GeriEğitim Öğretmen yerine okula performans
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Öğretmen yerine okula performans

Öğretmen performans sisteminden vazgeçen Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ‘okul performansı’ uygulayacak. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, yeni modelle eğitim kurumlarının MR’ının çekileceğini ve tüm okulların Ankara’dan cep telefonundan izleneceğini açıkladı.

Öğretmen yerine okula performans

TBMM Plan Bütçe Komisyonu’nda önceki gün milletvekillerinin sorularını yanıtlayan Bakan Selçuk, özetle şunları söyledi:

TABLET ÖNCELİKLİ DEĞİL: (FATİH Projesi) FATİH Projesi kapsamında toplam 3.4 milyar lira harcamışız. Bu harcamanın yüzde 22’si tabletlere, yüzde 30’u dijital altyapıya ve yüzde 48’i de akıllı tahta kurulumlarına harcanmış. Eğitim bilimiyle uğraşan birisi olarak tabletin çok öncelikli olduğunu düşünmüyorum.

YÖNETİCİYE AKREDİTASYON: İlçe, il, şube ya da okul müdürü için sınavlar gelecek. Bütün okullarımızın yöneticilerine akreditasyon getireceğiz.
m OKUL PERFORMANSI: Öğretmen performansının uygulanmayacağını kamuoyuna duyurduk ama okul performansı uygulayacağız. Fakat rekabet amaçlı değil. Sadece okulun MR’ını çekmek anlamında. Online, her okulu Ankara’dan cep telefonumuzdan izleyip neye ihtiyacı var anlık göreceğiz.

TAM GÜNDE İSTANBUL SIKINTILI: Tam gün eğitime geçme konusunda en büyük sıkıntı İstanbul. İki sene içinde İstanbul’un tamamında bu sorunu halledebiliyoruz. Tam gün eğitimi Türkiye’nin yaklaşık yüzde 80’inde bir sene içinde halledebiliyoruz.

KIZ-ERKEK OKULLARININ SAKINCASI YOK: Temel yasada karma eğitimin esas olduğu net ifade ediliyor. Cumhuriyetimizin başından beri Osmanlıdan beri ayrı okullar var. ‘Türkiye’deki bütün okulların karma olmasından vazgeçilecek’ bunu oturup konuşmaya gerek yok, niyet de yok çaba da yok. Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’nin de kız çocuklarının okula gönderilmeme riskinden dolayı desteklemesinin arkasında yatan olumlu niyet neyse, bugün bazı okulların erkek-kız okulu olarak düzenlenmesi bütün dünyada olduğu gibi çeşitlendirme anlamında. Bir eğitimci olarak söylüyorum benim için sakınca yok.

KÖY ENSTİTÜLERİ GELİŞTİRİLEBİLİR: Türkiye’de özgün bir modelin geliştirilmesine güzel demek niye sıkıntı olsun? Benim açımdan bir sıkıntı değil. Bu model güzel bir model ve evrilip geliştirilebilir de bir model. Ancak bazı kişilerin kendi dünya görüşlerini çocuklar üzerinden politizasyona sokmasını doğru bulmuyorum. Ben çocuğumu vereceğim köy enstitülerine, ‘Adam olsun, vatana millete hayırlı olsun’ diyeceğim ama oradaki bazı kişiler, ‘Ben Helen kültürünü benimsiyorum’ dediğinde karşıyım. ”


Yorumları Göster
Yorumları Gizle