GeriSeyahat Seyahatiniz ekranın üzerinde
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Seyahatiniz ekranın üzerinde

Seyahatiniz ekranın üzerinde

Dünya çapında 730'u aşkın havayoluna, 29 binin üzerinde otele ve 50'yi aşkın oto kiralama şirketine, seyahat acentalarını aynı ekran üzerinden bağlayan ve rezervasyon ve elektronik biletleme yapma imkanı tanıyan Amadeus, bugün 119 ülkede faaliyet gösteriyor. Amadeus Türkiye ise, Amadeus sisteminin hizmetlerini kullanıcıya ulaştıran 119 ulusal pazarlama kuruluşundan biri. Türkiye'de ‘‘eletronik rezervasyon sistemi’’ni yürütüyor.

Sunduğu hizmetler ise kısaca şöyle: Herkes, World Wide Web üzerinden www.amadeus.net adresi ile havayollarındaki uçuş ve yer durumu bilgilerine erişebilir. Demiryolları, denizyolları, otobüs tarifeleri, paket tur organizasyonları gibi daha birçok bilgiyi de her an güncel bir şekilde elde edebilir. Seyahat acentelerine sağlanandan hiçbir farkı olmayan bu bilgilerle kendi uçuş planlarını yapabilir ve amadeus.net'in acente arama özelliğinden yararlanarak rezervasyonunu gerçekleştirecek, kendisine en yakın seyahat acentesini seçebilir.

Ama bu kadar değil: Donanım seçimi aşamasındaki danışmanlıktan başlayıp doğru yazılımların belirlenmesi ile gelişen Amadeus hizmetleri, sistemin kullanıldığı süre boyunca kesintisiz sağlanan teknik bakımla sürüyor. Kullanıcılara sağlanan eğitim de verilen hizmetlerin sonuncusu değil. Eğitim programları, Amadeus Türkiye'nin İstanbul'daki tam donanımlı Eğitim Merkezi'nde doğrudan sisteme bağlanılarak uygulanıyor.

Müşteri hizmetleri de Amadeus sisteminin ayrılmaz bir parçası; sözgelimi, gerektiğinde telefonla ulaşabileceğiniz Yardım Masası var. Buradaki uzmanlar, size çözümü sunmak için gerekli bilgiye sahip. Karşılaştığınız sorunu bütün ayrıntılarıyla değerlendirip elinizdeki işlemi en verimli yoldan tamamlamanız için sizi yönlendirmek üzere bekliyorlar.

BAŞARI İÇİN TEKNOLOJİ ŞART

Amadeus Türkiye'nin Genel Müdürü Bülent Arkunlar, Türk seyahat endüstrisinin teknolojiden azami ölçüde yararlanmasını, başarılı bir gelecek için şart görüyor. Eğitim ve insana yatırımın da teknoloji kullanımında çok önemli olduğunu vurguluyor.

Teknoloji, hemen her turizm ve seyahat endüstrisi toplantısında tartışılan en önemli konu. Türkiye'de Genel Dağıtım Sistemleri (GDS) denilen küresel sistemler de her geçen gün yeni olanaklarla seyahat acentalarının karşısına çıkıyor. Arkunlar GDS'lerin önemini şöyle açıklıyor:

‘‘Mesela bir seyahat acentasına gidip, bana şu noktadan şu noktaya bir uçuş bileti verin, dediniz. Seyahat acentasının eğer bir GDS bağlantısı yoksa, hangi havayolu ile hangi saatlerde uçabileceğinizi söyleyebilmek için kocaman kocaman kitapları açıp bir program çıkarması gerekecek. Oysa bu acenta bir GDS'e bağlı olsaydı size anında cevap verebilecekti. Yine manuel durumda, kitaptan havayolu şirketinin uçuş programını beğendiniz diyelim. O zaman telefonla o havayoluna ulaşmanız gerekecek. Kağıt bekleyeceğim, konfirme edilip edilmediğinin cevabını bekleyeceğim. Halbuki, GDS'lerle çalışırken konfirmasyonu da anında alabiliyorum ve bir alternatifini de yapabiliyorum. Hata payı sıfıra iniyor. Müşteriye makinadan çıkan okunaklı bir yazı içeren tertemiz bir bilet vermiş oluyorsunuz.’’

Arkunlar, GDS'lerin önümüzdeki yıllarda, seyahat ve eğlence alanında alınabilecek herşeyi bir ekranın üzerine taşıyacağını da söylüyor. ‘‘Bu işin bütün esprisi bu’’ diyor. GDS'lerin ürün sunucularına da şöyle bir faydası var: Dağıtım sistemini tek başlarına oluşturmak ve ürününü kendi başına dağıtmak istediğinde, maliyet çok yükseliyor. Halbuki ürün envanterini küresel elektronik dağıtım sistemlerine yani GDS'lere verip dağıttıkları zaman maliyet çok daha düşük oluyor.

EĞİTİM ÇOK ÖNEMLİ

Tabii burada bir de İnternet olgusu var. Amadeus İnternet'te de mevcut. Amadeus sayfalarına girdiğinizde, aynı pakete ulaşabiliyorsunuz ve istediğiniz uçuş programını seçebiliyorsunuz. Bülent Arkunlar bu noktaya şöyle açıklık getiriyor: ‘‘İnternet'te rezervasyon tüketici tarafından yapılabiliyor ama sonuçta biz sehayat acentası rolüne soyunmuyoruz. Çünkü ekranından rezervasyonu yaptırıp konfirmasyonunu aldıktan sonra biz o müşteriye diyoruz ki, şu anda bulunduğunuz yere yakın seyahat acentaları şunlar, seçiminizi yapın ve oradan biletinizi alın...’’

Peki bu sistem Türkiye'de verimli kullanılabiliyor mu? ‘‘Öncelikle eğitim’’ diyor Arkunlar. ‘‘Siz ne kadar teknolojiye yatırım yaparsanız yapın, ekran başında onu kullanacak olanlar insanlar. Elektroniği, tekniği bir yere kadar getiriyorsunuz ama herşeyin başı insan. Seyahat acentalarının çalışan elemanlarının kalifikasyonunun biraz daha yükseltilmesi gerekiyor.’’

Amadeus'un kimliği

Amadeus 35 havayolu şirketinin ortağı bulunduğu bir dağıtım sistemi.

41.711 seyahat acentasında 121.294 terminali bulunuyor.

109 havayolu Amadeus sistemini kullanıyor. 460 havayoluna sistemden rezervasyon girebiliyor.

Dünyadaki toplam Amadeus terminali sayısı 179.937.

Amadeus dünya üzerinde 40.303 otele ve 291 otel zincirine olduğu gibi dünya çapında zincir oluşturmuş 50 oto kiralama şirketine de rezervasyon girişi yapabiliyor.






False