Kırmızı Kampanya / Perakende kategorisinde “Metro Toptancı Market” ve Otomotiv, Yan Sanayi ve Aksesuar kategorisinde “Doğuş Otomotiv – Volkswagen” için hazırladığı çalışmalarla ödül kazanan Medina Turgul DDB Genel Müdürü Yasemin Altan, projelerinin hikayesini anlattı.
#Kırmızı ÖdülleriHurriyetemlak.com, 11. Altın Örümcek Web Ödülleri’nde ‘Seri İlan’ kategorisinin birincisi seçildi. Ayrıca Geçen sene Aile İçi Şiddete Son! Kampanyası’na bağış toplamak için hazırlanan mikrosite SiddeteKarsiYuzbinSms.com dün gece verilen Altın Örümcek Ödüllerinde STK/ Sosyal Sorumluluk başlığında birincilik ödülü aldı.
ART Grup Başkanı Özgü Sağlam, “Şirketler arazi ya da bir bina aldıklarında buna yatırım ama reklam bütçesine hâlâ harcama diyorlar. Oysa reklam kampanyalarına yapılan yatırımlar doğru stratejilerle desteklendiğinde şirkete katlanarak getiri sağlıyor” dedi. Bu yıl Kırmızı’da 2 ödül ve 9 başarı belgesi alan Medina Turgul DDB’nin Kreatif Direktörü Kurtcebe Turgul da, ödül alan bir ilanın işe yaramadığını görmediğini söyledi.
Reklamcılar Derneği, 2008’de toplam medya yatırımlarını 3.241 milyon lira olarak açıkladı. Bu pazar içinde basının, yani gazete ve dergilere verilen reklamların payı yüzde 31.9. Rakam çok ciddi. Öyleyse basın mecrasını kullanan reklamlarının kalitesini sorgulamak, ajansların bu reklamları üretirken bugünlerde hangi saikle hareket ettiğini anlamak pekâlâ hakkımız. Geçen hafta ödül töreni yapılan basın reklamlarının değerlendirildiği Kırmızı yarışmasının sonuçları bize bu konuda rehber olabilir. Çünkü Kırmızı’ya Türkiye’nin önde gelen, en çok iş çıkaran, sektörün temel direkleri sayılabilecek reklam ajansları katılıyor. Kırmızı’nın yaratıcılarına ve reklam sektörünün baş aktörlerine basın reklamlarının akıbetini, eğilimlerini ve aksayan yönlerini sorduk.
Volkwagen, tüm dünyada yayınlanan otomobil reklamlarını ödüllendiren IAAA (International Automotive Advertising Awards) yarışmasında Touareg ilanıyla gümüş, Touran ilanıyla bronz ödüle layık görülürken, ’Sevgililer Günü’ ilanıyla da Lürzer’s Archive dergisinde yer aldı.
17’nci kKristal Elma Ödülleri’nin finali önceki gece yapıldı. Toplam 950 reklamın yarıştığı Kristal Elma’da 35 ödül dağıtıldı. Basın dalında Tariş’le Concept, televizyon dalında Trabzonspor’la Medina Turgul DDB ve kampanyalar dalında Ford UEFA CL Futbol Jenerikleri ile Ogilvy&Mather büyük ödülü aldı.
<B>İKİ</B> hafta önce KKTC Başbakan Yardımcısı <B>Serdar Denktaş</B> aradı. <B>‘‘Türkiye'de KKTC'yi haritadaki küçücük şekliyle algılayanların sayısı fazla’’</B> dedi. <B>‘‘Bu nedenle sokaktaki insana </B>‘minnacık bir yer, verip kurtulalım, AB'ye girelim'<B> denince, bu söyleme inananların sayısı fazla oluyor’’</B> diye de ekledi.