O dünyanın en genç medya milyoneri... Çektiği YouTube videoları milyonlar hatta milyarlar izleniyor, üst üste üç yıldır kazandığı gelirle rekorlar kırıyor. Peki onun gibi yüz binlerce başka çocuk varken, Ryan Kaji'nin bu başarısının ardında ne yatıyor?
#Ryan KajiTeknoloji, pek çok sektör gibi dijital medya, reklamcılık ve dijital pazarlama alanlarını da şekillendiriyor. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2019 yılı hane halkı bilişim teknolojileri (BT) kullanım araştırması verilerine göre Türkiye’de internet kullanımı 2019 yılında 16-74 yaş grubundaki bireylerde yüzde 75,3 oldu. Mobil kullanımı ve E-ticarette de artış gözlemlendi. Her şeyi çok hızlı eskittiğimiz bu günlerde, dijital Darvinizm etkisi de giderek artıyor.
#Serap TorunKafalar, hatıralar, zihinlerdeki ve kalplerdeki yerler yine karıştı, darmadağın oldu. Bütün bunlara bir belgesel yol açtı. 7-12 yaşları arasında, Neverland malikânesinde geçirdikleri süre boyunca zamanın ‘pop kralı’ Michael Jackson tarafından cinsel tacize uğradıklarını ‘Leaving Neverland’ adlı belgeselde itiraf eden Wade Robson ve James Safechuck sadece Jackson’ın kültürel mirasını değil, bilinen şöhret tarihini de değiştirmek üzere. İtiraflar, eski suçlamaları yeniden gündeme getirmekle kalmadı; toplumun ‘putlaştırdığı’ star statüsünü de yeniden sorgulatmaya başladı. Şöhret matematiğini değiştirecek vakada neler yaşandı, yaşanmaya devam ediyor?
#Michael JacksonSiber güvenlik alanındaki son gelişmelerin yer aldığı McAfee Labs Tehditler Raporu: Eylül 2017’ye göre; zararlı yazılım Faceliker Trojan’ın elde ettiği başarı doğrultusunda Facebook önemli bir siber saldırı vektörüne dönüşüyor. Faceliker Trojan’ın etkisi ile birlikte yeni zararlı yazılımlar 2. çeyrek dönemde %67 oranında arttı. Sektörler bazında ise sağlık, kamu ve eğitim en çok saldırı alan sektörler oldu.
#McafeeTüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de online kanalda araştırma ve satışı fiziksel mağazada sonlandırma (ROPO) trendi hızla artıyor. Peki, yeniden hedefleme ile yapılan dijital reklamlarla fiziksel mağazadaki satışları artırmak mümkün mü?
#MağazaLondra’da tıraş olurken gördüğü ‘dijital reklam ekranı’ndan etkilenen ve sistemi Türkiye’de kuran Kaan Akın’ın şirketi, Sistem 9, bankalardan, akaryakıt ve fast food zincirlerine, GSM’cilerden, otellere, havayolu şirketlerine kadar 300 müşteri için 12 bin dijital ekranla ülke geneline yayıldı.