GeriSeyahat Macaristan Oturma İzni Nasıl Alınır? Şartları Nelerdir? Oturma İzni Başvurusu Nasıl Yapılır?
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Macaristan Oturma İzni Nasıl Alınır? Şartları Nelerdir? Oturma İzni Başvurusu Nasıl Yapılır?

Macaristan Oturma İzni Nasıl Alınır? Şartları Nelerdir? Oturma İzni Başvurusu Nasıl Yapılır?

Macaristan oturma vizesi alacak vatandaşların D tipi vizesi almaları ve geçerlilik süresi içerisinde göçmenlik ofisine başvurmaları gerekmektedir. Oturma izni için gerekli olan evraklar göçmenlik ofisine getirilmeli ve yetkililer tarafından değerlendirilen sonuç olumlu olur ise Macaristan oturma izni alınabilmektedir. Peki Macaristan Oturma izni için alınması gereken vize türü ve hazırlanması gereken evraklar nelerdir? Başvuru işlemleri nasıl yapılır sizler için ayrıntılarıyla derledik.

Macaristan'da ikamet etmek isteyen vatandaşların ilk olarak Macaristan oturma izni almaları gerekmektedir. Bu vizeyi alabilmek için ise bazı belgeler ve şartlar vatandaşlara sunulmaktadır. 

 Macaristan Oturma İzni Nasıl Alınır? 

 Macaristan'da uzun süreli oturma izni almayı isteyen vatandaşlar Macaristan'da ikamet edecekleri yerdeki yerel Göçmenlik ofisine vize süresi bitmeden başvurmaları gerekmektedir. Fakat oturma izni alabilmek için öncelikle Macaristan'da kişilerin kendi yaşamını ve geçimini sağlayacak kadar finansal gücünün olduğunu da ispatlamak gerekmektedir. 

 Macaristan oturma izni talebinde bulunacak kişilerin alması gereken vize tipi D tipi vizedir. D tipi vize başvuruları şahsen yapılmaktadır. Başvuru formları Macaristan'a giriş sebebine göre değişiklik göstermektedir. Bu nedenle oturum izni formları kendi içlerinde ayrılmaktadır. Bu formlara vatandaşlar Göçmenlik ve Vatandaşlık İşleri Kurumunun web sitesinden ulaşabilmektedir. 

 Davet mektubu ile Macaristan uzun süreli oturma izni talebinde bulunacak kişinin BM BAH tarafından onaylanan geçerli davet mektubunu başvuru dosyasına eklenmesi gerekmektedir. Kazanç sağlamaya yönelik oturma izni taleplerinde konsolos randevuları şahsen vermektedir.

  Bu amaç ile talep edilen oturma izinleri kişilerin işverenleri tarafından yazılarak hangi pozisyonda çalışacağını içeren resmi dilekçe ile beraber başka belgeleri de istemektedir. Bu belgeler Macaristan Konsolosluğuna ibraz edilmesi gerekmektedir. 

 Macaristan Konsolosluğuna ibraz edilmesi gereken belgeler şunlardır; 

 - Geçerli iş gücü talep belgesi

 - Maaşı gösteren iş sözleşmesi

 - Başvuru sahibinin ait üç aylık olacak şekilde banka hesap dökümü

 - Mesleği icra etmesi için gerekli mesleki eğitime sahip olduğunu gösteren belge

 - Macaristan'da ikamet edilecek yeri gösteren belge

 - Kira sözleşmesi veya kiralanan dairenin 3 ay içerisinde alınmış olan tapu belgesi

 - İşveren tarafından karşılanıyor ise işveren tarafından hazırlanmış beyanat

 - Daire sahibi ise 3 ay içinde alınmış tapu belgesi

  Şartları Nelerdir? 

 Vize başvuru randevuları ile beraber vatandaşların hazırlaması gereken belgelerin hepsi eksiksiz olarak tamamlanmalıdır. Bu belgeler şunlardır: 

 - Kimlik ve kişisel bilgiler

 - Pasaport

 - Kişilerim mesleği ile ilgili bilgiler

 - Adli sicilin temiz olduğunu gösteren belge.

 - Macaristan'da kalış amacını gösterir belge

 - İkametgahı kanıtlayan belge veya belgeler

 - Macaristan'da geçinme garantisini gösteren belge

 - Sağlık raporu

 - 1 fotoğraf

 - Geçerli bir seyahat belgesi 

 Oturma İzni İçin Başvuru Nasıl Yapılır? 

 Macaristan oturma izni için başvurular Göçmenlik ve vatandaşlık kurumu tarafından değerlendirilmektedir. Başvuru yapacak kişilerin bizzat kendilerinin başvuru işlemlerini başlatmaları da oldukça önemlidir. Ayrıca uzun süreli oturma izni almayı amaçlayan vatandaşların Macaristan'da ikamet edecekleri yerdeki Göçmenlik ofisine vize süreleri bitmeden başvuruda bulunmaları gerekmektedir. 

False