SSK'da randevu tacirleri türedi

Güncelleme Tarihi:

SSKda randevu tacirleri türedi
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 15, 2001 00:00

TELEFONLA randevu sistemi, SSK hastanelerindeki kuyruk işkencesini, telefon işkencesine dönüştürdü. Sürekli aramalarına rağmen, hastane santrallerini düşüremeyen hastalar çareyi, ‘‘randevu komisyoncuları’’na gitmekte buluyor. Bu komisyoncular, ücreti karşılığında istenilen gün ve saatte sıra numarası alıyor.SSK hastanelerinde ‘‘kuyruk işkencesi’’ne son vermek amacıyla başlatılan ‘‘telefonla randevu’’ sistemi, yeni bir gelir kapısı oluşturdu. Buna da binlerce hastanın sıra numarası alabilmek için aynı anda hastane santrallerini araması yol açıyor. Hastane santrallerinin yoğun aramalar karşısında yetersiz kalması sonucunda hastalar, çareyi ‘‘randevu komisyoncuları’’na gitmekte buluyor. Hastane çevresinde türeyen bu komisyoncular, telefonla sıra almayı başaramayan hastalara, istedikleri gün ve saat için randevu ayarlamayı başarıyor.SSK, 1999 yılında hastanelerdeki kuyruk sorununu çözmek için telefonla randevu sistemini başlattı. Kartal SSK hastanesinde başlatılan bu ilk uygulamanın başarılı olması, diğer hastenelerin de sisteme dahil edilmesini sağladı. Telefonla randevu sistemi için 62 hastane ve poliklinikte bilgisayara bağlı özel telefon santralleri oluşturuldu. Muayene olacakları hastanenin çağrı merkezlerini arayan hastalar, bilgisayar aracılığıyla istediği gün ve saate randevu alabiliyor.1 MİLYONA NUMARABu, SSK hastanelerindeki hasta yoğunluğunu büyük ölçüde azaltırken, hastalar için kuyruk işkencesini, telefonla randevu çilesine dönüştürüyor. Randevu almak için aynı anda binlerce kişinin hastane telefonlarını araması, santrallerin kilitlenmesine neden oluyor. Hastalar, sürekli aramalarına rağmen, hastane telefonlarını bir türlü düşüremiyor. Bunun sonucunda da, randevu almayı başaramıyor.Telefonla randevu sorununun yaşandığı hastanelerinden biri de SSK'nın Bakırköy'deki Eğitim Hastanesi... SSK Bakırköy Eğitim Hastanesi'ni ortalama günde 20 bin hasta telefonla arıyor. Bu hastalardan sadece 3 bin 800'ü randevu almayı başarabiliyor. Bu da, ‘‘Randevu komisyoncuları’’nın ekmeğine yağ sürüyor. Hastane çevresinde türeyen bu komisyoncular, 1 milyon lira karşılığında hastalara istedikleri gün ve saatte randevu almayı başarıyor. GÜNDE 40 NUMARAArkadaşımız Zeliha Aslan'ın hastaların şikayeti üzerine görüştüğü bu komisyoncular, kolayca randevu almalarını sistemin püf noktalarını çözmelerine bağlıyor. Günde ortalama 40 hastaya kolayca sıra numarası aldıklarını da söyleyen bu komisyoncular, ‘‘Randevu için sabah saat 8.30'dan sonra telefonla aranmaya başlanması gerekiyor. Diş randevuları en geç saat 9'da, göz randevuları da 11'de doluyor. Buna göre hareket etmek gerekir. Öğleden sonra arandığında zaten randevular dolmuş oluyor. Randevu alabilmek için hangi polikliniğin kaçta aranacağını bilmek gerekiyor’’ dediler.Hastane Başhekimi Besim Hasanoğlu da randevu komisyoncularıyla ilgili şikayetleri değerlendirdiklerini söyleyerek, ‘‘Yaptığımız araştırmayla, bu komisyoncuları tespit ettik. Ancak, sistem, telefonu kim düşürürse randevu veriyor. Bu nedenle de, randevu talebinde bulunanları ayırt etmek mümkün olmuyor. Sistem, aynı anda 36 başvuruyu değerlendirebiliyor. Günde 20 bin hasta, randevu almak için telefonla arıyor. Hastanemiz ise ancak 3 bin 800 hastaya sıra numarası verebiliyor. Bu da, telefonları daha rahat düşürebilen komisyonculara yarıyor’’ dedi.Aria'da kontörü biten artık mesaj alabiliyorARİA hazır kart kullanıcıları da, artık kontürleri bitse bile mesaj alabiliyor. Aria, teknik sorunun giderildiğini ve ön ödemeli kart kullanıcılarının kontörü bittiğinde bir yıl süreyle hem aranabileceklerini, hem de mesaj alabileceklerini açıkladı. Bir ay önce yaşanan teknik arıza nedeniyle, kontürleri biten Aria hazır kart kullanıcıları sadece konuşamamakla kalmıyor, mesaj da alamıyordu. Tüketiciler Derneği'nden kampanyaTÜKETİCİLER Derneği (TÜDER), ‘‘Vergilere ve Zamlara Yeter’’ kampanyası başlattı. Derneğin Bakırköy'deki merkezinde sürdürülen kampanyada toplanan imzalar Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer'e gönderilecek. TÜDER Genel Başkanı Engin Başaran, tüketiciler olarak uzun yıllardan bu yana ‘zamlarla yatıp, zamlarla’ kalktıklarını belirtti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!