Volvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyIntercity ve İstanbul Park’ın patronu Vural Ak, Frankfurt’un kendisi için epey pahalı bir fuar olduğunu belirterek, Mercedes Project One modeli hariç 9 süper spor otomobil daha aldığını söyledi. Bu 10 otomobil için vergiler dahil 52 milyon TL ödeyen Ak, “Project One’nin fiyatını az yazmışsın Emre... Bu araçları sadece gazlayayım diye değil 2018’de düzenleyeceğimiz dev organizasyon için aldım” dedi.
#Frankfurt Otomobil FuarıDünya çapında yapılan bir araştırma 256 futbol yıldızının herkesin hayallerini süsleyen lüks otomobillere sahada ne kadar süre koşarak sahip olabildiğini ortaya koyuyor. Messi’nin 200 bin Euro değerindeki Ferrari’sini almak için 31 dakika koşması yeterliyken, Ronaldo son oyuncağı 1.5 milyon Euro’luk Bugatti’yi almak için 5 saat oynaması gerekiyor. Listenin zirvesinde ise 11 dakika koşup Nissan Micra’ya binen Jesus Navas var.
#Nissan MicraABD’nin yeni başkanı Donald Trump’ın otomotiv devlerine yönelik tehditleri sonuç vermeye başladı. Ford’un 700 milyon dolar, Fiat-Chrysler’in 1 milyar dolarlık yatırım kararının ardından Trump’un hedefindeki Toyota da 5 yıl içinde ABD’ye 10 milyar dolar yatırım yapacağını açıkladı. Pazartesi günü açılan Detroit otomobil fuarında diğer otomotiv markalarından da yatırım mesajları geldi.
#Donald TrumpDünyanın en büyük otomobil fuarına ev sahipliği yapan Paris, bu yıl kapılarını 7 markanın katılmaması, katılanların da tasarruf tedbirleri almasıyla oldukça sönük açtı. Fuarın uluslararası itibarını adeta Türkiye’de üretilen 9 yeni model kurtardı. Toyota, Fiat, Renault, Hyundai ve Honda standlarının yıldızı Türkiye’de üretilen bu modeller oldu.
#Paris Otomobil FuarıOtomotiv firmalarının Türkiye pazarına sunduğu spor otomobil modellerinin sayısı hızla artıyor. Özellikle son yıllarda satışa sunulan modellerle birlikte Coupe-Cabriolet sınıfında yer alan model sayısı 60’a yaklaşıyor. Hemen hemen her markanın en az bir modelle temsil edildiği bu sınıfta satış rakamları son yıllarda artarken, satılan spor otomobillerin çoğunluğunu ise ’üstsüz’ modeller oluşturuyor.
Hükümet, 2004 yılında uygulanacak vergilerle ilgili düzenlemeyi TBMM'ye gönderdi. Motorlu Taşıt Vergisi artık ağırlık üzerinden değil motor hacmi üzerinden ödenecek. 2004'de Motorlu Taşıt Vergisi'nde en düşük miktar 60 milyon lira, en yüksek miktar ise 9.5 milyar lira olacak.