ANKARA HABERLERİ

Uykunuzu kovalamayın

Meltem ÖZGENÇ
11.09.2018 - 10:05Son Güncelleme :

‘Uykuyu ne kadar bekler, onu ne kadar kovalarsanız, o da sizden o kadar kaçar. Yapmanız gereken şey yataktan çıkmak, dikkatinizi uyuma düşüncesinden uzaklaştırmak, hoşlandığınız birkaç işle uğraşmak ve biraz gevşemek.’

Meltem ÖZGENÇ

İnternette vakit geçirmek ya da televizyon izlemek, düzenli şekilde erken yatağa gitmeyip, sabah erken vakitte okula ya da işe gitmek, psikiyatrik yakınmalar, gebelik dönemi, gündüz şekerleme yapmak gece uykusuzluk nedeni. Ve maalesef yetersiz uyku obeziteye neden oluyor. Uykusuzluğu yok etmenin yollarını Türk Uyku Tıbbı Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Hikmet Yılmaz Hürriyet Ankara için anlattı. Uykuya dalmayı kolaylaştıran ya da rahatlamayı sağlayan gıdaları anlatan Yılmaz şunları söyledi:

PATATES VE SÜTÜ KARIŞTIRIN

“Marul, muz, elma, kayısı, kavun, hindi, keten tohumu, patates, turp, yulaf unu, badem, ılık süt ve papatya çayı uykuya dalmayı kolaylaştırır. Muz; seratonin, melatonin ve magnezyum içerir. Bu nedenle hem uykuyu kolaylaştırır hem de magnezyumdan dolayı kasların gevşemesine, gerginlik nedeniyle uyuyamayanlarda rahatlatıcı etkinin güçlü olmasına yardımcı olur. Süt, içeriğinde bulunan veipsin etkisi ile serbestlenen ve organizma için gerekli bir aminoasit olan triptofan sayesinde uykuyu kolaylaştırır. Fırında pişirilmiş az miktarda patates mideyi yormayacağı için evine geç giden ya da geç saatlerde acıkanlar için iyi bir seçenek olabilir. Sütle birlikte püre kıvamında alınan patatesin uyku getirici etkisi artar.

HOŞLANDIĞINI BİR İŞLE UĞRAŞIN

Kaliteli uyku için gereken şartları ‘uyku hijyeni’ olarak adlandırıyoruz. Bunlardan biri yatma kalkma saatlerini düzene sokmak. İlk olarak sabah kalkma saatlerini düzene koyarak başlanmalı. Sağlıklı bir uyku için en önemli başlangıç noktası, gece birkaç saat uyumuş olsanız bile sabah aynı saatte kalkmak. Çünkü bir süre sonra, beyniniz bu programa uyacak ve gece hangi saatte uyumanız gerektiği kendiliğinden ortaya çıkacak. Yaygın yapılan hatalardan biri de uyunamadığı zaman yatakta uzun süre kalmak. Uykuyu ne kadar bekler, onu ne kadar kovalarsanız, o da sizden o kadar kaçar. Yapmanız gereken şey yataktan çıkmak, dikkatinizi uyuma düşüncesinden uzaklaştırmak, hoşlandığınız birkaç işle uğraşmak ve biraz gevşemektir. Böylece uykunuzun tekrar gelmesini sağlayabilirsiniz. Yatıştırıcı özelliği olan kediotu ve sarıkantaron gibi bitkisel çaylar, miktarına dikkat etmek şartıyla kullanılabilir. Akşam saatlerinde bir fincan bitki çayı içmek uykuya dalmayı kolaylaştırabilir.

Etiketler:

Yasal Bilgilendirme

Ankara haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Ankara ilinden Uykunuzu kovalamayın hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 11 Eylül 2018 tarihinde saat 10 05’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Uykunuzu kovalamayın haberi güncellenecektir.



ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ

12 Eylül 2018, Çarşamba
  • İmsak
    04:54
  • Guneş
    06:19
  • Öğle
    12:51
  • İkindi
    16:23
  • Akşam
    19:11
  • Yatsı
    20:31
Sayfa Başı