1. Film yapımevi
2. Kaykay mağazası
3. Tokalaşan kartvizit
Ne var ki bu firmalar pek haksız da sayılmazlar çünkü mizah reklamda sonuç getiren en etkili yollardan biri. Mizah aracılığıyla kurulan ilişki, tüketicinin markaya yönelik olumlu hisler edinmesini sağlıyor. Markaya karşı beslenen olumlu düşünce ve duygular, daha sonra satın alma kararının verilmesi anında o markanın tercih edilmesinin sağlıyor.
Aşağıdaki 20 reklamın tüketici tercihini ne kadar etkilediği bilinmez ama hepsi birbirinden komik olduğu söylenebilir.
1. 3M Post-It
Fark yaratmak için...
2. Tums Extra
1. Toku-Chan Kore Mangal Restoranı
Reklam ajansı: Grey, Tokyo, Japonya
2. Cehennem
Dilde cehennemi yaşatan acı sos.
3. Ağız kokusu
Birleşmiş Milletler ve UNESCO nezdinde danışman statüsüne sahip olan derneğin dünya genelinde 150 muhabiri ve 10 ülkede ofisi bulunuyor. Basın özgürlüğünü savunmak için zaman zaman çeşitli kamu yararı reklam kampanyaları da düzenleyen dernek, en son geçtiğimiz günlerde Twitter’a erişim yasağı nedeniyle doğrudan Başbakan Erdoğan’ı hedef alan bir ilan yayınladı.
Aşağıda, Sınır Tanımayan Gazeteciler imzalı, doğrudan liderleri hedef alan ve bazıları çeşitli uluslararası yaratıcılık yarışmalarında ödül kazanmış reklamlardan örnekleri görebilirsiniz.
1. Recep Tayyip Erdoğan
“Tweetlerin özgürlüğü.”
Reklam ajansı: Grey Düsseldorf, Almanya
2. Esad, Ahmedinejad, Putin, Xi Jinping, Kim
1. Küçük popo
Motosiklet üreticisi Aprilia için yapılmış bu İspanyolca ilan, küçük ebatlardaki Arrecife modelini duyuruyor.
2. Ayakkabının etkisi
İngiltere’de giyim mağazası Harvey Nichols ilanı, kadınlara ayakkabıları ne kadar güzelse bulacakları erkeğin de o kadar yakışıklı olacağını söylüyor.
3. Avcı
1. Doğal müshil
Reklam ajansı: Lowe-Concept, Venezuela
2. Korkunun etkisi
Reklam ajansı: Publicis Hindistan
1. Dig2go
Sesli kitap üreticisi Dig2go, kulaklarımızla okuyabileceğimizi söylüyor.
Reklam ajansı:McCann, Norveç
2. CNN International
Hiçbir şey CNN International’ın haber “ağı”ndan kaçmaz.
Reklam ajansı: Heimat, Almanya
1. Burger King
Burger King’in Singapur’daki yerel ajansı tarafından hazırlanan “süper 18 cm’lik” isimli bu ilan hem görseli hem de İngilizce oral seks anlamına gelen “blow job” sözcüklerini çağrıştıran başlığı yüzünden büyük tepki çekmişti. Firma tarafından ABD’de yayınlanan özürde, söz konusu ilanın sınırlı bir promosyonu duyurmak için sadece Singapur pazarında kullanıldığı belirtilmişti.
2. Ford
Ford’un Hindistan’daki ajansı JWT tarafından hazırlanan bu kampanya hiç medyada yer almadı. Ne var ki ajans kampanyayı “Ads of the World” isimli reklamcılık bloguna yükleyince, kıyamet koptu. Ford’un özür dilemesinin yanı sıra JWT’de kampanyayı hazırlayan yaratıcı ekibin işine son verildi.