TURKEY YOK TÜRKİYE VAR

Güncelleme Tarihi:

TURKEY YOK TÜRKİYE VAR
Oluşturulma Tarihi: Şubat 22, 2022 09:23

Koronanın üzerinden geçtiği ve beklentilerin değiştiği turizm dünyasında sloganlar da yenilenecek ve bu beklentiler doğrultusunda sloganlar üretilecek.

Haberin Devamı

TURİZMDE en etkili tanıtım aracı akılda kalan, farklı, yaratıcı, kolay anlaşılabilir, orijinal, inandırıcı ve hatta sempatik bir ‘ülke sloganı’ dır. 

*

Çoğu kez büyük bütçeler harcanarak yapılan reklam kampanyalarından daha etkilidir iki kelimelik bir slogan. 

*

Dünyadaki birçok ülke maliyeti olmayan ama getirisi büyük olan yöntemi kullanır ve dillere nakarat olacak bir slogan yaratmaya çalışır. 

*

Güncelliğini kaybetmemesi için sloganlar sıklıkla günün koşullarına göre yenilenir.

*

Bir ülkeyi, bir şehri, herhangi bir şeyi bir kelimede anlatmak önemli ve etkilidir. 

*

Sloganlar ülkeler ve turizmleri açısından da ilk göze çarpan, imaja birebir etki eden bir silah gibidir adeta.

*

Şimdi turizm ‘restart’ başlığı altında yeniden yazılıyor ve artık yeni bir slogana ihtiyacı var bütün ülkelerin. 

*

Haberin Devamı

Biraz hızlı davranırsak yeni sezon öncesinde bunun öncüsü olabiliriz. Fikir vermesi açısından 2021 yılında güncellenen belli başlı turizm ülkelerinin sloganlarına bir göz atalım isterseniz. Orijinalliği bozulmasın diye İngilizce yazıyorum:

BREZİLYA - Brazil. Visit and Love us

HIRVATİSTAN - Full of Life

İNGİLTERE - Discover Your England

FRANSA - Rendez Vous en France

ALMANYA - Simply Inspiring

YUNANİSTAN -Always in Season

İSRAİL - Land of Creation

İTALYA - Made in Italy

HOLLANDA - The Original Cool

PORTEKİZ - Europa’s West Coast

RUSYA - Reveal Your Own Russia

İSPANYA - Smile ! You are in Spain

*

Türkiye geçtiğimiz yıllarda özellikle misafirperverlik konusunun ön plana çıkarıldığı  ‘Home Off ……’ başlığı altında tarihi ve kültürel zenginliklerden, ebru sanatına, mozaiklerden, Türk mutfağına geniş bir yelpazeyi kapsayan ve bir çok konuyu işleyen sloganları kullandı. 

*

‘Home of Turquoise’, ‘Home of Turkisch Tea’ ‘Home of Rumi’, ‘Home of Legeds’, ‘Home of Poetry’ ‘Home of Santa Claus’ .. gibi. 

*

Artık hayatımızda iki önemli gelişme var ve yeni, birazda kalıcı bir sloganı hayata geçirmek için daha fazla beklemeye gerek yok.
1. Koronanın üzerinden geçtiği ve beklentilerin değiştiği turizm dünyasında sloganlar da yenilenecek ve bu beklentiler doğrultusunda sloganlar üretilecek.   

Haberin Devamı

2. Artık ‘Turkey’ yok, ‘Türkiye’ var… Yeni sloganımızı ‘Türkiye’ ile düşünmeliyiz. Bu sadece yeni bir sloganla turizm sahnesine çıkmamız için değil aynı zamanda ‘Türkiye’ kelimesini dış dünyaya tanıtmak için harika bir fırsat.

*

Okuyucularımdan bir ricam var. Sizler de bu konuda şehrimiz ve ülkemiz için bir slogan önerebilirsiniz. Kim bilir? Belki de önemsenir, değerlendirilir, belki de ülkemizin yeni sloganı sizin önerinizden çıkabilir.

İsterseniz yukarıda yazdığım ülke sloganlarından,

En kötü 3 tanesini

En iyi 3 tanesini

Antalya için sizin önereceğiniz yeni bir 1 sloganı,

Türkiye için sizin önereceğiniz yeni 1 sloganı recep.yavuz@nbktouristic.com adresine gönderin? Ben hem sizin sloganlarınızı hem anketten çıkan sonuçları gerekli yerlere ulaştıracağım.

*

Hiç beklemeyin!

*

Haberin Devamı

Değerli, yaratıcı fikirleriniz ülkemiz adına ete kemiğe bürünsün…

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!