Beceri atölyeleri için standart arayışı

Güncelleme Tarihi:

Beceri atölyeleri için standart arayışı
Oluşturulma Tarihi: Aralık 18, 2018 16:55

2023 Eğitim Vizyonu hedefleri kapsamında okullarda kurulacak ‘Tasarım-Beceri Atölyeleri’ için çalışmalar başladı. Ankara’da yapılan ‘Ortaöğretim Kurumlarında Tasarım-Beceri Atölyeleri Kurulması Toplantısı’nda akademisyenler, STK temsilcileri, okul yöneticileri, öğretmenler ve bakanlık temsilcileri atölyelerin alan ve standartlarının belirlenmesi amacıyla bir araya geldi.

Haberin Devamı

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından 2023 Eğitim Vizyonu’nda yer alan hedefler kapsamında, 10-12 Aralık arasında Ankara Başkent Öğretmenevi’nde ‘Ortaöğretim Kurumlarında Tasarım-Beceri Atölyeleri Kurulması Toplantısı’ yapıldı. Ortaöğretim Genel Müdürlüğü’ne bağlı okullarda kurulacak tasarım-beceri atölyelerinin alan ve standartlarının belirlenmesi amacıyla akademisyenler, STK temsilcileri, okul yöneticileri, öğretmenler ve bakanlık temsilcileri bir araya geldi. Toplantıya Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Mustafa Safran da katıldı.

‘ÖĞRENCİLERİN KENDİLERİNİ GELİŞTİRMELERİNİ SAĞLAMALIYIZ’
Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Safran, "Tasarım ve beceri atölyelerine bakışımızda tek tip bir atölye anlayışımız olmamalı. Çocuklarımızı bütüncül bir anlayışla yetiştirmemiz gerekiyor. Bu bütüncül yapıda bilim, sanat, spor, kültür ve temel yaşam becerilerine yönelik atölye içerikleri tasarlamalı ve buralarda öğrencilerimizin kendilerini geliştirmelerini sağlamalıyız. Mevcut uygulamalarda birçok atölye örneği bulunuyor. Bu örneklerin her birini temsilen katılımcıları toplantıya davet ettik” dedi.

Haberin Devamı

Safran, toplantının amacının örnekleri dinlemek ve bu alanda akademik çalışma yapmış öğretmenlerin tespit, öneri ve tavsiyeleri doğrultusunda lise seviyesine en uygun tasarım ve beceri atölyesi yapısını kurgulamak olduğunu belirtti.

ÖRNEK SUNUMLAR GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Toplantının birinci gününde bakanlık temsilcileri, akademisyenler, STK temsilcileri ve öğretmenler tarafından dünyadan ve ülkemizden Tasarım-Beceri Atölyeleri örnekleriyle ilgili sunumlar gerçekleştirildi. İkinci ve üçüncü günlerinde ise okul türlerine göre hangi alanlarda Tasarım-Beceri Atölyeleri’nin kurulacağı, standartlarının belirlenmesi (fiziksel altyapı, malzeme listesi), yöneticiler, öğretmenler ve öğrencilere verilecek tasarım-beceri eğitimleri ve okullarda bu atölyelerin kullanımı konularında grup çalışmaları yapıldı.

BAKMADAN GEÇME!