Eğitim Haberleri

EĞİTİM

    Yeni müfredatta evrim yok

    Gülseven ÖZKAN, Gamze KOLCU
    21 Haziran 2017 - 23:55Son Güncelleme : 24 Haziran 2017 - 11:29

    Taslak öğretim programları askıya çıktığında, müfredatta olmaması tartışma yaratan ‘evrim’ konusuna dönülmeyeceği belirtildi.

    ‘Hayatın başlangıcı ve evrim’ ünitesi, bayramdan sonra açıklanacak müfredatın son şeklinde de yer almadı. 12 yıl sonra kaldırıldığı duyurulan eğik el yazısı ise öğretmenin tercihine bırakıldı.

    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş, Eğitim Bilişim Ağı’nın (EBA) internet üzerinden yapılan yayınında ve önceki gün eğitimcilere yeni müfredatı anlattı. Hürriyet’in sorularını da yanıtlayan Durmuş, MEB’in üniversiteye geçiş sistemi üzerinde çalıştığını da vurguladı. Durmuş, müfredatı Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a sunduklarını, kendisinin uygun gördüğünü belirtirken, bayramdan sonra açıklanacağını, 2019’dan sonra bütün sınıflarda uygulanacağını söyledi. Durmuş’un açıklaması ve Hürriyet’in sorularına verdiği yanıtlarından başlıklar şöyle:

    Yeni müfredatta evrim yok


    Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Talim ve Terbiye Kurulu Başkanı Alpaslan Durmuş

    İSTEYEN DİK, İSTEYEN EĞİK
    “Tartışmalı konuları öğrencilerin henüz kavrayabilecek bilimsel arka plana sahip olmadıkları kademelerde devre dışı bıraktık. Lise 9. sınıf biyoloji dersindeki ‘hayatın başlangıcı ve evrim’ ünitesi de henüz bu tartışmayı yürütebilecek öncüllere sahip olmadıkları için lisans eğitimine ertelendi.

    1, 5 ve 9'uncu sınıfta din kültürü ve ahlak bilgisinin yeni müfredatı bu yıla yetişmeyeceği için, bu sene bu dersin yeni müfredatı uygulanmayacak.

    Öğrenciler artık dik temel yazıyla da eğitim görebilir. Öğretmenlerimizin tercihlerini soracağız. Öğretmen dik ya da eğik yazı ile okuma yazma öğretimi yapmak istiyorsa ona göre malzeme göndereceğiz. Yazıda demokratikleşme yapıyor, meslektaşımıza bir seçim hakkı getiriyoruz.

    Müfredatta sadeleştirme yaptık. Tam öğrenmeyi sağlamak hedeflerimizden birisi. Programlarda temel değer, bilgi, beceri, yetkinlik, yeterlilik, tutum ve davranışları çocuklarımıza aktarmaya çabalıyoruz. Yerli ve milli değerlerimizi katmaya çalıştık. Her bir program unsuru, ders birer tespih tanesiyse bu tespih tanelerinin en tepesinde, hepsinin önünde bir imam olarak veya tespih imamesi olarak değerlerimiz durmaktadır.” 

    

      EN ÇOK OKUNANLAR

        Sayfa Başı