Türkiye'nin en iyi köşe yazarları en güzel köşe yazıları ile Hürriyet'te! Usta yazarlar ve gündemi değerlendiren köşe yazılarını takip edin.

Bilgiye çabuk ulaşan krizde ayakta kalır

<B>ABD'</B>li bilişim devi EMC Corporation'ın Türkiye Genel Müdürü Cem Fındıklıoğlu, Türkiye tarihinin yaşadığı en ciddi krizde, bilgiye çabuk ulaşan ve teknolojiyi kullanabilen firmaların ayakta kalabileceğini söyledi. Fındıkoğlu, ‘‘EMC, Türk pazarına uzun vadeli bakıyor’’dedi.

WALL Street'in harika çocuğu olarak tanınan ABD'li bilişim devi EMC Corporation'ın Türkiye Genel Müdürü Cem Fındıkoğlu, Türkiye tarihinde yaşanan bu en ciddi krizde, elindeki verileri ve teknolojiyi kullanabilen firmaların yaşama şansının fazla olduğunu söyledi. Özellikle kriz dönemlerinde firmaların sahip olduğu bilgiyi koruması ve elindeki verilere en kısa sürede ulaşabilmesinin önemine dikkat çeken Fındıkoğlu, ‘‘İşletme maliyetini azaltabilen, rakiplerinden önce bir ürünü piyasaya sunabilen, zamandan tasarruf sağlayabilen ve teknolojiyi kullanabilen firmalar ayakta kalabilme şansını yakalayabilir’’ dedi.

EMC Corporation'un krize rağmen Türkiye'ye yatırımlarına devam ettiğini belirten Cem Fındıkoğlu ile veri toplamanın şirketler için öneminin yanısıra EMC'nin krizdeki Türkiye'ye bakışını konuştuk.

* Kriz veri toplama sektörünü etkiledi mi?

- Ekonomik krizden her sektör belli ölçüde payını aldı. Teknoloji sektörü de bundan etkilendi. Biz kurumsal pazara hitap ediyoruz, tabii bu pazarda da bir yavaşlama sözkonusu oldu. Kurum genelinde bilgilerin depolandığı ve bilgi adreslerinin olustuğu ürünler satıyoruz. Kurumların sahip olduğu ve sakladığı bilgi hacmi gün geçtikçe artıyor. Bu yüzden biz son kullanıcıya hitap eden sektörlerden çok daha az etkilendik.

* EMC krizi nasıl değerlendiriyor?

- EMC olarak bunu geçici bir dönem olarak görüyoruz. Türkiye bundan önceki dönemlerde de defalarca kriz ortamı yaşadı. Son krizde içinde bulunduğumuz ortamı ve ülkenin gerçeklerini ana firmamıza çok iyi anlatma fırsatı bulduk. Onlar da krizin boyutunun büyük olması nedeniyle Türkiye'yi çok yakından takip ediyorlar. Bu sürecin geçiş dönemi olduğuna inanıyorlar. Türk pazarına uzun vadeli bakıyorlar. Yatırımlarımızı her geçen gün ölçülü oranda artırmaya devam ediyoruz. Ankara şubemizi kriz döneminde açtık.

* Zor dönemlerde firmalara teknolojinin katkıları neler olabilir?

- Bir takım şeylerin yanlış gittiğini biliyoruz. Ancak yanlışları düzeltmek için maalesef böyle sıkıntılı dönemler yaşamak gerekiyor. Ateşin söndürülmesi gereken bir dönem yaşıyoruz. Altyapı iyileştirilebilirse, dünyadaki teknolojilerin çok daha rahat Türk tüketicilerine ulaşması sağlanabilir. Bugün internet herkesin hayatını kolaylaştıracak bir yapıya sahip ama altyapı yeterli olmadığı için yeterince yararlanamıyoruz. Kriz dönemlerinde yatırımları azaltmak yerine, imkanların daha verimli kullanarak krizden çıkış sürecinden sonra Türkiye'nin yeniden yapılanmasında önemli bir rol oynamak gerektiğine inanıyoruz.

* Firmalara ne gibi avantajlar sunuyorsunuz?

- Özellikle kriz dönemlerinde firmaların sahip olduğu bilgiyi koruması ve elindeki verilere en kısa sürede ulaşabilmesi çok önemli. EMC teknolojisi kullananlar, rakiplerinden daha önce bir ürünü piyasaya sunma şansını yakalayabiliyor. İşletme maliyetlerini azaltabiliyor ve zamandan tasarruf sağlıyor. EMC, şirketlere veri saklama depolama sistemleri, disk ve kablolardan oluşan fiziksel bir ortam sunuyor. Kurumları bir yazılımla risklere karşı koruyor. Bilgiye en hızlı ulaşan, bu bilgiyi en iyi şekilde kullanan ve bundan çok değişik ürünler üreten şirketler liderliğe oynama şansına sahip oluyor. Giderek artan verilerin çok hızlı ulaştırılması, çok hızlı kararların alınması ve bunların hızla ciroya dönüştürülmesi önemli.

* EMC'nin Türkiye'de hedeflediği pazar payı nedir?

- EMC, kurumsal veri depolama sektöründe dünya genelinde yüzde 30 pazar payına sahip. Türkiye'de ise bu oran yüzde 15-20 arasında değişiyor. Krizi bir yana bırakırsan, hedefimiz dünyadaki yüzde 30'luk pazar payını Türkiye'de de yakalamak. Ancak krizden dolayı teknoloji pazarı küçüldü.

* Türkiye'deki müşterileriniz hangi sektörlerden?

- Resmen EMC teknolojisi kullanan 30 kurumsal müşterimiz var. Bizim sunduğumuz teknolojiyi tercih eden firmalar 7 gün 24 saat boyunca bilgiye her an ulaşabilmesi gereken büyük ölçekli ve veri kapasitesi çok kurum ve kuruluşlar. Örneğin bunların 14'ü finans kuruluşu. Türkiye'nin en büyük iki GSM operatörü de bilgilerini EMC teknolojisiyle depoluyor. Bilgiye ulaşamama gibi bir riski asla taşıyamayacak olan kuruluşlar bizimle çalışıyor.

Şirket verilerini saklıyoruz

* EMC'nin sunduğu sistemin özelliği nedir?

- Günümüz şirketlerinin en önemli sorunlarından biri, şirket bünyesinde toplanan verilerin saklanması. Şirketlerde risk faktörünü aza indirgeyen EMC'nin ürettiği akıllı makinelerin dünyada benzeri yok. Şirketlere ait verilerin toplandığı akıllı EMC makineleri, dünyanın neresinde olursa olsun, makineye dolayısıyla içerdikleri veriye zarar verebilecek her türlü değişikliği fark edebilecek gelişmiş sensorlara sahip. Bu alıcılar sayesinde içinde bulundukları ortamın sıcaklık değişimini bile fark eden makine, en ufak bir tehlike anında EMC'nin İrlanda üssünü ya da Amerika'yı otomatik arıyor, Makine onarılmayı beklemiyor, üsleriyle konuşarak uzaktan kumanda yöntemiyle sorun çözülüyor.

CEM FINDIKOĞLU

EMC Türkiye Genel Müdürü Cem Fındıkoğlu, 1968 İstanbul doğumlu. 1990 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği'nden mezun oldu. 1991'de İstanbul Üniversitesi Uluslararası İş İdaresi MBA sertifika programını bitirdi. İş hayatına 1993 yılında NCR Corporation'da başladı. Daha sonra adı AT&T Global Enformasyon Çözümleri olarak değişen şirkette 1996'ya kadar ürün müdürü olarak çalıştı. 1996 yılında Oracle'a geçti. 1999'un ilk aylarında EMC Corporation Türkiye Satış Müdürü oldu. Kasım 2000'de de yeni oluşturulan EMC Corp. Türkiye Genel Müdürlüğü'ne getirildi.
X