Hazır giyim ve perakende sektörünün duayen isimlerinden Abdullah Kiğılı son bir haftadır gündemde olan, “Bundan büyük kriz görmedik” sözlerine açıklık getirdi: “O, 4 ay önceki yorumum. Şimdiki farklı. 100 gün içerisinde sektörde benim de kimsenin de hayal edemeyeceği şeyler gerçekleşti. Banka faizlerinin ineceği söylenmişti, bu gerçekleşti. 6 ay önce bankalara hangi şirket giderse gitsin yüzde 24-25 yıllık faizle para alabiliyordunuz. Bu oran yüzde 11-12’ye düştü. Enflasyon iniyor. Ayrıca bizim satışlarımızın yüzde 80’ini kredi kartlarıyla yapılıyor. Kredi kartından aldığınızı paraya çevirmek istediğinizde ödediğiniz faiz miktarı yarıya indirildi. Perakende sektöründe ümit doğdu. Önümüz açıldı, moral motivasyon kazandık. Yurtdışında yeni yatırımlar yapıp, e-ticareti güçlendirmeye çalışıyoruz. Türkiye’de AVM’lerde doygunluk var.”
#GazetehaberiAVM’lerdeki Perakende Ciro Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2018 Temmuz döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında yüzde 22,4 artış kaydederek 273 puana ulaştı.
#TeknolojiSon yıllarda Türkiye hemen her konuda muhafazakarlar ve modernler olarak ikiye ayrılır oldu. Açıkçası, AVM turuma başlamadan evvel benim de kafamda “Buraya muhafazakarlar gider, şuraya modernler” önyargısı hakimdi. ‘MODERN’, KLASİK ve GENÇ adını taktığım İstanbul’daki 3 AVM’de 3 gün geçirdim. Sonuç: AVM’ler söz konusu olduğunda muhafazakar ve modern ayrımı yapılamaz. Sadece paralı ve az paralı ayrımı yapılabilir.
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, finansman sorunları nedeniyle planlanan AVM yatırımlarında 1-2 yıllık bir kayma olacağını belirterek, “Büyük bir ihtimalle 2010 için planlanan yatırımların gerçekleşmesi de 2011’e kayacak. Ancak yabancı yatırımcılar için Türkiye hala cazip bir ülke. Gelecek beş yıllık dönemde Türkiye’nin yabancı yatırımcı için cazibesini koruyacağına inanıyoruz. Ancak bu önümüzdeki 1-2 yıl için yabancı yatırımcılardan yeni yatırım beklemeyelim” dedi.