Kovid-19, toplumun her kesiminin çalışma, eğitim, sosyalleşme süreçlerini uçtan uca değiştirdiği gibi, ödeme ve alışveriş alışkınlıklarına yönelik olarak da yeni normalleri gündeme getirdi. Ödeme sistemlerinde öne çıkan trendlerden söz ederken, temel olarak iki önemli eğilimin etkisini analiz etmemiz gerekiyor: Değişen tüketici davranışları ve finansal servislerin artan dijital dönüşümü. Bu hafta ödeme alanında öne çıkan son trendleri analiz ettim.
#Sanal Para2020'ye kadar tüm ülkeyi kapsaması beklenen sistemle halk, yüz tanıma, sosyal medya kullanımı ve yapay zeka teknolojileriyle puanlanacak. Pilot uygulamalarla kara listeye alınan 11 milyon 140 bin kişi hali hazırda uçağa binmekten, 4 milyon 250 bin kişi ise yüksek hızlı trene binmekten men edildi.Yüz tanımayla kırmızı ışıkta geçeni tespit ederek puan kıran sistemde, internetten çocuk bezi alan "sorumlu aile bireyi" olup puan kazanacak.Çin'de kamusal alanlardaki 176 milyon kamera sayısının, 2020'ye kadar iki katına çıkarılması bekleniyor.
#Çin YönetimiMastercard global ödeme çözümleri sunan bir teknoloji markası. Finansal kuruluşlara ödeme çözümleri ve ödeme teknolojileri sunan marka, 210 ülkede faaliyet gösteriyor. Kart sahiplerinin daha iyi hizmet vermelerine destek olurken, perakendecilere cirolarını artırabilecekleri, yeni satış kanalları yaratabilecekleri ürünler sunuyor, hükümetlere ise maliyet azaltıcı ve şeffaflığı destekleyen araçlarla yardımcı oluyor.
#MastercardBiyometrik kimlik tanımlama yöntemleri geliştirerek online ödemede güvenliği artırmaya çalışan Mastercard çareyi ‘selfie’de buldu. Haziranda uygulamaya geçmesi planlanan ‘Selfie Pay’ (selfie’yle ödeme) için şifre yerine sistem her seferinde fotoğrafınızı çekiyor. Böylece kimliğiniz doğrulandıktan sonra, ödeme gerçekleşiyor.
#Mastercard