Öğretmenlere STEM eğitimi

Güncelleme Tarihi:

Öğretmenlere STEM eğitimi
Oluşturulma Tarihi: Ocak 05, 2017 10:56

İstanbul’da bulunan özel bir üniversitenin geliştirdiği ‘STEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programı’ düzenlendi. En çok öğretmenle programa katılım gösteren okulun eğitimcilerinin STEM uygulayıcıları olarak meslektaşlarına liderlik etmesi planlanıyor.

Haberin Devamı

Matematik ve fen bilimleri öğretmenlerine STEM Uğur Okulları, Bahçeşehir Üniversitesi BAUSTEM Merkezinde geliştirilen “STEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programı”na, 125 öğretmenle katıldı. Programın amacı; ortaokul ve lise matematik, fen derslerine giren öğretmenlerin yetkin STEM uygulayıcıları olarak meslektaşlarına liderlik etmelerini sağlamak.

Program çerçevesinde bu sene her kampüs okulunda görev yapan matematik ve fen bilimleri (fen, fizik, kimya ve biyoloji) öğretmenlerinden toplam 125 öğretmen katıldı. Sene sonunda yapılacak olan mezuniyet töreninde, başarı gösteren katılımcılara uluslararası geçerliği olan “BAUSTEM Öğretmeni Sertifikası” verilecek. Uğur Okulları, gelecek sene tüm öğretmenlerinin bu programı başarı ile tamamlamasıyla birlikte World STEM School akreditasyon sistemine başvurarak STEM Okulu bayrağını taşıyan Türkiye’deki ilk eğitim kurumu olmayı hedefliyor.

Haberin Devamı

2017 Haziran’a kadar 8 ay boyunca Uğur Okullarında yürütülecek olan BAUSTEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programı, üç aşamadan oluşuyor: Bütünleşik Öğretmenlik Dersleri, BAUSTEM Uygulamalı Çalıştayları ve BAUSTEM İleri Seviye Dersleri. BAUSTEM Öğretmen Mesleki Gelişim Programı kapsamında eğitim alan ortaokul ve lise kademesindeki fen ve matematik öğretmenlerinin, branşlarına ait içerik ile pedagoji bilgilerini disiplinler arası bir yaklaşımla pratik öğretmenlik becerileri haline getirebilmeleri amaçlanıyor. Programda; fen, teknoloji, mühendislik ve matematik disiplinleriyle bağlantılı bilişsel süreç yöntemlerine ek olarak öğrencilerin sosyal ürünlerini öğretmenleriyle birlikte geliştirmeleri bekleniyor. Öğretmenlerin özgün olarak geliştirdikleri sınıf içi uygulamalarını meslektaşlarıyla paylaşmaları, toplum ve bilim arasında köprü vazifesi görmeleri, okul ekosistemine özel esnek bir müfredat geliştirmeleri ve aynı zamanda akademik çalışmalara veri sağlayarak destek olmaları da hedefleniyor. Bu programın, öğretmenlerin mesleki ve kurumsal aidiyetlerine olumlu etkileri olduğu ön bulgular olarak akademik konferanslarda öğretmen eğitimcileriyle de paylaşılıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!