‘60 milyon turist için turizm 12 aya yayılmalı’

Güncelleme Tarihi:

‘60 milyon turist için turizm 12 aya yayılmalı’
Oluşturulma Tarihi: Mart 07, 2024 12:45

Dünyanın en büyük turizm fuarı ITB dün akşam sona erdi. Sektör takipçilerine göre koronavirüs salgınından sonra en hızlı toparlanan sektör turizm oldu. Fuara katılımcı ülke ve şirket sayısı salgın öncesi döneme ulaştı. Fuara katılan Türk turizmciler en çok katılım payının yüksek olmasından şikâyet etti.

Haberin Devamı

ITB’de bu yılın gözdesi Arap ülkeleri oldu. Son yıllarda sekülerleşme yolunda açılımlara imza atan Suudi Arabistan, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da gösterişli stantlarıyla dikkati çekti. Aynı şekilde BAE, Katar ve Ürdün de görünürlüklerini ciddi şekilde artırdı. Bu yılın konuk ülkesi olan Umman da doğal olarak ITB’nin öne çıkan ülkesi oldu. Turizm, hiç şüphesiz ki, Türkiye’nin en güçlü olduğu sektörlerden biri. Ancak Türkiye, fuara son yıllarda daha da küçülerek katılıyor. Önceki yıllarda geleneksel olarak yer aldığı 3.2 holünün neredeyse dörtte üçünü kaplayan, şovları ve gösterişli stantlarıyla dikkati çeken Türkiye, geçen yıl 3.2’nin yarısında yer aldı. Türkiye bu yıl, tasarım açısından daha doyurucu görüntü verdi.

‘60 milyon turist için turizm 12 aya yayılmalı’

Haberin Devamı

NİTELİKLİ TURİZM
İstanbul Seyahat Acenteleri Tanıtım ve Geliştirme Yönetim Kurulu Başkanı Aylin Kopan Özsavaş, 18 yıldır ITB’ye aralıksız katılan en eski turizmcilerden. Katılım payı artışları nedeniyle fuara katılan Türk seyahat acentelerinin sayısının düştüğünü belirten Özsavaş, şunları söyledi: “Önceki yıllarda Türkiye standımız çok büyüktü. Katılımcılar ciddi oranda düştü. Sebebinin ekonomik olduğunu düşünüyorum. Seyahat acenteleriyle tur operatörlerini aynı kefeye koymamak gerekir. Türkiye içinde 3 metrekarelik alanda stant kuran acenteler orta ölçekli seyahat acenteleridir ve onlarda azalma var. Orta ölçekli seyahat acenteleri bizim aslında nitelikli turist dediğimiz kitleyi ülke getiren acenteler, kültür turu yapan acenteler. Stant bedellerinin yüzde 100’den fazla artmış olması ana sebep. Türkiye açısından otel ağırlıklı katılım var. Turizmde ülkeyi seyahat acentesi pazarlar. Bizim ülke turizmini 12 aya yaymamızın çıkış noktası budur. Ancak nitelikli turistte düşüş var. Ülkemiz turizmde git gide pahalılaşıyor. Eskiden ucuz ülke konumundaydık şimdi niteliği artırmadan pahalı ülke oluyoruz.”

‘60 milyon turist için turizm 12 aya yayılmalı’

Haberin Devamı

MEZOPOTAMYA TANITIMI
GAP Bölge Kalkınma İdaresi de bu yıl ilk kez ITB’ye katılarak bölgenin turizmini tanıtmak amacıyla stant açtı. Mezopotamya çatısı altında yeni bir tanıtım stratejisi geliştirerek bölgenin yurt dışında da tanıtılması hedefleniyor. Kalkınma İdaresi Başkanlığı’ndan Kasım Bağlam, ITB’nin B2B görüşmeler açısından önemli olduğunu belirterek, Güneydoğu’nun tarihi ve coğrafi tanıtımının öncelikli hedefleri arasında yer aldığını kaydetti: “Markamız yeni. Gerek Şanlıurfa gerekse Gaziantep il bazında katıldı. Ancak Mezopotamya, tüm Güneydoğu Anadolu’yu ilgilendiren bir proje. Bir şemsiye görevi görüyor. Çatı görevi görecek bir farklılaşma stratejisiyle görünür olmamız gerekiyor. Bundan sonraki etkinliklerimizde bölgedeki seyahat acenteleriyle birlikte bir yapılanma içinde olmak gerekiyor. Burada daha büyük bir stantla tanıtım yapmamız gerektiğine inanıyorum. Hedefimiz sürdürülebilirlik adına daha fazla nitelikli turist çekmek. Bize gelen turistlerin önemli bir bölümü Avrupalı ve özellikle Alman. Onun dışında Japon turistler de çok. Bölgemizde UNESCO listesine girmiş 3 tarihi mekân var. Bunları değerlendirerek tanıtımımızı çeşitlendirmek istiyoruz.”

‘60 milyon turist için turizm 12 aya yayılmalı’

Haberin Devamı

‘KÜLTÜR TURİZMİ ÇOK ÖNEMLİ’
TÜRSAB Yönetim Kurulu Üyesi Mehmet Akyıl ise Türkiye’nin 2024’te bir önceki yıla göre daha fazla turist alacağına inandığını söyledi: “Türkiye’de deniz, güneş, kum turizmine ciddi bir talep var ancak kültür turizminde o gelişme yaşanmıyor. Turizmin 12 aya yayılmasıyla ilgili çalışmalar yapılması lazım. Cumhurbaşkanımızın hedef koyduğu 60 milyon turist için turizmin 12 aya yayılması gerekiyor. Bu noktada kültür turizmi çok önemli bir rol oynuyor. Bahar aylarında en çok talep edilen turizm şekli. Sadece İstanbul’la değil, bunun Güneydoğu’su var, Mezopotamya’sı var, Kapadokya’sı var. Karadeniz kendi içinde başlı başına bir destinasyon. Kış aylarında kayak turizmi yapabilecek şehirlerimiz var. İşte bunların da öne çıkarılması gerekiyor. Türkiye’de turizm sektöründe fiyatların artması nitelikli turist geldiği anlamına gelmiyor. Enerjide ve işçilikteki pahalılık fiyatların artmasına neden oldu. Ancak önceki yıllarda turist başına 500-600 Dolar olan gelir şimdi yaklaşık 1000 Dolar’a çıkmaya başladı. Asıl katma değeri olan turizm, biraz da halka, esnafa yayılan turizmdir. Turizmi esnafa yayabildiğimizde turizm gelirimiz artacaktır.”

‘60 milyon turist için turizm 12 aya yayılmalı’

‘60 milyon turist için turizm 12 aya yayılmalı’


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!