GeriEğitim Gelecek hedeflerinizi belirleyin
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    0
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Gelecek hedeflerinizi belirleyin

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sonuçları açıklandı. Adaylar, tercih yaparken hayatlarının önemli bir dönemecinde bulunduklarının bilincinde olmalı. Doğru kararı vermek için öncelikle geleceğe dair hedeflerini belirlemeleri gerekiyor.

Gelecek hedeflerinizi belirleyin

Üniversite adayı öğrenciler şüphesiz ki önemli bir karar süreci eşiğinde. Bu süreçte en önemli risk kararsız kalmak. Hayatı bir yolculuk olarak ele alırsak, üniversite tercihi bu yolun en önemli kavşak noktalarından biri. Adaylar tercih yaparken hayatlarının önemli bir dönemecinde bulunduklarının bilincinde olmalı. Doğru kararı vermek için öncelikle geleceğe dair hedeflerini belirlemeleri gerekiyor. Öncelikle adayların ilgilendikleri alanları belirlemeleri, hedeflerini netleştirmeleri iyi bir başlangıç olacaktır. Önemli olan tercih ettikleri üniversitenin kazandıracağı donanımın ileride alan ve uzmanlık değişimine açık olacak özellikler kazandırması. Adaylar kendilerine meslek baskısı yapmadan, bireysel yetkinlik ve ilgi alanları doğrultusunda bir seçim yapmalı ve bu seçimi bir son değil bir başlangıç olarak değerlendirmeli.

KÜRESEL REKABETE UYUMLU BAKIŞ AÇISI
Dünya artık, siber sistemler, yapay zekâ, büyük veri eşliğinde gelişen ‘ileri akıllı toplum’ kavramını konuşuyor ve yaşıyor. Gençlerimiz, yeni koşullara adapte olarak kendilerini yeteneklerine en uygun disiplinlerde yetiştirmek ve geleceğe hazırlanmak zorunda. Eğitim kurumlarının bu çok yönlü, disiplinli, küresel rekabete uyumlu bakış açısına sahip olmaları kritik önem taşıyor. Bireylerin bir meslek alanında başarılı olmalarının ötesinde yenilikçi, değişimleri okuyabilen, analitik, çözüm odaklı ve esnek olmaları artık bir zorunluluk. Ancak, bu yaklaşımlar sağlam bir bilimsel temele dayanmadıkça yeniklikçi açılımlarla sonuçlanamaz. Bu nedenle tercih edilen akademik kurumun güçlü ve çeşitliliğe sahip temel bilimler üzerine kurgulanmış olması en çok dikkat edilmesi gereken özellik. Boğaziçi Üniversitesi olarak öğrencilerimizi ‘Yarından Sonrasına’ hazırlamak için onları meslek sahibi bireyler yapmanın da ötesinde, küresel ortama uyum sağlayabilen, evrensel değerlere sahip, açık fikirli, analiz yeteneği gelişmiş ve toplumsal sorumluluklarının bilincinde bireyler olarak yetiştirmeyi çok önemsiyoruz.

PROF. DR. MEHMED ÖZKAN KİMDİR?
1964 Eskişehir doğumlu olan, Prof. Dr. Mehmed Özkan, 1986'da Boğaziçi Üniversitesi Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü'nü onur derecesiyle tamamladıktan sonra, yüksek lisans ve doktora çalışmalarını ABD’de, Vanderbilt Üniversitesi Elektrik Mühendisliği Bölümü'nde sürdürdü. Akıllı Robotlar ve Robotik Cerrahi alanlarında yüksek lisans (88) ve doktora (91) çalışmalarını tamamladı.

Vanderbilt Üniversitesi'ndeki yüksek lisans çalışmaları boyunca, Özkan araştırma görevliliğinin yanısıra ABD-NIH ve Japon endüstrisine yönelik projelerde de görevler üstlendi. Aynı dönemde Vanderbilt Üniversitesi 'Akıllı Robot Laboratuvarı – Intelligent Robotics Laboratory' yöneticiliği görevini yerine getirdi. Doktora çalışmaları sırasında, Vanderbilt Üniversitesi Tıp Merkezi (VUMC), Nörolojik Cerrahi Anabilim Dalında, stereotaktik ve robotik cerrahi planlama sistemlerinin geliştirilmesinden sorumlu araştırma görevlisi olarak çalıştı. Doktora sonrası çalışmalarını yapmak üzere, 1992'de Tokyo’ya geçen Özkan, araştırmalarına Bridgestone, Japonya, Mekatronik Bölümü'nde üst düzey araştırmacı olarak devam etti. Burada yapay sinir ağlarının robot kontrolü amacıyla kullanılmasının öncü çalışmalarından birini gerçekleştirdi.

1995'de Boğaziçi Üniversitesi'ne dönen Özkan, akademik çalışmalarına Biyomedikal Mühendisliği Enstitüsü Biyomedikal Elektronik Anabilim Dalında devam etti. 2007'de Boğaziçi Üniversitesi Eğitimde Üstün Başarı ödülü alan Prof. Özkan, Biyomedikal Mühendisliği alanında mezun olan 40’ın üzerinde yüksek lisans öğrencisinin ve beş doktora öğrencisinin tez danışmanlığını yaptı. Yazarları arasında yer aldığı 84 akademik yayını, 653 atıf aldı. Çok sayıda araştırma projesinin yürütücülüğünü yapan Özkan, 20’den fazla sanayi projesinde hakemlik ve izleyicilik görevi aldı.

2005-2012 yılları arasında TÜBİTAK-TEYDEB-ELOTEG Yürütme Komitesi üyesi olan Özkan, 2012-2015 yılları arasında TÜBİTAK TEYDEB-TEMEG yürütme kurulu üyeliği yaptı. 2012-2015 arası Avrupa Komisyonu FP7 ve H2020 programları kapsamında Robotik alanında proje değerlendirme komisyonlarında görev aldı. 2015-2016’da KÜSİ İstanbul Çalışma Gurubu temsilcisi, 2012-2016 Türk Patent Enstitüsü Marmara Bölge Koordinatörü görevlerini yürüten Özkan, 2017'de TÜBA üyesi oldu.

1995 ile 2016 arasında Boğaziçi Üniversitesi Biyomedikal Mühendisliği Enstitüsünde Müdür Yardımcılığı; 2012-2016 Boğaziçi Üniversitesi Teknoloji ve İnovasyondan sorumlu Rektör Danışmanlığı, 2016 Boğaziçi Üniversitesi Rektör Yardımcılığı yapan Özkan, 2016’dan bu yana Boğaziçi Üniversitesi Rektörü olarak akademik görevine devam ediyor.  Rektörlük göreviyle ilgili olarak Boğaziçi Üniversitesi Vakfı ve Boğaziçi Üniversitesi Teknopark AŞ Yönetim Kurulu Başkanı. Özkan, Ekim 2018’den beri TÜBİTAK Yönetim Kurulu üyesi. Mehmed Özkan aynı zamanda Türk Japon Üniversitesi Mütevelli Heyeti üyesi.

Haber Yorumlarını Göster
Haber Yorumlarını Gizle