Global pazarda hızla büyüyen bir Türk markası “DAMAT TWEEN” Londra’da

Güncelleme Tarihi:

Global pazarda hızla büyüyen bir Türk markası “DAMAT TWEEN” Londra’da
Oluşturulma Tarihi: Nisan 06, 2023 18:12

Türkiye’nin ilk gastronomi rehberi olan İncili Gastronomi Rehberi’nin İngilizce versiyonu ‘The Pearl Gastronomy Guide Türkiye’nin tanıtımını geride bıraktığımız haftada Londra’da, Rüya Restoran’da yaptık. Sevgili Müge Akgün’ün titiz çalışmaları sonucu hayata geçen bu özel gecede Türkiye’nin Londra Büyükelçisi Ümit Yalçın, Müsteşar Güneş Yeşildağ, Müsteşar Sezin Yeşildağ ve Londra Başkonsolosu Bekir Utku Atakan bizi yalnız bırakmayan isimler arasındaydı. 70’e yakın seçkin misafirin ağırlandığı gecenin destekçilerinden biri de Damat, Tween, D’S Damat markalarını bünyesinde barındıran Orka Grup’tu.

Türkiye’nin en büyük erkek hazır giyim üreticilerinden ve perakendecilerinden biri olan Orka Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, ORKA Holding Pazarlama Grup Başkanı Büşra Orakçıoğlu Biberoğlu ve ekibinin katıldığı gecede Süleyman Orakçıoğlu, küresel pazardaki yurtdışı açılımlarını ve 2023 hedeflerini bizlerle paylaştı. 

Bu yıl İngiltere ve Fransa'ya giriyoruz

Londra’da gerçekleştirdiğimiz özel röportajda Orka Holding bünyesindeki markaların bu yıl İngiltere ve Fransa’ya gireceğinin müjdesini veren Süleyman Orakçıoğlu, bu yıl Cumhuriyet’in 100’üncü yılı olduğunu belirterek “Bu yıl ayrı bir sorumluluğumuz var. Global coğrafyada markalarımızın bayrağını daha fazla ülkede gösterme sorumluluğumuz olduğunu düşünüyoruz.” diyor.

Global pazarda hızla büyüyen bir Türk markası “DAMAT TWEEN” Londra’da

2022’yi nasıl kapattınız?
Süleyman Orakçıoğlu: Süleyman Orakçıoğlu: Hareketli ve güzel bir yıl geçirdik. Bu hareketliliğin en büyük nedenlerinden biri yurtdışı açılımlarımız oldu. Üretimin çok değerli olduğu bir yıl yaşadık. 2005 ve 2015 arasında yaptığımız fabrika yatırımlarımız üretim kalitesi olarak dünya standartlarının üzerinde. Bu da bize bir güç verdi. Cirosal olarak baktığımızda ise bence karşılaştırma için 2019’u baz almak lazım. Biz 2019’a göre yaklaşık yüzde 300’ün üzerinde bir artış sağladık. Dolar bazında da 2019’un yüzde 10 üzerindeyiz. Kârlılığımız da arttı. 

Peki 2022’de sektör de büyüdü mü? Erkek giyim sektöründe nasıl bir tablo vardı bu sene?

Süleyman Orakçıoğlu: Yılın ilk 10 ayı bayağı yoğun geçti. Pandemi döneminde eşofman rahatlığındaki insanlar şimdi daha şık görünmek istiyor. Daha fazla gezmek, iyi görünmek ve enerjisini yükseltmek istiyor. İşleri en çok etkileyen parametrelerden biri de turizm. Yani biz hep ihracatı konuşuyoruz ama ben inanıyorum ki ülkemizde özellikle belli şehirlerde turistlerin yaptığı alışveriş, 10 milyar doların üzerine çıkmış durumda. Turizm sektöründeki iyileşme tekstil sektörüne de pozitif yansıyor.

Global pazarda hızla büyüyen bir Türk markası “DAMAT TWEEN” Londra’da

Damat Tween ile kadınların takım arkadaşlığı büyüyor

Davet için markanız Damat Tween’den bir takım seçtim. İş hayatımda, şık bir davette ve gündelik yaşantımda kadın koleksiyonunuzdan giyinmeyi seviyorum. Kadınlara özel hazırladığınız koleksiyon ile artık kadın şıklığında da öncü markasınız. Bu yıl kadın koleksiyonunuzda da yenilikler olacak mı?

Oversize ve maskülen kalıplarımızla kadın müşterilerimizi daha özgüvenli, daha özgür göstermeye bu yıl da devam edeceğiz. Kadınlar Damat’ı sevdi. Bu yıl koleksiyondaki ürün sayısını arttıracağız. 

2022 yılında fiziksel dünyaya yatırım yapmakla kalmadınız, farklı evrenlere de açıldınız. Dijitalleşme sürecinde Türkiye’de ilklere imza atan bir marka olarak 2023 yılı için hedefleriniz neler?
Süleyman Orakçıoğlu: Kendi sektörümüzde sanal dünya ile fiziki dünyayı Metaverse’te birleştiren GoArt’ın meta evreninde ilk meta mağazayı açan moda markası olduk. Bununla yetinmedik, dijital yatırımlarımıza hız keseden devam ederek ‘multiverse’e geçtik. Evrenler arası geçişte, başka bir boyutta çok iyi işler yaptık. Herkesin ‘metaverse’ü konuştuğu bir dönemde biz bir dım daha öteye geçerek evrenler arasına girişe öncülük ettik ve Koray Birand öncülüğünde farklı evrenlerin kapısını aralayan ‘multiverse’ dünyasına giriş yaptık. Bu yıl da dijital yatırımlarımıza devam edeceğiz.

Global pazarda hızla büyüyen bir Türk markası “DAMAT TWEEN” Londra’da


2023 yılında %80 lik bir büyüme hedefliyoruz

Süleyman Orakçıoğlu: İç piyasada belli dönemlerde inişler çıkışlar olabiliyor ama moral bozmamak lazım.2023 yılına karamsar bakmıyorum. Zor bir yılı geride bırakmış olmamıza rağmen 2022’de büyüme performansımız yüzde 75 oldu. 2023 için de yüzde 80’lik bir büyüme hedefi koyduk. Grup cirosunu da 130 milyon dolar olarak düşünüyoruz. 

Yeni yatırımlarınız olacak mı?

Süleyman Orakçıoğlu: Üçüncü fabrika yatırımını gündeme aldık. Mevcut fabrikamızda da kapasite artıracağız. Altıncı aya kadar mevcut kapasite yüzde 45 artacak. Günlük takım elbise üretimi 1600-1700’e çıkacak. Yeni fabrikayla da gömlek üretiminde günlük 5 bin olan kapasite, 11 bine yükselecek. Toplamda 150 milyon TL’lik bir yatırım planımız var. Bu yatırımlarla ihracatımız da otomatikman 75 milyon dolara çıkacak.

Global pazarda hızla büyüyen bir Türk markası “DAMAT TWEEN” Londra’da

Damat markasının şu anda yurtdışında ulaşılabilirliği nasıl?

Süleyman Orakçıoğlu: Global pazarlarda etkinliğimizi giderek artırıyoruz. Sürekli hareket halindeyiz. İtalya’da hızlı büyüyoruz. Hatta Bolonya’da çok güzel bir mağaza kiraladık. Ekip şu anda dekorasyonu için orada. Yeni yılda dünyanın birçok yerinde büyümemiz devam edecek. İspanya ve Polonya bizim için önemli. Afrika’da ve Orta Asya’da olmadığımız ülke yok. Fransa ve İngiltere’ye giriyoruz. Güney Amerika da girmeyi planladığımız pazarlardan. Damat, Tween ve D’S damat markalarımızla aynı zamanda ‘Made in Türkiye’ markasını güçlendirici bir vizyona sahibiz. Markalarımızla ülkemizin birer bayrak taşıyıcısıyız. Bu nedenle dünya çapında yer aldığımız ülke sayısını ve buna paralel online tarafında gücümüzü arttırmayı amaçlıyoruz. 2023’te yurt dışında 23 ilaveyle toplam sayımızı 223’e yükseltmeyi planlıyoruz.

İlandır

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!