GeriTolga ÖZBEK Ankara’ya uçmak için 5 bin adım attım
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Yorumlar
    1
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Ankara’ya uçmak için 5 bin adım attım

Ankara’ya uçmak için  5 bin adım attım

İstanbul Havalimanı açıldı. Deneme uçuşunu Ankara’ya yaptım. İşte yeni havalimanı izlenimlerim...

İstanbul’da yeni havalimanının devreye girmesiyle, Türk Hava Yolları iki ay sürecek deneme seferlerini başlattı. İç hatlarda Ankara, İzmir ve Antalya uçuşları tek yön 59 TL’ye satılıyor.

Ben de geçen hafta bir Ankara uçuşu için bilet aldım. Günde tek sefer olduğundan gittiğim uçakla geri dönmeliydim. Açılıştan yaklaşık bir hafta önce, gidiş biletini 59 TL’ye bulabildim. Dönüşte ekonomi dolu olduğundan business class uçuş için tek yön 469 TL ödedim. Hatırlatmakta fayda var, uçuşlara ilgi yoğun. Biletinizi hemen alın.

Aracımla İstanbul Havalimanı’na geldikten sonra yönlendirme ile terminal önündeki otoparka park ettim. Otopark iki ay boyunca ücretsiz. Kapalı otoparkın inşaatı ise sürüyor.

Ankara’ya uçmak için  5 bin adım attım

Geniş hacimler

Terminal binasının büyüklüğünü ilk bakışta tam olarak kavrayamıyorsunuz. Yürümeye başladığınızda mesafelerin uzunluğu ortaya çıkıyor. İç hatlar için giriş, en sağdaki 1 numaralı kapıdan. Binanın geniş hacimleri, ışığa doygunluğu ile ferah bir ortam sizi karşılıyor. Hassaslık ayarları yüksek olan manyetik kapıdan geçerken çantamı da x-ray cihazına bıraktım. Güvenlik görevlilerinin önemli bölümü Atatürk Havalimanı’nda görev yapmış. Çoğu tecrübeli. İşe yeni alınanlar da TAV tarafından eğitilmiş.

Uzun yürüyüş                      

İlk durak, check-in kontuarları. TK2124 seferi için uçağa biniş kartımı aldım. İsterseniz, işlemlerinizi otomatik check-in makinelerinden de yapabilirsiniz. Bu cihazlar aynı zamanda size bagaj etiketi de veriyor. Tuvaletleri, büfeleri inceleyip ikinci güvenlik kontrol noktasına geçtim.

Arındırılmış tarafta yavaş yavaş mağazalar açılıyor. Oturma bölümlerinde koyu çizgili halılar ile daha açık renk granit kombinasyonu gözleri dinlendiriyor. Yönlendirme tabelalarının kontrast ayarları henüz tam olarak yapılmamış. Ancak uçuş bilgi ekranlarının okunması rahat.

Yürüyen banttan inip uçağa geçeceğim G2B kapısına ulaştım. THY, deneme uçuşlarını Boeing 737-800 uçakları ile yapıyor. Köprüye geçip uçağa bindim. 11.10 uçağı tam zamanında kapı kapattı. Ardından piste gitmek için uçak ‘taksi’ye başladı. Yaklaşık 25 dakika sonra pist başına geldik. Uçak, Karadeniz’e doğru kalkarken havalimanının ne kadar büyük olduğunu bu sefer havadan gördüm.

Pistten terminale

Ankara’ya iniş, Esenboğa’dan tekrar aynı uçağa biniş ile İstanbul Havalimanı için dönüş seferi başladı. Merak ettiğim konulardan biri, uçağın piste nasıl yaklaşacağıydı.

Sabiha Gökçen Havalimanı’nın üzerinden 4 bin metrede geçip Marmara Denizi’ne çıktık. Büyükçekmece Gölü civarlarından dönüp iniş için pisti karşıladık. Yan rüzgâr ve düşük bulut tabanına rağmen fazla sallanmadan piste teker koyduk. Pistten çıkıp köprüye ulaşmamız ise 27 dakika sürdü. Uçaktan çıkış, sonrasında bagaj alanına yürüyüş ise gidişten biraz daha uzun. O gün havalimanında 5 bin adıma yakın yol yürüdüm.

Ankara’ya uçmak için  5 bin adım attım

Check-in’i internetten yapın

-Havalimanına gidişte, toplu ulaşım için İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından işletilen HAVAİST otobüslerini kullanabilirsiniz.

-Havalimanına ulaşım otobüsle Taksim’den 1-1.5 saat sürüyor. Erken yola çıkmakta fayda var.

-Araçları ile gelecekler için otopark iki ay boyunca ücretsiz.

-Terminalin devasa yapısını ilk bakışta göz algılamıyor. Yürüyüş mesafeleri uzak. İç hatlar için en az iki saat önce gelmekte fayda var.

-Mümkünse, uçuş öncesinde internetten check-in işlemini tamamlayın.

-Mağazalar açılma aşamasında. Her geçen gün yenileri ekleniyor.

-Terminalde bir yandan da inşaat çalışmaları sürüyor. Taşınma operasyonu 2019’un başında yapılacak.


Yorumları Göster
Yorumları Gizle