GeriEkonomi Türkiye’de yaklaşık 2 milyar dolara üretilen 9 yerli otomobil fuarın yıldızı oldu
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    6
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Türkiye’de yaklaşık 2 milyar dolara üretilen 9 yerli otomobil fuarın yıldızı oldu

Türkiye’de yaklaşık 2 milyar dolara üretilen 9 yerli otomobil fuarın yıldızı oldu

Dünyanın en büyük otomobil fuarına ev sahipliği yapan Paris, bu yıl kapılarını 7 markanın katılmaması, katılanların da tasarruf tedbirleri almasıyla oldukça sönük açtı. Fuarın uluslararası itibarını adeta Türkiye’de üretilen 9 yeni model kurtardı. Toyota, Fiat, Renault, Hyundai ve Honda standlarının yıldızı Türkiye’de üretilen bu modeller oldu.

YAKLAŞIK 1.3 milyon ziyaretiçinin gezdiği dünyanın en büyük otomobil fuarı Paris, son yılların en sönük açılışını yaparken, fuarın itibarını adeta Türkiye’de üretilen modeller kurtardı. Ford, Mazda, Volvo, Lamborghini, Bentley, Aston Martin, Rolls-Royce gibi dev markaların katılmadığı Paris Otomobil Fuarı’nda katılan markaların aldığı tasarruf önlemleri ve yöneticilerin son anda vaçgeçtiği basın toplantıları da dikkat çekti. Bu yıl 115’incisi düzenlenen Paris Fuarı’nın yıldızı ise tam anlamıyla Türkiye’de üretilen modeller oldu. Fiat, Honda, Hyundai, Renault’nun Türkiye’deki tesislerinde yaklaşık 2 milyar dolarlık yatırımla üretilen 9 model, sönük geçen Paris Otomobil Fuarı’nda adeta şov yaptı.

Türkiye’de yaklaşık 2 milyar dolara üretilen 9 yerli otomobil fuarın yıldızı oldu

YERLİ MODEL DAMGASI

Fuarda Fiat standının yıldızı Bursa üretilen 3 modelden oluşan Egea ailesi olurken, Toyota’nın yıldızı Adapazarı’nda üretilmeye başlayan C-HR, Renault’un yıldızı Bursa’da üretilen yeni Megane Sedan ve Clio, Honda’nın yıldızı Şekerpınar’da üretilen yeni Civic Sedan, Hyundai’nin yıldızı ise İzmit’te üretilen yeni i10 ile i20 WRC oldu. Türkiye’de üretilen modeller Paris’e damga vurduğunu söyleyen Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, uluslararası bir fuarda, ilk kez bu kadar çok sayıda yerli model sergilendiğini kaydetti. Eroldu, Fiat standında sergilenen 13 modelin 5’inin Tofaş’ın Bursa tesislerinde üretilen modeller olduğunun altını çizdi.

80 YENİ MODEL

Otomobil tutkunlarının merakla beklediği Paris Motor Show, dün önce kapılarını dünya basınına açtı. 1898’den bu yana düzenlenen dünyanın en eski organizasyonlarından biri olan fuar 16 Ekim’a kadar ziyaret edilebilecek. Frankfurt Otomobil Fuarı ile dönüşümlü olarak 2 yılda bir düzenlenen Paris Motor Show’da yaklaşık 80 yeni modelin dünya ve Avrupa lansmanı gerçekleştirildi. Bu yıl ‘Otomobili yaşayın’ sloganıyla düzenlenen şova Türk modellerin dışında elektrikli, hibrit ve hidrojenle çalışan alternatif yakıtlı modeller de damgası vurdu. Paris’te ilk kez görüceye çıkacak araçların 25’ini yüzde 100 elektrikliler oluşturdu. Fuarda dikkat çeken yeni modellerin arasında yeni Audi A5 Sportback, Q5, BMW’nin X3 ve X4 arasına konumlandıracağı yeni SUV’u X2, Citroen C3, konsept CXperience, Ferrari GTC 4 Lusso T, LaFerrari, Hyundai i30, Infiniti QX Sport, Kia Rio, Land Rover Discovery, Lexus UX, Mercedes AMG GT Roadster, MINI Clubman JCW, Nissan Micra, Peugeot 3008 ile 5008, Porsche Panamera, Renault’nun pick-up modeli Alaskan, makyajlı Koleos, Skoda Kodiaq, Suzuki SX4 S-Cross ve Toyota FCV Plus ilk kez tüketicilerle buluştu.

TOFAŞ 

Ve Avrupa’da sedanı yarattı

TOFAŞ, 1 milyar dolar  yatırımla Türkiye’de ürettiği 3 modelden oluşan Fiat Egea (Tipo) ailesinin tamamını Paris Otomobil Fuarı’nda sergiledi. Egea Projesi’nin Fiat Egea Sedan ve Hathchback modellerinin yanı sıra gelecek hafta ülkemizde satışa sunulacak olan Fiat Egea Station Wagon modeli Paris’in önemli “Türk işi” yenilikleri arasında yerini aldı. Tipo adıyla Avrupa pazarlarında yerini alan Fiat Egea model ailesi, Avrupa’nın en çok ziyaret edilen otomobil fuarında dünya basınının ilgi odağı olmayı başardı. Paris’te açıklamalar yapan Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, özellikle Avrupa’da Egea Sedan’ın beklentilerinin üzerinde talep gördüğünü belirterek, “Batı Avrupa’da sedan pazarını yarattık. Geçtiğimiz yıl toplam 50 bin adet sedan aracın satıldığı Batı Avrupa’da şimdiden 30 bin Egea Sedan satıldı.  Bizim, Almanya, Fransa, İngiltere, İtalya ve İspanya gibi ülkelere ihracat hedefimi ilk etapta 10 bin adetti ama şimdiden 3 katını aştık ve talep hızla büyüyor. Bursa fabrikamızda talebe yetişemiyoruz. Batı Avrupa’da sedan pazarı Tofaş sayesinde büyüyor. Bu yıl Egea ailesinden 120 bin adet ihracat hedefliyorduk ama beklemedeğimiz sedan talebi sayesinde 150 bin adetle kapatacağız.  2017 yılı hedefimiz ise 180 bin adet” dedi. Eroldu, Fiat Chrysler CEO’su Sergio Marchionne’nin Tofaş’tan övgüyle söz ettiğini belirterek, tüm Fiat dünyasında Tofaş’ı örnek gösterip, Tofaş modelinin başarısından bahsettiğini sözlerine ekledi.

OYAK RENAULT

Ev sahibinin Bursa gururu

PARİS Otomobil Fuarı’nın ev sahibi markalarından Fransız Renault, Bursa’da üretilen yeni Megane Sedan ve makyajlı Clio ile dikkat çekti. 200 milyon Euro yatırımla ortaya çıkan Megane Sedan’ın dünya lansmasına Oyak ile Renault’nun üst düzey yöneticileri tam kadro katılırken, otomobil büyük ilgi gördü. 7 yıl aradan sonra Türkiye’de yeniden üretilmeye başlanan aracın Avrupa’da büyüyen sedan pazarında ilgi görmesi bekleniyor. Oyak Renault yeni Megane Sedan’la 45 yılda 20’nci modelini bantlardan indirmiş oldu. Oyak Renault yeni Megane Sedan’dan toplam 500 bin adet üretmeyi planlıyor. Otomobil Türkiye’de Ekim ayında satışa sunulacak.

HYUNDAI ASSAN

3 modelinden 2’si İzmit’li

KORELİ otomotiv devi Hyundai’nin Paris fuarından sergilediği 3 yeni modelinden 2’si İzmit’te üretilen otomobillerinden oluştu. Hyundai Assan’ın İzmit fabrikasında üretilen yeni i10 ve i20’nin WRC versiyonu ziyaretçilerin beğenisine sunulurken diğer model ise yeni i30 oldu. A segmentinin lider modeli i10 da yeni görüntüsü, artan güvenlik ve teknolojik özellikleriyle dikkat çekti. Gövdesi İzmit’te üretilerek markanın Almanya’daki tesislerinde geliştirilen 2017 Hyundai i20 WRC de coupe karoseriyle ilk kez görücüye çıktı. Hyundai standında ziyaretçilerle bir araya gelerek yeni i10’un tanıtımını yapan Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kibar, bu yıl planlananın üstünde üretim yapıldığını dile getirirken markanın 233 bin adetle de yılı tamamlayacağını söyledi. Ali Kibar ayrıca, bu rakamın 100 bin adedinin i10 modeline ait olduğunu ve ihracat rakamının ise 210 bin adet şeklinde gerçekleşeceğini vurguladı.

HONDA

5 yıllık uyku bitti

HONDA Türkiye, baştan aşağıya yenilenen Civic Sedan’la gövde gösterisi yaptı. Honda Türkiye’nin Şekerpınar tesislerinde geçen hafta bantlardan inen otomobil ilk kez Paris’te görücüye çıktı. 8 Ekim’de ülkemizde satışa sunulacak yeni Civic’in fiyatı 75 bin 740 liradan başlayacak. Honda Türkiye Genel Müdürü Hideto Yamasaki, yeni Civic modeliyle çift vardiyaya geçtiklerini belirterek, “5 yıl sonra Honda Türkiye uykudan uyandı” dedi. Yamasaki, şunları kaydetti: “Bir vardiya iç pazara, ikincisi ihracat için çalışacak. Fabrikamızın kapasitesi 50 bin adet ama önümüzdeki yıl ihracat pazarlarının genişlemesiyle 70 bin adedi zorlayacağız. Yeni Civic’i Avrupa’nın yanı sıra Afrika, Ortadoğu’ya ihraç edeceğiz. Önümüzdeki dönemde Accord modelinin satılmayacak olması, yeni Civic Sedan’ın daha popüler olmasını sağlayacak. Yeni ürün markamıza büyük güç katacak.”  

TOYOTA

İlk kez Türkiye’de satışa sunulacak

TOYOTA Türkiye’nin 350 milyon Euro yatırımla yılın son çeyreğinde Adapazarı fabrikasında üretimine başlayacağı C-HR modeli görücüye çıktı. Japon üretici, Avrupa’da her yıl yüzde 40 büyüyen crossover segmentine Türkiye’de üretilecek yeni silahı C-HR ile hızlı giriş yapmaya hazırlanıyor. Yeni yatırımla fabrikanın kapasitesi 280 bin adede ulaşırken, araç 60’a yakın ülkeye ihraç edilecek. C-HR 14 Kasım’da dünyada ilk Türkiye’de satışa çıkacak. Toyota Satış ve Pazarlama CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota’nın crossover modeline büyük ilgi olduğunu belirterek, “CH-R’a şimdiden 1.500’den fazla sipariş geldi. Fabrikadan 15 bin araç istiyoruz ama Avrupa’dan da gelen yoğun talep nedeniyle ancak 8 bin adet alabiliyoruz. Adapazarı tesisini daha fazla araç almak için zorluyoruz” diye konuştu.

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle