GeriMesude ERŞAN Yılbaşı gecesi sendromuna ertesi gün formülü basit: Bol su ve hareket
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Yılbaşı gecesi sendromuna ertesi gün formülü basit: Bol su ve hareket

Yılbaşı gecesi sendromuna ertesi gün formülü basit: Bol su ve hareket

Şu veya bu nedenle içki ve yemeği fazla kaçırdığınız akşamların ertesi gününde kendinizi daha kolay toparlamak için birkaç önerimiz önerimiz var. Beslenme uzmanlarının ilk önerisi, ertesi günü iki-üç litre su içmeniz.

Beslenme uzmanı Elvan Odabaşı Kanar, güne “uykuyla beslenmiş” şekilde başlamayı öneriyor. Uyku en değerli besin.

Çay ve kahveden uzak durun, bitki çaylarını tercih edin. Beslenme uzmanı Dr. Tuba Kayan Tapan ise vücuttan fazla suyu atabilmek için maydanoz, kiraz sapı, mısır püskülü, avakado yaprağından, demleme usulü yapılan çayları öneriyor.

Besleme uzmanlarının diğer önerileri şöyle:
* Uyanır uyanmaz su içmeye başlayın. Alkol vücuttan su atımını artırır. Alkol tüketiminin fazla olduğu akşamın ertesi en az 3 litre su alın.

* Alkol vücuda girdikten sonra direk yağa dönüşür. Alkol tüketimi yüksek karbonhidrat almak demek. Dolayısıyla alkol tüketiminden sonraki gün şeker, reçel, bal, sütlü tatlı, şerbetli tatlı ve 2 porsiyondan fazla tüketilen meyveden uzak durun.

* Kalktıktan en fazla 1 saat sonra çok hafif bir kahvaltı edin,

* Yağsız peynir, bol domates salatalık ve 1 dilim ekmeğe en yorgun bir sindirim sistemi bile itiraz etmez!

* Kahvaltı sonrasında yapılacak 30 dakikalık tempolu bir yürüyüş. Sindirimin hızlanması ve midenin boşalması açısından oldukça yararlı. Alkolün yağ olarak depolanmasını engeller.

* Bir önceki akşam çok besin tüketildiğini düşünerek hiçbir şey yemeden günü geçirmeye çalışmak sıkıntıların azalmasına neden olmaz. Aksine bulantı ve ishal gibi problemleriniz varsa daha da artmasına neden olur.

* Kahvaltı ettikten sonra da düzenli aralıklarla (3-4 saat) hafif ve az yağlı besinler tüketmeye devam edin.

* Yüksek miktarda alkol tüketilen gecelerin sonrasında kan şekeri genellikle düşük seyreder. Böyle bir akşamın sonrasında halsizlik ve yorgunluk hissedilmesinin önemli bir nedeni de bu hipoglisemi durumu. Uyandıktan sonra karbonhidrat içeriği yüksek bir kahvaltı yaparak ve günün geri kalan kısmında da yeterli ve düzenli aralıklarla beslenerek bu halsizliğinizi azaltabilirsiniz.

Yılbaşı gecesi sendromuna ertesi gün formülü basit: Bol su ve hareket

* Sauna ve buhar banyosuyla vücudunuzda biriken toksinlerden kurtulabilirsiniz.

* Taze meyve sebze suları kaybettiğiniz suyu ve vitaminleri geri almanız için çok önemli. Özellikle midenizi rahatsız etmemesi için 1 kaşık bal katılmış portakal, greyfurt, mandalina suyu iyi bir seçenek.

* Vücut tarafından kolayca emilebilen fruktoz içeriğiyle muz da iyi bir enerji kaynağı. İçindeki potasyumla yenilenmeyi ve midenin yatışmasını sağlar.

False
Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle