İK/Yeni Ekonomi Haberleri

İK YENİ EKONOMİ

    24 ayda geri dönen köfte

    Ceyhun KUBURLU - ckuburlu@hurriyet.com.tr
    06.03.2017 - 16:28 | Son Güncelleme:

    50 milyar lirayı bulan dışarıda yeme-içme endüstrisi, zincir markalarla her yıl çift haneli büyüme gösteriyor. 12 yeni şube açacaklarını anlatan Köfte Market’in kurucusu Özüm Sönmezalp, “200 bin liralık yatırım 24 ayda geri dönüyor” diyor.

    Her yıl binlerce restoranın açıldığı Türkiye’de kurumsal markalar da şubeleşmesine hız kesmeden devam ediyor. Türkiye’de 50 milyar lirayı bulan dışarıda-yeme içme sektörü her yıl çift haneli rakamlarla büyüyor. Bu alanda yeni markalarla öne çıkan girişimci Özüm Sönmezalp, yeni markası ‘Köfte Market’ ile daha az bütçeli yatırımcılara kapısını açıyor. Bugün 200 bin liralık bir yatırımla hayata geçirilen Köfte Market’in 24 ay gibi kısa süre içerisinde geri döndüğünü anlatan Özüm Sönmezalp, “Yeme-içme endüstrisindeki büyüme yeni markalara olan ihtiyacı da öne çıkartıyor. Biz de Köfte Market ile yeni bir başlangıç yapıyoruz. Bugün 5 şube ile hizmet veren markamıza 12 yeni girişimci daha arıyoruz. Düşük yatırım bütçesi ile fark yaratıyoruz” dedi. Özüm Sönmezalp, marka ve sektör hakkında şu bilgileri verdi:

    SEKTÖR NASIL BÜYÜDÜ
    - Yapılan araştırmalar Türkiye’de hazır gıda tüketim hacminin 50 milyar TL civarında olduğunu gösteriyor. Bunun yaklaşık yüzde 20’sini fastfood pazarı oluşturuyor, Türkiye nüfusunun 80 milyon olduğunu düşünürsek sektörün büyüme potansiyelini tahmin edebiliriz.

    - Türkiye’de 20’nin üzerinde yurtdışı kaynaklı marka hizmet vermekte. Kurumsal hizmet sunan yerli markaların sayısı ise 100’lerle ifade edilmekte.

    - Araştırmalar Amerika’da ev dışı tüketimin 550 milyar dolar, Avrupa da ise 400 milyar dolar olduğunu ve sektörün büyüklüğünü gösteriyor.

    - Türkiye’de sektör 1980’li yılların ikinci yarısından sonra hareketlenmeye, 2000’li yılların başlangıcında ise yerli markaların katılımıyla hızla büyümeye başladı.

    - Yabancı zincirler yerli yatırımcılara örnek ve ilham kaynağı oldu. Eğitim veya turizm amaçlı yurtdışında belli zaman geçirmiş 1970 kuşağı girişimcilerin sektöre ilgisi de büyümeye katkı sağlamıştı.

    - Markaya yatırım yapacak kişilerden 40 bin TL franchise bedeli talep ediyoruz. Ayrıca 2017 için yüzde 3 royalty bedeli belirledik.

    - Bugün markaya yatırım yapacak kişilerin toplamda 200 bin lira civarında bir bütçeye sahip olmaları gerekiyor. Bu rakam restoranın büyüklüğü ve ihtiyaçlarına göre değişkenlik gösterebiliyor.

    - Gider kalemlerinde ise personel, faturalar ve kira öne çıkıyor.

    - Bugün orta ölçekli bir restoranın ortalama gideri yaklaşık 72 bin lira civarında.

    - Yatırımın geri dönüş süresi ise tüm bu etkenlere bağlı olarak değişkenlik gösterebiliyor. Ancak doğru lokasyonda açılmış bir restoran ortalama 24 ayda yatırımı geri döndürebiliyor.

    Etiketler:
    

    EN ÇOK OKUNANLAR

      Sayfa Başı