Avrupa’nın ticari araç üssü Türkiye, Fransa’nın Lyon kentinde düzenlenen ticari araç fuarı Solutrans’a çıkarma yaptı. Fuar kapsamında, Ford Truck yüzde 90’a varan yerlilik oranıyla Eskişehir’de üretilen yeni çekici serisi F-LINE’ı tanıttı. Diğer bir yerli üretici BMC de TUĞRA ile fuardaydı. Türk treyler üreticileri ise neredeyse bir salonu kapattı. Fuarda ayrıca, sayıları hızla artan elektrikli kamyonlar da ön plandaydı.
#BMCAĞIR ticari araç sektörünün global markası Ford Trucks, geleceğin taşımacılık çözümlerine öncülük etme vizyonuyla katıldığı Avrupa Birliği’nin sıfır emisyonlu lojistik projesi Horizon Avrupa ZEFES (Zero Emission Freight EcoSystem-Sıfır Emisyonlu Taşımacılık Ekosistemi) kapsamında hidrojenle çalışacak ilk yakıt hücreli elektrikli (FCEV) F-MAX’i geliştirmek üzere kurduğu stratejik ortaklılara Ballard Power Systems’ı ekledi.
#Hidrojen YakıtHannover’de gerçekleşen dünyanın en büyük ticari araç fuarı IAA Transportation’a Türk firmalar elektrikli modelleriyle çıkarma yaptı. Anadolu Isuzu, Karsan, Otokar ve Temsa başta olmak üzere birçok yerli üretici çevreci çözümlerini dünyayla buluşturdu. Ford Otosan’ın Eskişehir’de geliştirdiği ve 2024’te üretmeye başlayacağı Türkiye’nin ilk elektrikli kamyonu ise katılımcılardan büyük ilgi gördü.
#IAA TransportationYerli üretici Ford Otosan, 575 milyon Euro bedelle ABD’li Ford’un Avrupa’daki 4 fabrikasından biri olan Romanya’daki Craiova fabrikasını satın aldı. Şirket böylece yurtdışında üretim yapacak ilk yerli ana sanayi otomotiv üreticisi olurken, Avrupa pazarının önemli SUV modeli Puma’nın da üretimini üstlenecek.
#FordYeni modellerinin teknik aksaklıklar nedeniyle rötarlı gelmesi sonucu 9 ayda satışları yüzde 44’e yakın düşen BMW, son çeyrekte gaza bastı. Yeni 3 ve bu ay satışa sunulan yeni 1 Serisi’nin desteğiyle son 3 ayda 3 bin adedin üzerinde satış hedefleyen BMW, makyajlı X1’in de devreye girmesiyle 2019’u kayıplarını azaltarak 8 bin 500 adetle tamamlayacak. Borusan Otomotiv CEO’su Hakan Tiftik, “2020 BMW yılı olacak” dedi.
#YazarAmerikan otomotiv devi Ford geçen hafta Brezilya’daki fabrikasını kapatarak Güney Amerika’da ağır ticari araç üretimine son verdi. Bu kararla birlikte Türkiye, Ford’un dünyadaki tek kamyon üretim ve geliştirme merkezi oldu. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Ağır ticari araçların eksenini Avrupa, Rusya ve MENA’ya kaydırmayı başardık. Bu bize büyük avantaj sağlayacak” dedi.
#GazetehaberleriKoç Holding Üst Yöneticisi Levent Çakıroğlu: "Son 5 yılda yaptığımız 35 milyar liralık yatırım, ülkemize duyduğumuz güvenin somut bir göstergesidir. Piyasadaki zorlu koşullara rağmen disiplinli yönetim anlayışımız, dengeli portföyümüz ve güçlü bilançomuzla başarılı finansal sonuçlara ulaştık. Şirketlerimiz uluslararası pazarlarda başarılı sonuçlar almayı sürdürdü ve ülkemize döviz kazandırmaya devam ettik" açıklamasında bulundu.
#Koç Holding8 yıl önce Amerikan otomotiv devi Ford’u ağır ticari araç pazarına yeniden girmeye ikna eden Ford Otosan, bu doğrultuda geliştirdiği yüzde 90’ı yerli ilk global kamyonunu (çekici) vitrine çıkardı. 500 milyon doları bulan yatırımla tamamen Türk mühendisler tarafından geliştirilen çekici Eskişehir’deki İnönü fabrikasında üretilecek. İsmi eylül ayında açıklanacak kamyona Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, ‘Big Boy’ takma adını verdi.
#Gazetehaberleri2017’de dolar bazında yüzde 15 büyüme yakalayan Arkas Lojistik, 2018’de yeni yatırımlara odaklandı. Ford Trucks ile tekrar iş birliği gerçekleştiren Arkas Lojistik, 60 adet Türk mühendislerin geliştirdiği ve Türkiye’de üretimi yapılan Ford Trucks 1848T ADR’li çekici satın aldı.
#FordKoç Holding’in bünyesindeki Otokoç, Avis Budget ile birlikte 455 milyon Euro yatırımla Yunanistan’ın en büyük araç kiralama şirketi Olympic Commercial’ı satın aldı. Yapılan satın almayla 32 bin araçlık parka sahip Yunan şirketin hisselerinin yüzde 80’i Otokoç, yüzde 20’si Avis Budget’in oldu.
#OtokoçFord Otosan, sıfırdan araç, motor ve aks geliştirme ve üretiminden sonra Türkiye’de bir ilke imza atarak tamamen Türk mühendisler tarafından ilk yerli şanzımanı da üretmeye hazırlanıyor. 49.5 milyon Euro yatırımla geliştirilen ilk yerli şanzıman 2020 yılından itibaren Ford Otosan’ın İnönü fabrikasında üretttiği tüm kamyonlarda kullanılacak. Böylece 50 ülkeye satılan kamyonlardaki yerlilik oranı yüzde 100’e yaklaşacak.
#Ford OtosanHavaların iyice soğumaya başladığı bugünlerde aracınızı kışa hazırlamak için elinizi çabuk tutun, yoksa hoş olmayan sürprizlerle karşılaşabilirsiniz... Bir sabah kalktığınızda otomobiliniz çalışmayabilir veya yolda ıslak zeminde zorluk çekebilirsiniz. Bunun şakası yok! Hem kendi hem çevrenizdekilerin hayatını tehlikeye atmayın. Bu konuda otomotiv markaları size destek olup, kış bakımları için kampanyaları devreye sokmuş durumda. O yüzden elinizi çabuk tutun.
#Toyota