250 metrekareden 2 milyon $ ihracat

Güncelleme Tarihi:

250 metrekareden 2 milyon $ ihracat
Oluşturulma Tarihi: Ekim 19, 2017 09:30

Kültür balıkçılığının 250 metrekarelik alandan 2 milyon dolarlık döviz getirdiğini belirten Kılıç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Kılıç, “2.5 milyar dolarlık hedefi için yeni alanlara ihtiyaç var” dedi.

Haberin Devamı

BUGÜN yıllık 65 bin ton üretim kapasitesi ve 142 milyon dolara ulaşan ihracat hacmiyle sektörünün lideri konumuna yükselen Kılıç Deniz, yeni yatırımlarla büyümesini sürdürüyor. İhracat şampiyonu Kılıç, Mersin’de yıllık 20 bin ton çipura ve levrek üretimi için de düğmeye bastı. Yeni tesisin 2018’in sonlarında üretime geçmesi bekleniyor. Son 15 yılda hem üretim hem de ihracat alanında önemli bir büyüme gerçekleştiren kültür balıkçılığı sektörünün daha da büyümesi için üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye’de yeni üretim alanlarının belirlenmesi gerektiğini söyleyen Kılıç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Kılıç, hem yatırımları hem de sektörün durumunu değerlendirdi.

250 metrekareden 2 milyon $ ihracat

Haberin Devamı


YENİ ÜRETİM ALANLARI AÇILSIN
Su ürünleri yetiştiriciliği konusunda
Türkiye’nin çok önemli bir noktaya geldiğine dikkat çeken Kılıç, şunları söyledi: “Üretim, ihracat ve teknoloji alanında çok iyi noktadayız. Akva-kültür konusunda dünyada Norveç’ten sonra ikinci sıradayız. 10-15 yıl içinde teknolojiyi de iyi kullanmanın etkisiyle dünyanın birçok şehrinden yatırım daveti alıyoruz. 2023 için 2-2.5 milyar dolarlık bir ihracat hedefimiz var. Ama bunu çok rahatlıkla 20 milyar dolar yapabiliriz. Bugün açık denizde üretim yapan sektörde 250 metrekarelik bir kafesin ihracat rakamı 2 milyon dolar. Ama artık geçmişte belirlenen üretim alanları dolmuş durumda. Yeni alanlara ihtiyacımız var.”

250 metrekareden 2 milyon $ ihracat

STRATEJİK ÜRÜN OLSUN

NORVEÇ’in somonla dünyada bir marka haline geldiğini ifade eden Orhan Kılıç, “Norveç somununu stratejik ürün olarak belirleyerek bunu başardı. Bunu biz de yapmalıyız. Üç tarafı denizlerle çevrili bir ülke olarak bizim de akva-kültür ürünlerimiz olan levreği, çipurayı stratejik ürün olarak belirlememiz gerekiyor” diye konuştu.

 

Haberin Devamı

150 MİLYON KİŞİNİN
BALIĞI KILIÇ’TAN

ORHAN Kılıç, 26 yıl önce 50 ton üretim kapasitesiyle akva-kültür sektörüne adım attıklarını ifade ederek, yıllık 65 bin ton üretim kapasitesi ve 2016 itibariyle 142 milyon dolara ulaşan ihracat hacmiyle sektörün lideri konumuna yükseldiklerini vurguladı. Orhan Kılıç, şöyle devam etti: “60 ülkede toplamda 150 milyon kişinin balık ihtiyacını karşılıyoruz. İhracat şampiyonu Kılıç, şimdi de Mersin’de açılan yeni üretim sahası için başvurumuzu yaptık. 40 bin ton olarak belirlenen yeni alanda biz de yıllık 20 bin ton çipura ve levrek üretimi kapasitesi hedefliyoruz. 2018 yılı sonlarında üretime geçmeyi planlıyoruz.”

Haberin Devamı

250 metrekareden 2 milyon $ ihracat

BİR İLK UÇAKLA
CANLI BALIK İHRACATI

YILLIK 150 bin tonluk balık yemi ve 413.5 milyon adetlik yavru balık üretimiyle çipura ve levrekte Avrupa birincisi olduklarını ifade eden Kılıç, Bu yıl Umman, Suudi Arabistan, Dominik ve Amerika’ya 6 milyon canlı balık ihraç ettiklerini duyurdu. Bunu başaran ilk Türk firması olmanın gururunu yaşadıklarını belirten Kılıç, “Ortadoğu pazarında artan payımız ile 2017 rakamlarımızda yüzde 15 civarı artış bekliyoruz. 2017 rakamları açıklandığında hem toplam üretimde hem ihracat rakamlarında yükselen bir Kılıç Deniz görmeyi umuyoruz. Türkiye için üretmeye ve büyümeye devam ediyoruz. Yıllık 65 bin ton üretim kapasitemizle dünyanın en büyük çipura ve levrek üreticisi konumundayız” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

250 metrekareden 2 milyon $ ihracat

MORİTANYA’DAN
DOMİNİK’E YATIRIM
KILIÇ Holding’in yurt dışında yatırımları bulunduğunu da hatırlatan Orhan Kılıç, Moritanya’da balık unu ve balık yağı tesisi, Arnavutluk’ta da
5 bin ton kapasiteli alabalık tesisleri kurduklarını söyledi, şöyle dedi: “Dominik’te ise ilk etapta bin 500 ton üretimle başlayıp orta vadede 50 bin tona ulaşacak bir çipura ve levrek üretim tesisi ile Amerika piyasasına daha fazla hakim olmayı amaçlıyoruz. Farklı ülkelerle ilgili de planlarımız var. Buraya kaynak için de halka arzı hedefliyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!