Rehberlik hedefleri

Güncelleme Tarihi:

Rehberlik hedefleri
Oluşturulma Tarihi: Ekim 11, 2018 01:34

Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, CHP Milletvekili Ömer Fethi Gürer’in okullarda yaşanan şiddet olayları ve bu olayların önlenmesine yönelik çalışmalara ilişkin soru önergesini yanıtladı.

Haberin Devamı

Sınıf rehberlik etkinliklerine değinen Bakan Selçuk, öğrencileri şiddet olaylarına karşı korumak, gelişimlerini desteklemek için hazırlanan sınıf rehberlik etkinliklerinin kazanım hedeflerini eğitim düzeylerine göre şöyle aktardı:

Anaokulu: Öğrencilere bir olay ya da duruma ilişkin duygularını açıklamalarını, her bireyin özel alanı olduğu bilgisini, zorbalıkla karşılaştığında yapılması gerekenleri, hak ve sorumluluklarının neler olduğunu, kendisini üzen durumları başkasıyla paylaşmanın önemini kazandırmaya yöneliktir.

İlkokul: Öğrencilerin kendi olumlu özelliklerini fark etmeleri ve ifade edebilmeleri, kendilerini tehlike oluşturacak durumlardan korumaları, zorbalıkla karşılaştıklarında kimden yardım alabileceklerini bilmeleri, okula ilişkin duygularındaki değişimi sorgulayabilmeleri, yapmaktan hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları faaliyetleri ifade edebilmeleri ve dış ortamdan kendilerine gelebilecek zararları önleyebilmeleri hedeflenmektedir.

Haberin Devamı

AKRAN BASKISIYLA BAŞ EDEBİLMEK

Ortaokul: Öğrencilerin bedensel değişimlerini fark etmeleri, gerektiğinde reddetme davranışı göstermeleri, kişisel-sosyal ve eğitsel sorunlarla karşılaştığında nereden ve nasıl yardım alabilecekleri ve akran baskısıyla nasıl baş edilebileceklerini bilmeleri, başkalarıyla girdikleri iletişimi değerlendirebilmeleri ile kitle iletişim araçlarından uygun biçimde yararlanabilmenin önemine ilişkin bilgi ve becerileri kazanabilmelerini amaçlamaktadır.

Lise: Öğrencilerin kurdukları ilişkileri analiz etme ve akran baskısıyla baş edebilme becerileri, kendilerini zararlı alışkanlıklardan korumaları, eğitsel-kişisel-sosyal sorunlarla karşılaştıklarında yardım alabilecekleri birimlere başvurabilmeleri, toplumu ve dünyayı ilgilendiren ortak sağlık sorunlarından haberdar olmaları ve tedbirler konusunda donanım sahibi olmaları, kişisel değerlerine, inançlarına ve tutumlarına uygun olmayan isteklere iletişim becerilerini kullanarak karşı koymaları amaçlanmaktadır.”

BAKMADAN GEÇME!