GeriSeyahat Seyahat Atlas’la yeniden doğuyor, Hasankeyf’e sadakat treni kalkıyor
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi
Seyahat Atlas’la yeniden doğuyor, Hasankeyf’e sadakat treni kalkıyor

Seyahat Atlas’la yeniden doğuyor, Hasankeyf’e sadakat treni kalkıyor

Antropolog Levi Strauus’un Hüzünlü Dönenceler adlı kitabında geçen ‘seyahat ölmüştür’ sözü Atlas Dergisi’ne ilham verdi ve Atlas KeÅŸif Kulübü kuruldu. Bu kulüple yapılacak gezilerde birbirini tanıyan ya da yeni tanıyacak insanlar birlikte dünyanın birçok yerini keÅŸfetmeye çıkacaklar.Geziler için turistlerin en az uÄŸradığı coÄŸrafyalar bulunacak ve seyyah kültürü yeniden canlandırılacak. Atlas’ın bir projesi de Hasankeyf’e doÄŸru yola çıkacak ‘Sadakat Treni’. Okuyucularını 26 AÄŸustos 2005’te Ä°stanbul’dan kalkacak olan bu trene binmeye çağıran dergi, oradan yükselecek sessiz çığlığın Hasankeyf’i sular altında bırakacak barajın yapımını durdurmasını umuyor.Atlas KeÅŸif Kulübü’nün Fest Turizm iÅŸbirliÄŸiyle düzenleyeceÄŸi gezilere, dergi ekibinden bir yazar ve fotoÄŸrafçıyla Fest rehberi dönüşümlü olarak eÅŸlik edecek. Yurtdışı gezi listesinde ilk olarak Sicilya var, ardından Peru - Machu Picchu, Libya, Kamboçya, Kuzey Tayland, Etiyopya, Myanmar - Ä°nle Gölü turları geliyor. Gezginler yurtiçinde ise Likya, Zeugma, Halfeti, Batı Anadolu, Göller Yöresi, Urfa - Harran, Mardin - Hasankeyf’i keÅŸfedecek. Zaman sıkıntısı yaÅŸayan kaÅŸifler içinse Meke Gölü, Binbir Kilise, Manazan MaÄŸaraları, Ä°brala, TaÅŸkale, Frig Vadisi, Taraklı, Göynük, Beypazarı, Metropolis’i kapsayan haftasonu turları söz konusu.Sadece Ä°stanbul’da düzenlenecek günübirlik turlar da KeÅŸif Kulübü programının bir parçası. En az 16, en çok 30 kiÅŸiyle yapılacak turların öncesinde ve sonrasında kulüp ruhunun da bir parçası olarak tanışma ve gezileri deÄŸerlendirme amaçlı toplantılar düzenlenecek. KeÅŸif Kulübü gezginlerinin turlar sırasında konaklayacağı yerlerde lüks ve konfor aranmıyor. Klasik tatil anlayışından uzak bir maceraya adım atacak olan gezginler, konaklamalarını da beÅŸ yıldızlı otellerde deÄŸil, maceralı köşelerde yapacak. Bazen çöllerde, çadırda kalacaklar. KeÅŸif Kulübü’nün keÅŸfetme ruhunun kaybolmaması için koyduÄŸu bazı kurallar da var: Gezginler, sabahın ilk ışıklarıyla uyanıp geziye baÅŸlamak durumunda. Zamanında araçta olacak, tur rehberi bilgi verirken cep telefonlarını kapatacaklar. Ayrıntılı bilgi için www.kesfetmekicinbak.com Bu trene bininBu yıl sonunda inÅŸasına baÅŸlanacak olan Ilısu Barajı’nın beÅŸ bin yıllık Hasankeyf’i yutacağını artık herkes biliyor. Türkiye’nin ve dünyanın her yanından bu barajın yapımının durdurulması için yüzbinlerce insan imza topluyor, kampanyalar yapıyor. Ama tüm bu çığlıklara ve karşı çıkışlara raÄŸmen iki sene içinde baraj bitecek ve anıları, tarihi, bir kent ÅŸiiri olan Hasankeyf’i içine çekecek olan sular yükselmeye baÅŸlayacak. Atlas Dergisi, okuyucularını ve bu güzel ÅŸehri sevenleri 26 AÄŸustos 2005’te Ä°stanbul’dan kalkacak olan Hasankeyf’e Sadakat Treni’ne binmeye çağırıyor. Bu trenle yolculuk yapanların çoÄŸu belki de Hasankeyf’i son kez görecek. Ya da buradan yükselen sessiz çığlık karar vericilerin kulaklarına gidecek ve ellerini vicdanlarına koyup ÅŸu baraj meselesini yeniden düşünecekler. DERGÄ° TRENDE YAPILACAK300 yolcu kapasiteli olan tren HaydarpaÅŸa’dan yola çıkıp Batman’a kadar gidecek; rayların geçtiÄŸi hattaki doÄŸal ve kültürel açıdan anıtsal niteliÄŸi yüksek yörelerde mola verecek, Anadolu’da ıssızlığın ortasında kimsesiz kalmış istasyonları ziyaret edecek. 36 saatlik yolculuk için Devlet Demiryolları Atlas’a özel bir tren kiraladı. Bu trene yataklı vagonlar, lokantalar ve bir de konferans vagonu eklendi. Atlas ekibi derginin daha sonraki sayısını bu trende hazırlayacak, hazırlarken trendeki okuyucuların fikrini alacak. Dia gösterilerinin yapılacağı, ÅŸarkıların, türkülerin söyleneceÄŸi yol boyunca Doluca, ücretsiz ÅŸarap servisi sunacak. Åžimdiden söyleyelim, Mor ve Ötesi grubunun üyeleri de trenin yolcuları arasında. Atlas’ın Yayın Yönetmeni Özcan Yüksek, eÄŸer Hasankeyf, sular tarafından yutulursa bölgenin tarihindeki en önemli noktanın da yok olacağını söylüyor: ‘Hasankeyf’i ikiye bölen Dicle, bir doÄŸa harikasıdır aynı zamanda. Sayısız kuÅŸ, hayvan ve bitkinin yaÅŸam suyudur. Hasankeyf kayalıklarında üreyen alaca yalıçapkını, küçük kerkenez, tavÅŸancıl, kızıl akbaba, boz kiraz kuÅŸunun örneÄŸin, yurdudur. Mutlaka yaÅŸatılması gereken bir nehirdir. Hasankeyf’i feda edersek eÄŸer, Ilısu Barajı’nın yılda 3.8 milyar kilovat saat enerji üreteceÄŸi hesap ediliyor. Bu enerjiye bu ülkenin ihtiyacı var deniyor. Bu ülkenin enerjiye ihtiyacı var. Hatta bu ülkenin en çok ihtiyacı olan ÅŸey, o enerjidir. Ama bu enerji barajın meydana getireceÄŸi elektrik enerjisi deÄŸil, Hasankeyf’in enerjisidir. Hasankeyf’i sular altına gömen, ÅŸu kadar kilovat saat enerji için bunu yapan bir ülkenin geleceÄŸini, elde edeceÄŸi elektrik aydınlatamaz.’Hasankeyf’e Sadakat Treni’nde yer almak için Fest Travel (212) 216 10 36 / 37 dahili: 141 Â
False