GeriKampüs BlueDot: Şarjın olmadan hedefine varamazsın
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

BlueDot: Şarjın olmadan hedefine varamazsın

BlueDot: Şarjın olmadan hedefine varamazsın

Bu hafta enerji sektöründe ülkemizin göğsünü kabartacak, pırıl pırıl gençlerin öncülüğünü ettiği bir girişimle BlueDot ile karşınızdayız. Hedeflerini daima yüksek tutan Ferhat, Furkan ve Selinay ile elektrikli geleceğimizi konuştuk.

Öncelikle sizi tanıyarak başlayalım. Kimdir Ferhat Babacan, Furkan Ali Yalçın ve Selinay Filiz Parlak hangi okullar ve bölümlerde, hangi şehirlerde şekillendi hikaye?

Ferhat Babacan Sakarya Üniversitesi Makine Mühendisliği ve İşletme, Furkan Ali Yalçın Sakarya Üniversitesi Makine Mühendisliği ve Uluslararası Ticaret ve Selinay Filiz Parlak Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji ve İşletme bölümleri öğrencisi. Biz üç kurucu ortak Ankara’da farklı liselerde öğrenciyken bilimsel bir yarışmada yollarımız kesişti ve orada şu anki çalışmamızın tohumlarını atan beyin fırtınaları ve hikâyemiz başladı. O zamandan bu zamana kadar hep ortak bir iş yapacağımız günü bekliyorduk.

 

Girişimcilik kararını alış hikayenizi de merak ediyoruz. Büyük çoğunluk gibi maaşlı bir iştense bu riskli yolculuğu seçme kararını kolay almamış olmalısın?

Üçümüz de farklı startup ve kurumsal şirketlerde stajlar, part time çalışmalar yaptık ama kendi işimizin başında olmak ve insanların ürünlerimizi kullanması, onlara hizmet etmek ve global bir marka yaratmak her zaman bizim hayalimizdi. Fikirlerimizi bir ürüne dönüştürebilmek ve bunu faydalı bir süreç haline getirmek bizleri çok heyecanlandırıyordu. Çünkü kendimizi öğrenci olarak ifade edebilsek de etkimizi hissetmemiz ya zaman alıyordu ya da mümkün değildi. Bunun yanında enerjisi çok yüksek bir ekibiz, bizim için sevdiğimiz işte çalışmak maddi beklentilerden her zaman önce oldu. Ardından biz kurucu ortaklar olarak bu işe başladık ama girişimciliğin en önemli yapı taşı olan ekibi oluşturmaya koyulduk ve süreç içinde her şey yavaş yavaş şekillendi. Gece gündüz geliştirdiğimiz ürünü ayağı kaldıran Soner Say ve Berkay Şenocak ve bizim için de ilk global çalışmalarımıza öncülük eden Cerensu Dertli sayesinde bu hikaye başladı desek az bile.

 

Biraz da girişimin Bluedot’tan bahsedelim. Ülkemiz ve hatta belki de dünya için de oldukça yeni bir sektörde at koşturuyorsun. Özetle, nedir Bluedot ve neyi amaçlamakta?

Elektrikli araçlar yaklaşık üç yıldır hayatımıza, devletlerin çevre politikalarına en önemlisi de şehirlerimize girdi. Hem çevreye zararsız hem de teknolojik olmasıyla bizleri çok etkiledi. Dünyada elektrikli araçların yaygınlaşması konusunda devletler ve üreticiler değişik yöntemler kullanıyor. Elektrikli araç kullanıcıları için evlerinde, işyerlerinde ya da park yerlerinde güvenilir şarj noktası bulunması elektrikli araçların yaygınlaşması için önemli bir etken. İşte biz de bu etkinin arttırılması adına bir mobil uygulama geliştirdik. Bluedot mobil uygulaması sayesinde elektrikli araç kullanıcıları en yakın şarj ünitesini bulabilir, rezervasyon ve ödeme gibi işlemler yapabilirken; şarj ünitesi sahipleri de paylaşım ekonomisi ile gelir elde edebilir. En büyük hayalimiz önce Avrupa ardınan Amerika pazarında 5 yıl içinde elektrikli araba ve şarj ünitesi denildiğinde akla gelen bir marka yaratmak.

 

Enerji sektörünün geleceği ve özellikle ülkemizdeki geleceği hakkında neler düşünüyorsun. Ayrıca üniversiteli gençlerin sektöre ilgisi ve hakkında nasıl bir değerlendirmen var?

10 yıl önceye kadar hepimizin aklına enerji startup’ı veya şirketi dediğimizde güneş panelleri ve rüzgar tribünü gibi fiziksel ürün üreticiler gelirken bugün artık elektrikli arabalar, şarj üniteleri, smart city ve IoT ile enerji hayatımızın tam merkezinde. Bize göre gelecek 10-15 yıl içinde elektrikli arabalar fosil yakıtlı araç trendini yakalayacak ve bunun için üretilecek ürün ve hizmetler de artacak. Üniversiteli gençlerin yeni teknolojilere olan ilgisi her geçen gün artıyor ve Google & Girişimcilik Vakfı’nın bize açtığı yol gibi şirketlerin biz gençleri bu yöne teşvikleri ile daha da artacak.

 

Bundan sonrası için planların, hedeflerin neler ve üniversitelilere girişimcilik ama özellikle enerji alanında bir girişime yönelmeleri durumunda karşılaşacakları zorluklar, bu zorluklarla mücadele edebilmeleri hakkında neler söylersin?

Biz ekip olarak 5 yıl içinde önce Almanya, İngiltere ve Fransa pazarını girmek ve o pazarlarda çok iyi yerlere gelmeye odaklanıyoruz. Elektrikli araba kullanıcılarının ve şarj ünitesi sahiplerinin kullanıcı deneyimini de arttırmak ve iyi bir hizmet verici olmak istiyoruz. Enerji sürekli gelişen ve yeni trendlerin bir anda çıktığı bir alan değil aslında bu özellikleri bizim için büyük avantajken unutmamız gerek en önemli şey de Dünya’nın bu zamanda durmaması hızlı düşünüp hızlı hareket etmek ve birleştirici bir ekip ruhu bu işin kilit noktaları. Bu süreçte düşmekten, reddedilmekten asla korkmamalılar çünkü yol bir hayli uzun ve herkesin yavaşça farkettiği ve girmek istediği bir alan oldu. Özgürlüğünüz girişiminiz; girişiminiz cesaretiniz olsun.

Birçok yarışmada da önemli dereceler aldınız…

Evet, şöyle sıralamak mümkün:

  • Google ve Girişimcilik Android Akademi Türkiye 1.liği (Google ve Girişimcilik Vakfı'nın düzenediği; Türk Hava Yolları, BTK ve General Mobile sponsorluğunda gerçekleşen Mobil Uygulama ve Akıllı Şehir girişimlerinin desteklendiği bir program. Programda 1. olduk ve San Francisco Özel Ödülünü de alarak Amerika pazarını yakından tanımak için iş seyahati gerçekleştirdik.)
  • Webrazzi Summit 2018 Startup Arena 2.liği (Her yıl Webrazzi'nin düzenlediği ve Hande Enes, Rina Onur Şahin, Fırat İşbecer ve Emre Kurttepeli'nin jürisi olduğu Startup Arena'da ikinci olarak Tech Crunch Distrtupt 2019'a gitme hakkı kazandık.)
  • Y Combinator Startup School 2018 Mezunu
  • 2018 Polonya infoShare tek Türk girişim

 

Röportaj: Erkmen Özbıçakçı

Yorumları Göster
Yorumları Gizle