113 merkeze Beyaz Kod

Güncelleme Tarihi:

113 merkeze Beyaz Kod
Oluşturulma Tarihi: Mart 28, 2016 22:59

Sağlık Bakanlığı, şiddet gören personelin 7 gün 24 saat ulaşabileceği 113 çağrı merkezi için yeni bir yazılım hazırlattı.

Haberin Devamı

Sağlık Bakanlığı, kapsamlı hale getirilen ‘Hukuki Yardım ve Beyaz Kod Uygulaması’ ile ilgili yeni bir genelge yayınladı.

Halihazırdaki uygulamada, başvurular sırasında kayıt altına alınan bilgiler, hukuki yardım için il koordinatörü olan avukata gönderiliyordu. Yeni genelgeyle, sağlıkçılara yönelik şiddet kayıt altına alınıp, risk analiz raporlarının hazırlanabilmesi için “Beyaz Kod Yazılım” sistemi geliştirildiği belirtildi. Bu yazılımla bilgiler, elektronik ortamda kayıt altına alınacak, veriler işlenecek ve ilgililerin tüm süreci takip edebilmesi sağlanacak.

İL KOORDİNATÖRLÜKLERİ

Bu kapsamda ‘İl Beyaz Kod Koordinatörlükleri’ kuruldu. Şiddet, mağdur sağlık çalışanı ya da Çalışan Hakları Güvenliği Birimi’nce ‘Beyaz Kod Yazılımı’na işlenecek. Çalışan Hakları ve Güvenliği Birimi gerekli belgeleri il koordinatörüne iletecek. İl koordinatörü, başvuru ‘beyaz kod’ kapsamında ise belgelerin asıllarını temin edip savcılığa ulaştıracak. Tüm bu süreç elektronik ortamda kayıt altına alınacak. Sisteme sağlık kuruluşlarında çalışanlar üye olabilecek.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!