. Dr. Zülfikar Kaan Deniz (Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Başkanı): “Sınıfta kalma olmaması çok yanlıştı. Şimdi bu yanlıştan dönüldü. Hem barajın yükselmesi hem de Türkçe konusuna önem verilmesi oldukça olumlu. Bu barajın öğrencilerin okuduğunu anlama becerisini de geliştireceğini düşünüyorum.”

EKONOMİK YÜK GETİRİR
* Prof. Dr. Sait Akbaşlı (Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Öğretim Üyesi): “Bu durumda öğretmenler şişirme not verebilir. Diğer yandan başarısız olduğu belirlenen öğrencinin sınıf tekrarı yapması hem ailesine hem de devlete ekonomik yük olacak. Uluslararası sınavlarda okuma, dinleme, anlama gibi alanlarda eksikliklerimiz var. Bakanlığın gayreti bu eksikliklerin kapatılması olabilir ama uygulanabilirliği noktasında sıkıntılar var. ”

Haberin Devamı

SORUN PUANLA ÇÖZÜLMEZ
* Prof. Dr. Kaya Yıldız (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Öğretim Üyesi): “Puan barajının yükseltilmesinin bir önemi yok. Asıl sorun öğretimle ilgili. Bu karar da her şeyde olduğu gibi göstermelik olarak kalacak. Mesela Türkçe’den 69 puan alan çocuk sınıfta kalacak mı? Bu çocuk Türkçe’yi iyi bilmiyor mu? Bu soruların cevabı yok.”

OKUL MÜDÜRLERİ MEMNUN

Ortaokullarda görev yapan okul müdürleri genel olarak kararı doğru bulduklarını belirterek, şu değerlendirmeleri yaptı:

* Türkçe dersi artık daha fazla önem kazandı. Öğrenciler, Türkçe konusunda çok daha gayretli olacaklar.

* Çocuklarımızda sözel derslere karşı bazen ilgi azalabiliyordu, bu kararın ardından derslerde daha dikkatli olmaya başladıklarını gözlemledik.

Haberin Devamı

* Sınıf geçmek gerçekten çok kolaydı ve öğrencilerde gevşeklik vardı. Ancak şimdi efor sarf etmeleri gerekecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!