2019’A OTELLER DOLU BAŞLADIK

Güncelleme Tarihi:

2019’A OTELLER DOLU BAŞLADIK
Oluşturulma Tarihi: Ocak 03, 2019 10:09

Turizmde 2018’i rekorla kapatan ve 2019’dan beklentileri yüksek olan sektör temsilcileri, mevcut ivmenin sürmesi için etkili bir turizm stratejisinin öne çıkmasını istiyor.

Haberin Devamı

TURİZMDE rekorlar yılı olarak anılan 2018’e veda ederken sektörün temsilcileri, yılla ilgili değerlendirmelerini ve yeni yılın ilk rezervasyonlarıyla oluşan 2019 tahminlerini Hürriyet’e açıkladı. Yeni yıl doluluğundan ve erken rezervasyon hareketliliğinden memnun olan turizm sektörü, yeni yıla umutla merhaba derken karamsar senaryolara karşı doğru adımların atılmasını talep ediyor.

İLK RAKAMLAR UMUT VERİCİ

Yılbaşında hem kayak tesislerinin hem de ılıman iklimdeki kıyı tesislerinin iç turizmden ve yurtdışından büyük talep gördüğünü belirten Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, yeni yılla ilgili beklentileri şöyle değerlendirdi: “Turizmde 11 aylık rakamlar açıklandı. Türkiye’de çift haneli büyümeyi gerçekleştirdik. Tüm pazarlarda Türkiye’ye yönelik taleplerde artış var.”

Haberin Devamı

HEDEF KİŞİ BAŞI BİN DOLAR GELİR

Turizm sektöründeki tüm parametrelerin öngörülere uygun gerçekleştiğini belirten Ayık, “2023 hedeflerini revize ederek önümüzdeki 5 yıl içinde 70 milyonu göreceğiz. 2019 rezervasyonlarında gelirlerde bir miktar artış oldu. Ama esas amacımız gelirleri de kişi başı bin dolar civarında olan dünya ortalamasına çıkarmak. 2018’in rekorunu 2019’da kıracağız. Hedefimiz turizmde ürün çeşitliliğini ve verimliliğini artırarak yola devam etmek” açıklamasında bulundu.

OTELLER YOK SATTI

2018’in turizmde bir başarı grafiğiyle tamamlandığını, 2019’un ise büyük beklentilerle karşılandığını belirten Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Başkanı Ülkay Atmaca, kurlardaki dalgalanma nedeniyle iç pazarda bir miktar daralma yaşandığını ve bu sorunun erken rezervasyon kampanyasıyla kapanmasını umduklarını söyledi. Yerli turistin yaz tatilini şimdiden almasının büyük bir fiyat avantajı sağlayacağını dile getiren Atmaca, “Yılbaşında programı olan tesislerin tamamı doldu. Talep, kapasiteden fazla olunca otellerin çoğu yok sattı. 2018’in getirdiği motivasyonla 2019’a heyecanlı giriyoruz. Pazarlama stratejimizi fiyatları artırarak belirlediğimiz 2019’da, doğru adımlarla gelir seviyesini yeniden yakalayacağımızı düşünüyoruz” tahmininde bulundu.

İYİMSER VE KÖTÜMSER İKİ TABLO

Haberin Devamı

Antalya Kent Konseyi Turizm Çalışma Grubu Başkanı Recep Yavuz, turizm sektöründen ve acentelerden aldığı görüşlerle 2019 için iyimser ve karamsar olmak üzere iki ayrı similasyonun hazırladı. 2018’de kırılan rekorlara gelirde beklenenin olmadığını belirten Yavuz, “Rusya’da bir miktar düşüş gözlenebilir. Avrupa pazarında yaşanacak artış bir hastalığın iyileşmesi gibi görülebilir. Avrupa rakamları 2019 ve 2020’de eski günlere dönebilir.”
Bu yıl rekor sarhoşluğuna kapılmadan temkinli ve dikkatli bir turizm stratejisinin izlenmesinin önemine işaret eden Yavuz, 2019’da öncelikli hedefin gelirlerde rekoru yakalamak olduğunu söyledi. Yavuz, şunları anlattı: “2019’da Mısır’a gidecekler için ibre yeniden Türkiye’ye dönebilir. Rus pazarında büyük bir değişiklik beklenmiyor. Almanya’dan yüzde 23 artışla eski günlerdeki rakamlarına yeniden ulaşması, bu senenin Almanların yılı olmasını sağlar. İngiliz pazarında ise yüzde 28 artış bekliyoruz. 2019 yılında 2018’e göre 1 milyon daha fazla turist geleceğini düşünüyoruz.”

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!