ANKARA HABERLERİ

Unutkanlık ile baş eden 5 besin

Aylin AYDIN
19.05.2017 - 13:41Son Güncelleme :

Beynimizin en önemli görevinin “hafıza fonksiyonu” olduğu kesin. Geçmişteki anılarımızı, bilgilerimizi, deneyimlerimizi, bir telefon numarasını, arkadaşımızın ismini hatırlamak gibi işler beynimizin rutinidir aslında. İşte bu rutin bazı zamanlarda sekteye uğrar, hatırlayamaz oluruz. Unutkanlık artık sadece ileri yaşta görünen bir sağlık sorunu değil. Yaşanılan büyük travmalar, iş yoğunluğu, hızlı yaşam, stres ve kötü beslenme unutkanlığın her yaşta görülme sıklığını arttırmaktadır.

Aylin AYDIN

Unutkanlıktan kurtulmak, beyni çalıştırmak ve hafızayı güçlendirmek için bazı besinlerin düzenli olarak tüketilmesi şart. Gelin bu besinler neler olduğunu beraberce inceleyelim.

1.BALIK TÜKETİN!

Işıl ışıl işleyen bir hafızaya sahip olmak istiyorsanız sağlıklı yağları beslenmenize dahil etmeyi unutmayın. Çünkü; beynin büyükçe bir kısmı yağlardan oluşur. Omega-3 yağ asitleri beyin için gerekli olan yağların başında yer alır. Özellikle, yağlı balıklar hafızayı güçlendirici, konsantrasyonu arttırıcı, unutkanlığı önleyici ve aynı zamanda alzheimer hastalığı riskini düşürücü omega-3 bakımından oldukça zengindir. Somon, sardalye, uskumru ve ton balığı bu konuda iyi seçimlerdir. Haftada en az 2 - 3 kez balık yemeyi ihmal etmeyin.

2. YUMURTA’YI BESLENMENİZE DAHİL EDİN

Yumurta anne sütünden sonra en değerli ve en güçlü protein kaynağıdır. Bol miktarda B grubu vitaminleri, selenyum ve D vitamini içeren yumurta hafızayı güçlendiren iki önemli maddenin de zenginidir. Bunlardan biri kolin diğeri de omega-3 tür. İkisi de hafızayı destekleyen, koruyan ve belleği güçlendiren maddelerdir. Bu yararlı özelliklerinden dolayı yumurtayı günlük beslenmenize dahil etmeyi unutmayın.

3. TAHILLAR’DAN VAZGEÇMEYİN

E vitamini hafıza gücünü etkileyen en önemli antioksidan vitaminler arasında yer almaktadır. Tahıllar bu vitaminden oldukça zengindir. Her mevsim tahıl zengini olan ülkemizde bulgura, kara buğdaya, çavdara,yulafa ulaşmak oldukça kolay. Günlük beslenmenize ilave edeceğiniz tahıllar sayesinde beyin gücünüzü arttırıp, hafızanızı koruyabilirsiniz.

4. KIRMIZI RENKLİ MEYVELERE MENÜNÜZDE YER AÇIN

Yaban mersini, çilek, kuru erik,ahududu, böğürtlen, nar gibi koyu kırmızı renge sahip olan meyveler içerdikleri antioksidanlar sayesinde beyini serbest radikal hasarından korur ve hafıza merkezini güçlendirirler. Kırmızı üzüm, pembe greyfurt, portakal (kan portakal)ve kırmızı elma da içerdikleri A ve C vitaminleri sayesinde belleği korurlar.

5. CEVİZ TAM BİR HAFIZA DESTEKCİSİDİR

Kafatasını andıran sert kabuğu, içini kırınca üzerindeki ince zarı ve kıvrımlı yapısıyla ceviz beyini akla getirir. Gerçekten ceviz bu ilginç benzerliğin ötesinde tam bir beyin destekleyicisidir. İçerdiği OMEGA-3 yağ asidi, E ve B6 vitaminlerinden dolayı sinir sistemimiz için mükemmel bir besindir. Günlük olarak tüketeceğiniz 2 bütün ceviz hafızanızın tazelenmesine, unutkanlığın giderilmesine ve konsantrasyonunuzun artmasına yardımcı olacaktır.
* * *
Bu arada; beynimizin yüzde 70-75’i sudan oluşuyor. Gün içerisinde eksik su tüketimi hafıza gücünü olumsuz etkiler. Hafızanızı güçlendirmek, konsantrasyonunuzu artırabilmek ve hızlı düşünebilmek için gün içerisinde yeterli su tüketmeye özen gösterin.
Sağlıklı beslenin, yeterli fiziksel aktivite yapın, stresi yönetin, iyi düşünün ve yavaşlayın.
İşte bu bileşenler hafızanızı ışıldatacak ve unutmanızı önleyecek...

Etiketler: unutkanlık , beslenme , Sağlık

Yasal Bilgilendirme

Ankara haberleri Hürriyet yerel haberler sayfasında. Haber ajanslarının Ankara ilinden Unutkanlık ile baş eden 5 besin hakkında ilettiği tüm haberler hurriyet.com.tr farkı ile sizlere ulaştırılıyor. Bu haber ilk olarak 19 Mayıs 2017 tarihinde saat 13 41’de yayınlandı. Son dakika gelişmesi oldukça Unutkanlık ile baş eden 5 besin haberi güncellenecektir.


    ANKARA YOL DURUMU
    Ankara1 DERECE
    Yol durumu »
    ANKARA NAMAZ VAKİTLERİ
    21 Ekim 2017, Cumartesi
    • İmsak
      05:19
    • Guneş
      06:58
    • Öğle
      12:44
    • İkindi
      15:45
    • Akşam
      18:09
    • Yatsı
      19:37
    Diğer iller için Namaz Vakitleri »
    Sayfa Başı